PDA

View Full Version : REAPER probleem



hugo123
24 september 2008, 20:42
Hallo, Ik heb een reaper probleem, ik heb reaper om mijn MacBook geinstallleerd, maar als ik nu vst plugins download komen die niet in de lijst van reaper. I k moet ze dan opslaan in bibliotheek-->audio-->plugins-->vst maar dat werkt niet:(. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

vincent136
25 september 2008, 11:44
Zijn die vst's wel geschikt voor mac? check dat ook even

hugo123
25 september 2008, 16:21
Ja dat zijn ze wel, maar ook bijv AU bestanden eken niet, dus daar ligt het niet echt aan.

Thom TK
25 september 2008, 23:17
Ik heb dat probleem ook gehad, dat Reaper mijn EZDrummer niet herkende (maar gelukkig is dat probleem door jouw openigspost opgelost :D).
Het kan misschien zijn dat je een verkeerde map hebt toegewezen aan de VST plugins in Reaper...

Elpedro
26 september 2008, 12:44
Heb je bij 'preferences' een 'clear cache' en 'rescan' uitgevoerd voor de VST's?
Bij mij zorgde deze actie er voor dat de VST's in Reaper werden opgenomen.
Zorg er voor dat bij installatie van de betreffende VST de juiste maplocatie wordt aangegeven, mijn voorkeur is dan ook altijd de VST map op de C-schijf te houden.

Ik ben erg enthousiast over Reaper omdat dit programma i.t.t. Cubase niet crasht op oude/nieuwe VST's.
Ik maak gebruik van verschillende VST's zoals o.a. EZDrummer, en Edirol Orchestra en dit werkt perfect, zelfs Rewire voor het gebruik van Reason 4 werkt probleemloos.


Hallo, Ik heb een reaper probleem, ik heb reaper om mijn MacBook geinstallleerd, maar als ik nu vst plugins download komen die niet in de lijst van reaper. I k moet ze dan opslaan in bibliotheek-->audio-->plugins-->vst maar dat werkt niet:(. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

hugo123
26 september 2008, 14:51
@Thom TK: Ja dat weet ik zeker, en graag gedaan!
@Elpedro: Ja, dat heb ik geprobeerd maar zonder succes..

Elpedro
26 september 2008, 19:33
@Thom TK: Ja dat weet ik zeker, en graag gedaan!
@Elpedro: Ja, dat heb ik geprobeerd maar zonder succes..

Misschien een vreemde opmerking/vraag, maar met welke versie van Reaper werk je?
Ik heb even gezocht op het internet m.b.t. de relatie tussen Mac en VST problematiek en vaak werd voor de oplossing verwezen naar het upgraden naar de nieuwste versie van Reaper!?

hugo123
26 september 2008, 20:01
Ik heb wel de nieuwste reaper gedowload, maar ik zal toch nog ff een systeemupdate doen!

hugo123
26 september 2008, 20:17
Nou ik heb het nu in ieder geval zi voor elkaar dat ik een paar standaart reaper plugins heb das dus wel chill, en ik heb een oudere versie gedowload, en dat hielp dus!