PDA

View Full Version : Peavey T60 gitaren (uit 1980)



SaferSephy
25 september 2008, 13:32
Ik ga van het weekend met mijn schoonvader kijken naar een nieuwe gitaar. Nu vindt hij T60's van Peavey leuke gitaren, echter heb ik er weinig verstand van (ben pure strat liefhebber) dus hoopte ik hier wat typische dingen op te doen waarbij we op moeten letten.

Heeft iemand ervaring met deze gitaren?

Bernardduur
25 september 2008, 13:51
Ik ken alleen de bassen hiervan (de T40's) en die zijn geniaal maar wel zwaar!

Geniaal omdat je met de toonknop tegelijk treble wegsnoept en van de humbucker een single coil maakt.

Kakihara
25 september 2008, 14:43
Probeer eens Zeppo een pm te sturen, die is behoorlijk Peavey-gek en kan je er wellicht meer over vertellen.

Orgasmocaster
25 september 2008, 15:40
Wat ik er van weet is dat het een goede (vintage) US made gitaar voor weining geld!

ik heb zelf ook een oude us made peavey (patriot of predator oid) en dat is een prima gitaar (Voor 60 $!)

Ibanez666
25 september 2008, 15:43
Kijk anders hier even:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Peavey/T-60/10/1

barno
25 september 2008, 16:04
Probeer eens Zeppo een pm te sturen, die is behoorlijk Peavey-gek en kan je er wellicht meer over vertellen.

idd, als zeppo hier niet binnenkort reageert, is ie waarschijnlijk overleden :)

zeppo
25 september 2008, 16:30
idd, als zeppo hier niet binnenkort reageert, is ie waarschijnlijk overleden :)Alive and kicking!

Voel me na de eerdere reacties wel verplicht om te reageren :D

De T-60 volgens mij:

Een erg veelzijdige gitaar, met een super geluid, en een zeer goede bespeelbaarheid. Door de (zeker voor die tijd) bijzondere toonregeling (en de fase-schakelaar) heb je erg veel geluiden tot je beschikking.
De gitaar heeft een vrij dunne hals, daar moet je misschien aan wennen.
Erg stevig gebouwd, en ook behoorlijk zwaar (denk aan een flinke Les Paul)

Inmiddels heb ik er drie: nog niet zo lang geleden kon je ze redelijk goedkoop vinden, alhoewel ze niet zo erg vaak aangeboden worden de laatste tijd (en duurder zijn geworden). Ik heb veel duurdere gitaren, maar neem bijna altijd een T-60 mee als ik moet spelen.

Ik kan maar 1 reden bedenken waarom je geen T-60 zou nemen, en dat is wanneer je geilt op bekende merken. Maar als je een goede gitaar wilt, laat 'm dan niet staan (afhankelijk van de prijs natuurlijk).

Uit je bericht begrijp ik dat je een T-60 te koop weet? PM me anders voor details, welllicht kan ik behulpzaam zijn.

jimihattricks
25 september 2008, 16:54
Uit je bericht begrijp ik dat je een T-60 te koop weet? PM me anders voor details, welllicht kan ik behulpzaam zijn.

hem wegkapen bedoel je :satisfie:

heb er ook een hele tijd op zitten geilen, mede vanwege die innovatieve dingetjes (voor die tijd dan), maar ben kort daarna verslingerd geraakt aan strats..

zeppo
25 september 2008, 17:21
hem wegkapen bedoel je :satisfie:
Niet nodig, ik vind drie wel genoeg ....

zoon van Piet
25 september 2008, 17:24
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom je geen T-60 zou nemen, en dat is wanneer je geilt op bekende merken.

eh.. omdat ze zo lelijk zijn als de zus van mn beste vriend? ;)

Verder sluit ik me geheel bij je aan, de ouwe T-60's zijn heel goeie gitaren met veel geluidsmogelijkheden - en ze werden destijds geleverd met bij de prijs inbegrepen prima koffers.

Maar net als die zus.. vond ik ze goed, maar niet om aan te zien..

en nog zwaar ook! :)

zeppo
25 september 2008, 17:32
eh.. omdat ze zo lelijk zijn als de zus van mn beste vriend? ;)

Verder sluit ik me geheel bij je aan, de ouwe T-60's zijn heel goeie gitaren met veel geluidsmogelijkheden - en ze werden destijds geleverd met bij de prijs inbegrepen prima koffers.

Maar net als die zus.. vond ik ze goed, maar niet om aan te zien..

en nog zwaar ook! :)
Tsja, over smaak valt niet te twisten... Er schijnen hier ook mensen rond te hangen die Parkers mooi vinden ... Of BC Rich, of Dean ...

Orgasmocaster
25 september 2008, 18:01
Zeppo,
ik heb vorige week een T-60 te koop gezien bij een pawn shop met bijbehorende koffer, met ingebouwde versterker.
als ik me niet vergis was hij onder de 200$..
ik heb hem dus bijna gekocht, maar toch nog bedacht.
is het een goede koop? toch nog even terug gaan?

Orgasmocaster
25 september 2008, 18:02
ps kleur was natural, in goede staat

zeppo
25 september 2008, 19:45
Zeppo,
ik heb vorige week een T-60 te koop gezien bij een pawn shop met bijbehorende koffer, met ingebouwde versterker.
als ik me niet vergis was hij onder de 200$..
ik heb hem dus bijna gekocht, maar toch nog bedacht.
is het een goede koop? toch nog even terug gaan?
Is een erg goede prijs. Op Ebay (en Craigslist) zijn de prijzen de afgelopen jaren met 100-200% gestegen. Kijk maar een op Ebay.com wat ze vragen voor een natural T-60

Orgasmocaster
25 september 2008, 20:04
horen die ingebouwde versterkers origineel bij alle T-60s?

Struik
25 september 2008, 22:27
Ik dacht die amp-in-case bij de T15 hoort, was het wel zeker een T60?


Die zitten standaard in een gewone molded case, net zoals de T40

zeppo
26 september 2008, 00:00
Ik dacht die amp-in-case bij de T15 hoort, was het wel zeker een T60?


Die zitten standaard in een gewone molded case, net zoals de T40
klopt amp case t-15 of nog een ander model (ook shortscale, weet even niet welke)

guitartub
26 september 2008, 16:03
Had lang geleden een maatje met een T60. Zijn echt te gekke gitaren. Als je er een te pakken kunt krijgen in een goede staat voor een redelijke prijs: DOEN!! (De amp in case heeft niets met een T60 te maken!)

frekie
26 september 2008, 16:27
Heb ooit een T40 bas gehad idd looizwaar. Was dacht ik de 1e serie gitaren en bassen waarvan de nek werd gemaakt met een CNC frees. Hartley Peavey had zo'n machine gezien in een wapen fabriek waar ze geweerkolven maakten.

Struik
26 september 2008, 16:46
Ik heb ooit ook een T40 gehad en mijn hemel wat zijn die dingen loeizwaar.

Ben niet echte een kleine jongen, maar dat vond ook ik niet lollig meer om om mijn nek te hebben. Wel handig als je opdringerige fans van je af moet slaan.....

Aangezien mensen alleen maar van mij weg rennen als ik speel heb ik 'm maar weg gedaan :D

zeppo
26 september 2008, 16:48
Klopt, Peavey was de eerste gitaarbouwer die CNC inzette voor het maken van gitaren. Ook de contructie van de neck was destijds een patent waard. (hetgeen door het duo Fender / Fullerton daarna echter net even anders werd uitgevoerd)

zeppo
29 september 2008, 22:21
Zo te zien is 'ie verkocht (zowel de koper als de T-60)

Nu maar wachten op een NGD post :D

nodewu
23 november 2013, 18:11
De tank onder de el gitaren,ongelooflijk breed te gebruiken en de main axe van bluesgigant Johnny Copeland (zie youtube).

Ik kocht er deze namiddag eentje uit 1979 in ongebruikte staat en originele koffer voor 179 eurotjes in 2deh shop te Tilburg en sleepte hem fietsend naar hotelkamer (15km).

Maandag naar de osteopaat maar geen gezeur,ben erg happy en ze zal mooi staan naast mijn T-25 en mijn T-40.

HaroldA
23 november 2013, 19:26
Ik kocht er deze namiddag eentje uit 1979 in ongebruikte staat en originele koffer voor 179 eurotjes in 2deh shop te Tilburg en sleepte hem fietsend naar hotelkamer (15km).

Had ff gebeld, dan had ik de gitaar mee naar huis genomen ... had je een barre fietstocht kunnen besparen.


:soinnocent:

vulvasonic
24 november 2013, 01:08
De bassist van mijn ouwe bandje speelde minstens 15 jaar lang op de basversie van dit instrument. Daarna stapte hij over op enkele peperdure, geweldige bassen. Gek genoeg vond ik die Peavey bij hem toch altijd lekkerder klinken. Nu was hij ook helemaal vergroeid met dat ding. Hij en zijn bas waren onafscheidelijk. Nu wil het toeval dat de bassist over wie ik het heb imo één van Neerlands allerbeste bassisten is. Als hij dat ding om zijn nek had hangen (en dat was eigenlijk altijd het geval) leek het alsof het hem allemaal zo ontzettend gemakkelijk afging. Vloeiend, pompend, stuwend, slappend, rockend en watervlug. Dat MOEST wel een heerlijk spelend instrument zijn. Mijn verbazing was dan ook groot toen ik een keer op die bas speelde. Nooit eerder had ik zo'n zwaar instrument in mijn handen gehad. En dat bedoel ik letterlijk. Ik werd door het gewicht van dat ding gewoon naar de grond toe getrokken. Ik kon er met geen mogelijkheid op spelen. Maar ook toen ik ging zitten was het allesbehalve een feest. Het ding had een actie, waar Erica Terpstra haar gezicht tussen kon leggen, zonder bekneld te komen zitten. Verschrikkelijk! Ik snap nog steeds niet hoe onze bassist daar zo gemakkelijk en briljant op kon spelen. Maar dankzij hem heb ik altijd een voorliefde gehad voor dit instrument. En dus ook voor de gitaaruitvoering, waar ik overigens nog nooit op gespeeld heb. Maar dan moet ie wel volledig transparant zijn en een maple toets hebben en volledig afgeragd zijn. Onze bassist had zelfs de originele elementen met zwarte tape vastgezet. Echt een werkpaard. Een (bas)gitaar die alleen geschikt is voor echte kerels. :D

vulvasonic
24 november 2013, 01:09
De tank onder de el gitaren,ongelooflijk breed te gebruiken en de main axe van bluesgigant Johnny Copeland (zie youtube).

Ik kocht er deze namiddag eentje uit 1979 in ongebruikte staat en originele koffer voor 179 eurotjes in 2deh shop te Tilburg en sleepte hem fietsend naar hotelkamer (15km).

Maandag naar de osteopaat maar geen gezeur,ben erg happy en ze zal mooi staan naast mijn T-25 en mijn T-40.
Je zou me blij maken met enkele goed geschoten foto's. Doe mij een plezier, wil je? :)

.slash.
24 november 2013, 13:27
Ik heb hier thuis een T-27 liggen! Dat is de ssh versie, met 'coilsplit'. Heerlijk gitaartje, idd best wel zwaar, maar niet alles kan perfect zijn.
Prima kwaliteit, mooi aangesloten neck in de pocket. De neck zelf is wel even wennen, heel aparte vorm, een beetje a-symmetrisch geloof ik. De koffers zijn echt prut, maar de gitaren zijn echt super, en verrassend goedkoop!

Antoon
24 november 2013, 22:49
ja, daar kan geen maksumoto tegenop!

muziekschuur
25 november 2013, 09:55
Wie bouwt die gitaren?

grayfink
25 november 2013, 10:14
Zegt hij toch? Moksatumo.

muziekschuur
25 november 2013, 16:19
Ik vraag me dus af of Peavey toen en nu zijn eigen gitaren en bassen wel bouwde?

Antoon
25 november 2013, 16:23
Wie bouwt die gitaren?

De laatste t60 is in 1986 gemaakt. Alle Peavey gitaren zijn in de VS gebouwd.

Antoon
25 november 2013, 16:24
Zegt hij toch? Moksatumo.

haha weet ik veel hoe die rotzooi heet