PDA

View Full Version : Aas Hoog van Iron Maiden



The Miracle
24 september 2008, 16:22
Na een tijd opnemen eindelijk weer een nieuwe cover af!

Aces high:
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1158721&T=5967

t kon beter, maar ik ben er voorlopig tevreden mee.

Reel Big Fish
24 september 2008, 17:36
Klinkt goed man, je hebt de sound ook goed te pakken! Her en der een schoonheidsfoutje maar klinkt goed. Vet nummer trouwens ook! :D

Sami
24 september 2008, 19:23
Lekker hoor!!!!!!!!!!!!! Beetje brakke backingtrack, maar voor de rest vind ik het heel cool!!!

Ace 1.15.19
24 september 2008, 20:24
Hoe creëer je die Iron Maiden sound? Hij klinkt namelijk best goed.

The Miracle
24 september 2008, 21:19
Hoe creëer je die Iron Maiden sound? Hij klinkt namelijk best goed.

Ik moet zeggen dat ik niet echt geprobeerd heb om de Iron Maiden sound te krijgen. Ik heb m'n eigen sound gebruikt. als je een stuk 2-stemmig speelt krijg je denk wel redelijk snel de iron maiden sound.

voor de rest iedereen alvast bedankt voor jullie reacties :hippie:

ExplorerNut
24 september 2008, 21:49
Ik vind het erg goed, ik wou dat ik het zo kon, ik heb alleen het idee dat het strakker kan, is die backing track een beetje langzamer dan het origineel?

Volgens mij begint een Iron Maiden sound met een stratocaster :rockon:

The Miracle
25 september 2008, 12:49
Ik vind het erg goed, ik wou dat ik het zo kon, ik heb alleen het idee dat het strakker kan, is die backing track een beetje langzamer dan het origineel?

Volgens mij begint een Iron Maiden sound met een stratocaster :rockon:

Voor mij begint de iron maiden sound met een Jackson. Adrian zweert er volgens mij ook bij.
De backing track heb ik ingesteld op 240 BPM. Dat is volgens mij op het zelfde tempo als het orgineel. Ik ga hem denk nog eens opnemen op 230 BPM.
Misschien dat het dan wat beter klinkt.

JelmerOnGuitar
25 september 2008, 13:12
Klinkt lekker man! Inderdaad die meerstemmige gitaren is heel erg Iron Maiden, maar de sound komt opzich goed in de buurt!
Opgenomen met een line6 ding ofzo? Of met mic? iig goed gedaan! Die solo sound past er ook goed bij, je speelt hem ook goed, maar je bent vaak wat te vroeg met timing... Verder goed en zuiver uitgevoerd! Lekkere galm..

Goed gedaan man, nu bezig met eigen materiaal?(a)

Tho
25 september 2008, 16:15
sorry ik heb hem na 15 seconden weggeklikt. Voor wat ik van je gitaar hoorde was het veelbelovend, maar die backingtrack is net een irritante vlieg

Nino1110
25 september 2008, 17:02
Klinkt lekker, welke tab heb je gebruikt?
Deze:

http://ultimate-guitar.com/tabs/i/iron_maiden/aces_high_tab.htm

?

harrie-beton
25 september 2008, 17:50
ik hoor niks±

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "unknown"]'

/global/functions.asp, line 203

artnaz
25 september 2008, 19:35
Lekkere sound ja, en prima gespeeld! Kon iets strakker, maar geef je zelf al aan. Solo doe je trouwens behoorlijk netjes! :)

Is er geen betere backingtrack te krijgen, dit is wel heel MIDI-achtig...
By the way, een topnummer! :D

The Miracle
26 september 2008, 17:50
Het grootste probleem van de backing track vind ik de basgitaar. Heb nog geen tool gevonden om dit probleem op te lossen. De drum vind ik nog niet eens zo slecht klinken.

Binnenkort ga ik m nog eens doen, en dan hopelijk ook wat strakker dan nu :D .

Jordi
30 september 2008, 21:26
Ik had een play-along boek uit de bieb. Daar stonden aces high, runn to the hills, number of the beast, bring your daughter to the slaughter en phantom of the opera op :P Enige nadeel was geen zang op de backingtrack, maar dat valt ook op te lossen als je iemand kent met een goeie strot :P
Maar het is zeker waard op in de bieb te zoeken voor goede backingtracks.