PDA

View Full Version : Metal distortion pedaal voor bas



Huub
3 maart 2003, 21:44
Ik zoek voor mijn basgitaar een distortion pedaal die een beetje een lekkere metal distortion geeft (geen overdrive dus).

weet iemand een goeie ?

Phyrexian
4 maart 2003, 11:37
Er zijn al een aantal topics hierover geschreven, dus doe eens een 'search'...

mijn aanraders

> ProCo RAT, eenvoudige en stevige pedaal, veel distortion, redelijk uniek geluid. Er is eveneens de Turbo en de Vintage Rat... ProCo bracht net de Bass Rat Juggernaut uit, die lijkt me beter voor bass, maar die pedaal is nog niet verkrijgbaar.

> Boss ODB-3, niet mijn favoriet, maar deze is in staat om tonnen distortion te creëren. probeer em zeker eens

dat is het zowat qua echte distortion pedalen die ik zelf getest heb. kheb nog overdrive tips, maar daar vroeg je niet naar :wink:

Eternal Despair
4 maart 2003, 13:06
Ik heb een Boss odb 3 (wel overdrive dus). Maar daar kan je ook een zeer mooi metal geluid uithalen vind ik. Ik speel zelf ook metal (death) en gebruik het pedaal vaak.

Phyrexian
4 maart 2003, 14:09
TIP: laat je niet misleiden door namen op de pedaal!
Als er 'overdrive' opstaat wil dat niet altijd zeggen dat die pedaal enkel 'overdrive' doet. De Boss ODB-3 is een 'overdrive' pedaal (aldus de letters erop) maar is in staat om hopen distortion en fuzz te creëren...

... laat je oren oordelen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-03-04 14:10 ]</font>

Huub
4 maart 2003, 14:43
bedankt voor de tips :smile: