PDA

View Full Version : geen geluid



Joene1988
24 september 2008, 14:19
Hallo allemaal.

ik heb een probleem. het is niet zozeer een versterkerprobleem, maar ik weet niet waar ik het anders moet posten.

Het is namelijk zo, dat als ik aan het spelen ben, af en toe het geluid wegvalt. Mijn amp is een Hughes&Kettner Silver Edition. (transistor) en ik speel met een Dean Hardtail door een effectenbordje met een Route 66, Boss DD-7, Boss BD-2 en een Behringer tuner via een Ernie Ball VpJr.

Het komt vooral voor als ik een tijdje gespeeld heb, en ik een riffje speel, 1 snaar tegelijk, en daarna in het refrein bijvoorbeeld hele akkoorden pak.

Bij de riffjes wil hij nog wel eens wegvallen. Het lijkt, alsof hij alleen maar tonen oppakt die hard aangeslagen worden. Dus als ik vol aan het rammen ben komt mn geluid terug, voor zo lang als het duurt. Ook als ik dan even mn volumepedaal tot het maximum intrap, krijg ik weer geluid.
Ik ben laatst al met de versterker weggeweest naar een prof, en die zei dat er wat losse contacten waren, die die heeft gefixt. Nu zou dit verholpen moeten zijn. Waarom heb ik dan nog steeds problemen?

Grtz en bedankt voor de hulp! :hippie:

Nielsje
24 september 2008, 14:48
Alles al stap voor stap bij langs geweest?

Je versterker getest zonder de effecten, je effecten geprobeerd op een andere versterker etc?

Gewoon stuk voor stuk alles uitsluiten (amp, gitaar, kabels, pedalen) dan pas kunnen we een gerichter advies geven wat je moet doen met het desbetreffende onderdeel van je keten. Nu kan je de fout overal zoeken..

Danieldg
24 september 2008, 14:49
Het beste is denk ik al je pedaaltjes afgaan. Begin met één pedaal, dan nog één enzovoort, tot je geluid weer begint weg te vallen. Zo kan je de zwakke schakel in je loop vinden en hem herstellen.

ColourofFire
24 september 2008, 15:32
Eerste stap is kijken of het uberhaubt aan je pedalen ligt: doet ie het als je rechtstreeks in de versterker speelt ook?

Daarna elke keer een pedaaltje los proberen en kijken wat er gebeurd.

Nielsje
24 september 2008, 15:38
Ligt het nou aan mij, of wordt mijn reactie gewoon schaamteloos gekopiëert en opnieuw gepost?

Lexvandoef
24 september 2008, 15:42
Ligt het nou aan mij, of wordt mijn reactie gewoon schaamteloos gekopiëert en opnieuw gepost?

Haha, je hebt gewoon goeie ideeen ;)

Ome Keith
24 september 2008, 17:54
Heb een maand lang zelfde probleem gehad.
Alles gecontroleerd, kabels, jackplates, buizen, voedingen (!)
Bleek (pas later) een voedingsapparaat voor een pedaal te zijn dat na een tijdje opwarmde en dan begon te flippen.
Volume viel bij voorkeur weg aan het einde van een solo............... (aaargh)
Aan het begin van een set dus niks aan de hand maar op het moment dat ik een scheurende solo ging inzetten leverde het kreng te weinig electrisch vermogen. Dacht dat het een van mijn buizen was. Toen volume wegviel op zelfde manier op andere amp, wall-wart gewisseld en problem solved

Joene1988
24 september 2008, 21:28
Tjah, aan mn buizen kan het niet liggen, want die heb ik niet... :stop:

Ik zal ff testen of hij het rechtstreeks ook doet. Nog niet gedaan sinds hij bij de reparateur is geweest. Anyway, wederom testen... het probleem is, dat het maar af en toe en heel kort is, dus een goede test is lastig...

Lenweë Míriel
24 september 2008, 23:00
Heb je een goed excuus om heel lang en heel veel te spelen. :hippie:

Joene1988
25 september 2008, 10:35
Daar heb je natuurljik wel een punt, maar dat was voorheen ook geen probleem. Ik zal vaanvond/morgen eens ff aan het testen gaan... :jam: