PDA

View Full Version : ibanez rg prestige naar DGCFAD?



RoCkMeIsTeR
24 september 2008, 18:20
hey, ik heb een ibanez rg prestige 3520z

en deze moet vanwege mijn stemgeluid in DGCFAD (1toon lager)

hoe kan ik deze het beste doen?

de achterkant van de brug
http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG3520Z
(2e foto onder 'Features')

ik kan blijjkbaar totaal niet stemmen, want als ik de locking tuners erafhaal, capo op2e en op eadgbe zet - locking tuners er trug op. kan ik ook niet met de fijnstemmers deze stemming langer dan 5 min aanhouden

vraag is: moet er achteraan de gitaar verholpen worden tegen dit probleem of niet? +hoe :confused:

RoelTM
24 september 2008, 18:25
jij hebt een Floyd Rose brug, moeilijk in een andere stemming te brengen zoals je al hebt gemerkt ;)
moeilijk, maar niet onmogelijk

je moet gewoon eerst hem 'normaal' stemmen (EADGBE), en er dan iets van een stukje hout of metaal onderleggen, zodat ie wel gewoon 'recht'staat, maar dus niet naar achter kan buigen, omdat dat plaatje eronder ligt.

dan kun je gaan stemmen naar een andere (lagere) stemming. de snaarspanning wordt lager, en je brug wil dus naar achteren, maar dat kan niet door dat plaatje.
als je klaar bent, en het plaatje weghaalt, dan valt de brug weer naar achteren.
dan moet je aan de achterkant de veren iets los draaien tot dat de stemming weer goed is. dan is de spanning op de snaren gelijk aan die op de veren achterin de gitaar.


vette gitaar trouwens ;)