PDA

View Full Version : Marshall top - raar geluidje



Highway49
24 september 2008, 00:11
Hallo,

jaja...ik heb de zoekfunctie gebruikt, en het al deels gevonden, maar toch nog even mijn vraag. Als ik mijn Marshall top (die op het cabinet staat) verrijd binnen huis, hoor je tussen de 'naden' van de houten vloer een klein 'rinkel' achtig geluid af en toe. Ik zoeken: "Dit is de reverb veer, die hoor je wel eens."

Vanavond heb ik alleen mn top meegenomen naar de oefenruimte (heb 'm net nieuw dus wilde m ff met de band proberen). Als ik binnen de 30 km zone rijd, met dus niet een heel gladde weg, hoor ik met elk klein hobbeltje of kuiltje dat geluid, en soms nog echt best hevig ook. Enerzijds wel goed, hou ik me ook eens aan de snelheid, maar kan het echt zo hevig zijn, of klopt 't toch niet helemaal?

En stiekem ff showen, al is het geen uitzonderlijk ampje, ben ik er toch wel trots op :)

http://www.highway49.nl/marshall+gibson.jpg

tillens
24 september 2008, 00:15
Wellicht een buis die los zit? Of ander onderdeel?of cash geld?

Nielsje
24 september 2008, 00:29
DSL... goh, ik speel al weer 7 jaar over zo'n bak :)
Zeer waarschijnlijk gewoon je reverb. Als je het echt wil uitsluiten: reverb tank d'r uitschroeven. Zo gedaan, klaar :)

Maar ik zou m'n geen zorgen maken. Ik heb nog nooit last gehad van een losse buis. Wellicht dat je buis zelf niet zo best is, en dat het daarbinnenin rammelt, maar dat lijkt me sterk.

Highway49
24 september 2008, 00:49
En nog altijd tevreden Niels? I love it...

Ik ben dan pas net bekend aan het worden in de buizen versterkers, maar een losse buis kan ik denk ik zeker al wel uitsluiten. Ik hoor ook echt het geluid van een veer die tegen dat kastje aanrammelt. Het is overduidelijk een veer, maar omdat ik m zo erg hoor vroeg ik me af of dat hoort.

Wát er rammelt is me dus wel duidelijk, maar of het zo erg hoort te rammelen vroeg ik me af

Nielsje
24 september 2008, 00:51
Ja dat hoort zo. Het is een lange, slappe veer die gewoon tegen de behuizing aan klettert. Hoef je je echt geen zorgen om te maken.

Hm.. qua tevredenheid redelijk. Ik vind hem zeker niet slecht, alleen hij is slecht schakelbaar, en past niet meer helemaal bij wat ik zoek in m'n sound, maar toch heb ik de afgelopen 7 jaar met veel plezier deze bak bespeeld. Nooit problemen mee gehad overigens.

mikeyaxeman
24 september 2008, 02:50
Ik heb ook een dsl top en vanavond gerepeteerd in Uden en ik hoor die reverb ook rinkelen bij elke hobbel achter in de auto kan geen kwaad.. :satisfie:

the sure thing
24 september 2008, 11:16
is de reverb veer... Niets aan de hand...

casper innosence
24 september 2008, 12:33
zoals de meesten al aangaven.. kep t bij mijn dsl ook gehad.. bij n retube heb ik de tech niet gehoord over bijzonderheden, dus niks aant handje..

Rormo
24 september 2008, 12:33
Ten overvloede: Ik heb de amp ook. Heb het ding elke week in m'n auto en bij elke verkeersdrempel maakt hij dat geluid. Niets aan de hand want hij doet het nog altijd. Eerste keer vond ik het ook freaky, maar nu trek ik me er niets meer van aan.

Veel plezier met die top amp!!!

HaroldA
24 september 2008, 12:51
Bij mijn TSL had ik de veer (+ kassie) vrij snel verwijderd. Ik deed er toch niets mee (hou niet van verengalm) en ik vond het geluid bij vervoer ook een beetje beangstigend... ;)

WillemdaGuide
24 september 2008, 14:44
antwoord hierboven al gegeven denk ik, maaruh... vette amp, en vooral ook vette LP!

vind die kleur helemaal te gek!

pannekoek
24 september 2008, 16:44
ik heb t ook, bij mn tsl en bij mn jvm rinkelt er iets van binnen als ik in de auto zit

Nielsje
24 september 2008, 16:46
Bij mij hangt het overigens meer af van de locatie van de versterker zelf.
Als ik in de auto zit, en m'n versterker nog in het oefenhok, dan begint de mijne niet te rinkelen hoor :D

Henri H
24 september 2008, 17:09
Wellicht een buis die los zit? Of ander onderdeel?of cash geld?Zou niet verkeerd zijn zeg, beetje cash in je amp is altijd meegenomen ;)
Ik heb hetzelfde met m'n beide JCM 800's.
No problem!

Dude
24 september 2008, 19:29
ik heb t ook, bij mn tsl en bij mn jvm rinkelt er iets van binnen als ik in de auto zit


je jvm heeft digitale reverb.... die heeft dus geen reverb tank / veer.......

JimiDylan
24 september 2008, 19:35
je jvm heeft digitale reverb.... die heeft dus geen reverb tank / veer.......
Dat wilde ik ook al gaan posten, maar de reverb is toch wel gewoon analoog, of is die ook digitaal? Of is dat hetzelfde apparaatje? Tering wat voel ik me een n00b :P

Henri H
24 september 2008, 20:01
Dat wilde ik ook al gaan posten, maar de reverb is toch wel gewoon analoog, of is die ook digitaal? Of is dat hetzelfde apparaatje? Tering wat voel ik me een n00b :PDe reverb v.d. JVM is idd digitaal. Dus geen veer.

pannekoek
24 september 2008, 20:58
De reverb v.d. JVM is idd digitaal. Dus geen veer.

wat hoorde ik dan ratelen? ><

Dude
24 september 2008, 21:08
je fiets ?





lastig oordelen zo op afstand he ?

Highway49
25 september 2008, 15:59
Allemaal bedankt voor de reacties, kan ik weer opgelucht ademhalen....

Topic mag gesloten worden van mij, maar misschien handig om te laten staan om de vraag straks weer te krijgen van iemand anders?

jerome
26 september 2008, 18:31
Mijn JMP top heeft dat ook altijd, en die heeft geen reverb.
Bij mij is het imho het rinkelen van die ringen en veren die de eindbuizen op hun plek houden.
Heeft ie altijd gedaan, in al die 30 jaar dat ik m heb.
Volgens mij is het iig niets je zorgen over te maken...

Henri H
26 september 2008, 20:26
Ik dacht écht dat het een fiets was! :D