PDA

View Full Version : Gary Moore - The Loner --4--



-geert-
24 september 2008, 21:52
Heyy.. okey dan, hier dan ook mijn versie van the loner :satisfie: . Leuk nummer om te spelen, goeie oefening met die bends. Er zitten ook wat Gary Moore Signature bekken in haha.. :chicken:

The Loner cover (http://nl.youtube.com/watch?v=tYMXm_w2sy0)

Squier4ever
24 september 2008, 22:25
sound vind ik totaal niet lekker, te scherp en lijkt in de verste verte niet op de sound van gary. ook je vibrato mag je wel wat aan doen als je het mij vraagt. daarnaast zijn je bends ook nog niet echt superlekker, steeds hetzelfde en meestal steeds net te ver.

Reel Big Fish
24 september 2008, 22:44
Vinden jullie het geen goed idee als ik alle Gary Moore - The Loner topics bij elkaar doe, zodat de halve pagina er niet mee vol komt te staan?

glennshred
24 september 2008, 22:48
Sorry maar dit lijkt erg niks naar geert, je probeert wel je best te doen
maar als je de gitaar hoort met de distortion lijkt het wel dat de vervorming
op 4 staat ofzo.. veel te laag dus, de noten klinken zo afgekapt..

Als je in het begin de gitaar inzet hoor ik ook een veel te lage klank
met harde middentonen.. lijkt ook wel alsof je op de verkeerde snaar
hebt gespeeld want in het begin van gary's stuk klinkt ie toch behoorlijk
zuiver.. ik kan het fout hebben hoor daarvoor men excuses dan..

Ik zou er nog wat aan werken :cooler:

-geert-
24 september 2008, 23:01
Bedankt voor de reacties!! Ben het wel met jullie eens :D. Moet idd nog wel heel wat aan verbeteren.. maar wou em toch alvast ff posten zoals ik em tot nu toe kan spelen.. Die crappy sound komt van mn line 6 spider, mn buizenamp staat in de oefenruimte. Ik denk wel dat ik em anders speel ja, heb beetje op gehoor uitgepuzzeld :P. Zal em binnekort nog keertje overnieuw doen met de andere amp (en nog wat meer geoefend) kijken of ie dan beter is :hippie:

@ Reel Big Fish: Topics samenvoegen vind ik iig prima hoor..

Riky
25 september 2008, 12:18
hoe kan jou nek element zo plat klinken? nek element hoort vol te klinken en beetje hol te klinken. Bij jou klinkt die als een brug element...

Leuk dat je het probeerd hoor!

Puntjes om te verbeteren:
*Timing (vaak te laat)
*vibrato(niet lekker zuiver. elke vibrato moet zelfde zijn en jou vibrato schommeld erg)
*afwisseling( je doet vaak dezelfde singen achter elkaar)

Succes met oefenen!

JelmerOnGuitar
25 september 2008, 12:48
Ik sluit me aan bij het gegeven commentaar.
Ik zou er echt op gaan repeteren dat je je vibrato veel rustiger uitvoert, zoals eerder vermeld ook 1 van mijn kwalen. Je virbrato klinkt nu namelijk een beetje vals en veel te snel (irritant). Je bends zijn niet echt lekker.

Ik ben benieuwd naar je buizensound, dat zal vast een stuk beter zijn dan dit. Dit is wat dat betreft een heel goed nummer om vooruitgang te boeken. Probeer met deze opbouwende kritiek het nummer te verbeteren en maak dan wéér een filmpje!!

Succes! Jelmer.

-geert-
25 september 2008, 17:04
Kijk bedankt! Daar heb ik wel wat aan. En ik heb het grootste gedeelte ook op mn brugelement gespeeld, het origineel klinkt ook vrij scherp dus dacht dacht dat die ook op t brugelement gespeeld was, maar komt misschien doordat er veel distortion op zit. Zal em bij het volgende filmpje op het andere element proberen. Maar is idd wel heel goed nummer(vind ik) om te oefenen.

Riky
26 september 2008, 00:04
ok geert! ik dacht op het filmpje te zien dat je switch naar boven stond, maar dat is dus niet zo! Brug element vind ik ect voor de power (backing) akoorden. Neck element is veel warmer en vind ik veel geschikter voor dit soort solo's. Is natuurlijk smaak hea!