PDA

View Full Version : DAM Meathead gebruikers?



no code
25 september 2008, 11:02
Wie gebruikt dit fuzz pedaal? En wat zijn je ervaringen hiermee?

Ik kan aan een exemplaar komen, vandaar.

Fuhgawz
25 september 2008, 23:30
Tja, heeft maar één knop die het geluid tegelijkertijd meer gain, volume en bas geeft als je hem naar rechts draait. Werkt het beste in een reeds (licht) overstuurde buizenamp. Ze worden veel gebruikt in de stoner en doom scene. Ze worden niet zo veel gemaakt, en degene die gemaakt worden zijn vaak snel verkocht. Ik denk daarom dat er hier weinig/geen mensen die het ding gebruikt hebben. Als je er aan eentje kunt komen voor een acceptabele prijs en je speelt ergens in de richting van de eerdergenoemde muziekstijlen zou ik zeggen probeer het gewoon en vertel het ons. Mocht het niks zijn kun je hem waarschijnlijk zonder (al te veel) verlies weer doorverkopen.
Kijk ook eens op het forum van stonerrock.com, daar is redelijk wat geschreven over het apparaat.

imlikeajungle
25 september 2008, 23:34
Ik heb een gewone en een Deluxe Meathead gehad (eigenlijk een Fleshhead & een Deluxe, maar goed). De gewone werkt absoluut niet op een vuile versterker. De Deluxe beter maar nog steeds niet goed. Het zijn superpedalen, maar vooral de gewone is niet bepaald subtiel te noemen...
De Sonic Titan heb ik ook & dat vind ik z'n beste pedaal (ik heb er nog maar 3 gehad weliswaar) maar da's geen fuzz hé...
Als je de gewone Meathead rond de 150 kan kopen, kan je 'm weer kwijt voor dezelfde prijs.