PDA

View Full Version : Is dit nu slim of juist niet?



PearlDrum
23 september 2008, 22:22
hallo daar:D

ik vraag me af of een vriend van me slim bezig is.. of juist beetje raar bezig is.

Het gaat zo:
Hij heeft 3 maanden geleden een Squier bullet strat Surf Green gekochtm aangezien hij dezelfde gitaar als Tom Delonge, blink 182, wilt. Hij speelt overigens net zolang als dat hij die gitaar heeft. ikzelf heb pas 2 jaar gitaar ervaring.. maar vragen kan lijkt mij geen kwaat :satisfie:

Nu heeft hij mij verteld dat hij een nieuw slagplaat, humbucker en knoppen heeft gekocht. Hij wil dus van zijn bullet strat van een SSS naar een H gaan. Want hij denkt/zegt dat hij dan precies het geluid krijgt zoals tom delonge, na mijn idee klopt dat niet want dat is natuurlijk een andere gitaar + sound. Maar klopt dat ook? is dit slim om te doen?
Als ik hem was zou ik, persoonlijk, ipv een SSS een SSH maken ipv 1 humbucker met 1 volume knop en thats it.

Ik wist btw niet zeker of ik dit hier moest plaatsen of bij Gitaar. Ik dacht hier want het heeft wel wat met bouwen te maken.

Greetzz :hippie:

Orgasmocaster
23 september 2008, 22:46
Jazeker, hij zal dan ongeveer precies hetzelfde klinken.
ook zal hij na deze verandering minstens zo goed als tom kunnen spelen.

kalmah
23 september 2008, 22:48
Een strat met slechts een humbucker?

Kan krijg je gaten :satisfie: Wat wil die met de overige ruimtes doen.

Hij kan er inderdaad wel een HSS gitaar van maken. En dan een hotrail in de bridge gooien. Humbucker in single coil formaat.

Je krijg echter never het geluid van die gast. Andere gitaar/ elementen / hardware / versterker en natuurlijk .. vingers:)

kalmah
23 september 2008, 22:49
:seriousf:

bagheera
23 september 2008, 22:53
zelfs al had hij dezelfde gitaar en kon hij even goed spelen dan nog klonk hij anders want hij is een ander persoon, gitaar sound komt evenveel van binnen als van uit je gear.

Noid
23 september 2008, 23:04
Tsja, wat wil je met deze vraag: je gelijk halen? Als hij er blij mee is, dan is het toch goed?

Sec technisch: De kans is reeel dat de gitaar wel meer gaat klinken naar de gitaar van die meneer Delonge, omdat hij van single coil naar humbucker gaat. Exact zo klinken zal hij natuurlijk nooit, dat is hierboven al uitgelegd. Maar hij kan natuulijk wel zijn best doen om een eind in die richting te komen qua geluid. Als de humbucker ook nog een Duncan designed "detonator" is zal dat weer makelijker zijn, dan wanneer hij een ander type (low-gain) humbucker heeft gekocht.

blindfaith85
23 september 2008, 23:10
er bestond iets als een tom delonge squier strat mssn dat ie die ergens kan vinden!

PearlDrum
24 september 2008, 08:25
@ Noid: ik hoef mij gelijk niet te krijgen maar was zelf ook een beetje nieuwsgierig of dit een juiste keuze was:P

@BlindFaith: Die bestaat inderdaad, die wou hij namelijk eerst aanschaffen alleen deze gitaren zijn van de markt gegaan volgens een verkoper. dus vandaar zijn keuze :)

blindfaith85
24 september 2008, 10:53
KLopt ze zijn jaar of 4 geleden van de markt gehaald toen tom overging op gibson. Is een Epidot btw niet wat voor hem aangezien tom nu op een 335 achtige speeld?

EuroCinema
24 september 2008, 11:02
Het is geen slecht plan. Veel rockers gebruiken bijna uitsluitend de brugpickup, dus waarom niet? Als hij er spijt van krijgt, zet hij zijn oude slagplaat en pickups er weer op en is hij een beetje geld kwijt, that's all.

Daan_B
24 september 2008, 12:05
Als je vriend nou eens een nieuwe amp en pedaaltjes gaat kopen die een beetje (of exact dezelfde zijn, denk alleen niet dat ie ze kan betalen aangezien tom delonge wel wat poen heeft), gaat zijn sound er in ieder geval op lijken.

Maar ehu, een punkpop-soundje kan je toch praktisch met alle gear krijgen :satisfie: ?..

jimihattricks
24 september 2008, 13:54
hallo daar:D

ik vraag me af of een vriend van me slim bezig is.. of juist beetje raar bezig is.

valt dit onder de categorie: 'pap en mam, een vriend van mij - dus ik niet, maar een vriend - is homo, wat vinden jullie daar nu van...?' :satisfie:

ot: lijkt mij een prima plan, hij zal er iig meer als Tom Delonge uitzien dankzij die modificatie, en dat is in dit stadium van zijn muzikale carriere waarschijnlijk belangrijker voor hem

PearlDrum
24 september 2008, 14:40
Het is geen slecht plan. Veel rockers gebruiken bijna uitsluitend de brugpickup, dus waarom niet? Als hij er spijt van krijgt, zet hij zijn oude slagplaat en pickups er weer op en is hij een beetje geld kwijt, that's all.

nou dat zal denk ik niet gaan, want ik krijg van hem zijn pickups en electronica die hij nietn odig heeft voor mijn zelfbouw waar ik nog eens aan ga beginnen.

Maar volgensmij zijn de meningen wel verschillend :)
maar over het algemeen zou het wel kunnen.

Over de Amp en effecten van hem:
hij heeft een Roland Cube en geen effectne maar die zullen vast ooit nog wel komen.

Als ikzelf zo kiezen zou ik als eerste een effectenbakkie kopen en daarna is kijken of een ander element wel nodig is.

Maar iedereen alvast bedankt voor het snelle antwoord :satisfie: