PDA

View Full Version : vervangende brugelement Gibson Flying V?



HUESSEN
24 september 2008, 22:47
Hallo ,ik zoek een ander brugelement en geluid ter vervanging van het orginele 500T element van een Gibson flying V.Wie heeft er een tip of dit element ook al eens vervangen?Zoek een vette metal/hardrock sound,dit in combinatie met een Randall RG75.
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/mijnVs006.jpg :zz:

JelmerOnGuitar
24 september 2008, 22:49
EMG!!

Welk type daarin weet ik niet, maar vriend van me heeft ze laatst laten horen (trash metal) en ze klinken gaaaaaaaaaf...
EDIT: wel echt metal hoor...

JimiDylan
24 september 2008, 22:53
Ik wil wel gewoon de gibson van je kopen :D:P

HUESSEN
24 september 2008, 22:54
Ik wil wel gewoon de gibson van je kopen :D:P


Wat schiet ik daar mee op???

mikeyaxeman
24 september 2008, 22:55
Sow erg vette V's vooral die vooraan. :o

Squier4ever
24 september 2008, 22:59
ik denk dat je er meer mee opschiet om eens te investeren in een nieuwe amp. dat zal meer metal geluid neerzetten dan een nieuwe pup.

Orpheo
24 september 2008, 23:04
superdistortion, duncan distortion, duncancustom, duncan custom5, dimarzio air norton, dimarizo EVO, dimarzio Breed, Dimarzio x2n, dimarzio super3, bareknuckle holydiver, bareknuckle warpig.

genoeg opties.

en emg's? no way. doods, klinisch. klotesound.

barno
24 september 2008, 23:16
zwarte V heel mooi

leuke fiets ook

Speeddemon
24 september 2008, 23:23
superdistortion.
+1! Ik heb er nou 2 (originele uit de 70's) in m'n Hamer Vector XT (Flying V) liggen, en hij klinkt werelds. Superstrak en snijdt goed door de mix.
Mijn Hamer heeft wel een Alder body, dus met een mahonie body zul je wat meer laag hebben, maar dat kan ie zeker hebben.

ben vanhoof
24 september 2008, 23:57
Wat ik niet snap: je hebt hier 2 vette gitaren van €1000 of meer en een ampje van €300. Velen doen het juist andersom en hebben zeer wrsch een veel vettere sound dan de jouwe... Een andere pickup erin steken zal wrsch wel wat verbeteren aan je sound, maar een vette amp doet dit wrsch nog veeel meer.

Qua pickups: +1 voor dimarzio super distortion, dual sound, x2n etc.

JimiDylan
25 september 2008, 08:09
Wat schiet ik daar mee op???
Helemaal niks, maar ik ben op zoek naar zo'n zwarte V. :P
Maaruhm, om even serieus te doen, koop een nieuwe amp!
Lekker Marshall Half-stackje zal je goed doen, is bovendien ook schitterend voor het oog samen met een Gibbie V

pannekoek
25 september 2008, 08:14
superdistortion, duncan distortion, duncancustom, duncan custom5, dimarzio air norton, dimarizo EVO, dimarzio Breed, Dimarzio x2n, dimarzio super3, bareknuckle holydiver, bareknuckle warpig.

genoeg opties.

en emg's? no way. doods, klinisch. klotesound.

je vergeet seymour duncan blackouts, die zijn echt heel tof!

HUESSEN
25 september 2008, 17:01
superdistortion, duncan distortion, duncancustom, duncan custom5, dimarzio air norton, dimarizo EVO, dimarzio Breed, Dimarzio x2n, dimarzio super3, bareknuckle holydiver, bareknuckle warpig.

genoeg opties.

en emg's? no way. doods, klinisch. klotesound.


Heb nog een Dimarzio DP161( Steve's Special ) liggen .Is deze het waard om het orginele element eruit te solderen?? :zz:

HUESSEN
19 juli 2009, 12:34
1.....2.......hupsakee..... bump:zz:

Speeddemon
20 juli 2009, 13:29
Je hebt me gister toch nog wel verstaan hè? :soinnocent::rockon:;)

Super Distortion (of Dual Sound) in de brug.
Air Norton of Duncan Distortion SH-6n in de hals!
Allebei splitten dmv push/pull pots; veelzijdig, mooi en vet.

golanhall
20 juli 2009, 14:21
Hallo ,ik zoek een ander brugelement en geluid ter vervanging van het orginele 500T element van een Gibson flying V.Wie heeft er een tip of dit element ook al eens vervangen?Zoek een vette metal/hardrock sound,dit in combinatie met een Randall RG75.
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/mijnVs006.jpg :zz:

Even quoten want ik vond dat de pic met deze über-geile gitaren ook op de 2de pagina mochten staan :seriousf:

pannekoek
20 juli 2009, 16:59
seymour duncan blackouts!!


heb in 2 van m'n les pauls zitten en het klinkt ontzettend gaaf! van blues/pop/rock tot metal! en alles er tussenin!

vele zien het als de echte tegenstander van de bekende EMG's, maar blackouts zijn veeeel veelzijdiger, omdat je echt de dynamiek van een humbucker hebt.

HUESSEN
20 juli 2009, 18:51
Je hebt me gister toch nog wel verstaan hè? :soinnocent::rockon:;)



Heb je zeker wel verstaan.Het was een gaaf optreden+lekkere Grolschjes.Als de band weer in de buurt speelt ben ik zeker weer van de partij.:rockon::zz:
Ga voor de Super Distortion.