PDA

View Full Version : led in dunlop wah



evand77
24 september 2008, 19:10
Is het mogelijk om een status led in mijn wylde-wah van dunlop te bouwen, zodat ik kan zien wanneer hij aan staat ?

Herman
24 september 2008, 19:13
Moet willen, er zijn hier op het forum misschien wel leden die je daarmee kunnen helpen :).

Dirk_Hendrik
24 september 2008, 19:18
Vrij gemakkelijk. Je kunt het zelf. Mocht je het liever laten doen, PM me dan.

evand77
24 september 2008, 19:23
ben van plan om het gewoon zelf te doen.

evand77
24 september 2008, 19:43
kan ik gewoon een led tussen een contact van de schakelaar en de + van de adapter-ingang solderen ? Zo ja, moet er nog een weerstand tussen ?

Bernardduur
24 september 2008, 19:55
Volgens mij zit er zo'n SPDT switch in en dan heb je geen extra pooltjes om de LED te schakelen.

Ik heb in mn wah de SPDT laten zitten en laat dit een relais schakelen. De relais schakeling gebruik ik ook om een LED aan te sturen zodat ik de DPDT nog over heb.

dml
25 september 2008, 09:02
Heb in mijn 535Q (zie sig) een 3PDT switch gezet. Het kan ook met de switch die er al in zit maar dit vond ik makkelijker.

Nielsje
25 september 2008, 10:17
Het is zeer goed zelf te doen. Je hebt een 3pdt switch, led, weerstandje, wat draad en een striptang nodig. Een soldeerbout is overigens ook wel handig.

Hoe het moet is, is wel ergens op het forum, danwel op het internet te vinden, er zijn er duizenden die het gedaan hebben.

evand77
25 september 2008, 19:46
ik kan wel gaan zoeken in het forum, of op internet, maar als iemand het me zo uit kan leggen is dit makkelijker. (hier is een forum uiteindelijk toch voor bedoeld ?)
switsh heb ik in de wah, led, weerstand en soldeerbout heb ik ook, nu alleen nog weten welk draadje waar moet.

Nielsje
25 september 2008, 21:03
het gaat erom, dat volgens mij iemand ooit een keer ergens een fotoverslag heeft gemaakt van z'n ombouw activiteiten. Dat is makkelijker dan gewoon 'uitleggen'.

het een en ander is ook afhankelijk van welke revisie dunlop wah je hebt. Maar je hebt al een 3pdt switch in je wah?

the sure thing
25 september 2008, 22:12
Alles wat je nodig hebt:

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm#_modding_the_wah

Standaard zit er geen 3dpt switch in. Met een 3dpt kan je m ook gelijk true bypass maken. Zou ik wel doen!

the sure thing
25 september 2008, 22:17
ff heen en weer scrollen op de pagina...