PDA

View Full Version : James Trussart Dennis van Leeuwen



stratestic
23 september 2008, 19:27
Hier (http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=43240522) staat een stukje van het tv-programma Rock Nation waarbij Dennis van Leeuwen op een zilvere James Trussart steelcaster speelt. Wat een mooi rockgeluid komt daaruit. Vooral het stukje op 2:45 waarbij hij tegen de body tikt vind ik indrukwekkend. Blijft een machtige gitaar volgens mij.

spirit
23 september 2008, 20:00
Heb 't ook gezien. Ben ooit zelf eens begonnen een Tele van staal te maken, zwerft ergens een topic van bij het "zelfbouw" gedeelte. ik had dat project een beetje opzij geschoven, maar nadat ik Dennis er op heb zien spelen voel ik GAS om 't project toch weer op te pakken.

stratestic
23 september 2008, 20:58
Zou deze een geperforeerde achterkant hebben of zou het een full hollowbody zijn? Als hij er alleen al op klopt krijg je al een mooi geluid...

Bernardduur
23 september 2008, 21:33
Denk dat de amp hier ook wel wat mee te maken heeft :) Alhoewel speelt hij hier volgens mij digitaal.............

Jay75
23 september 2008, 21:52
Ik vind t voor geen meter klinken, klinkt toch niet als een tele? Maarja, ik haat die nepband van hem dan ook hehe, meestal heeft ie trouwens wel hele vette gitaren :)

Dude
23 september 2008, 21:53
valt me op dat dennis erg vaak praat over 'het ding' 'dat ding' en meer dingen....

lijkt me frustrerend om zo niet to the point te kunnen komen en steeds maar over dingen moet lullen :satisfie:





vette shit hoor... ik ben stikjaloers op die gasten en zou ook wel een uurtje over dingen willen lullen met dennis, sterker nog.... zou ook wel een uurtje willen lullen met 1 van die gasten zelf haha

spirit
23 september 2008, 22:20
Hé, hij is in de aanbieding: http://shop.purpleguitars.com/trussart-steelcaster-deluxe-shiny-p-2261.html

edit: zie net dat dit een deluxe is, niet de zelfde als van dennis dus, en de aanbieding was geldig tot 15/8

Bernardduur
24 september 2008, 00:00
Wow.....

die dingen zijn duur........

Jay75
24 september 2008, 00:14
Ja en die purple vraagt zowieso altijd de hoofdprijs ;)

cardinal
24 september 2008, 00:26
mooie dingen, heb er op eentje gespeeld en vond het persoonlijk vrij zwaar. Tevens heeft het ook wel een andere feel in het spelen tov een houten gitaar.

Sound weet ik niet meer moet ik eerlijk zeggen. Kocht toen een bich van die meneer en was daar helemaal van in de wolken dat de rest maar bijzaak was.

Heb die dennis nu een paar keer in dingen, euh programmas gezien en lijkt mij best een hele toffe peer. Moet ook bijna wel met inderdaad de vrij goeie smaak van gitaren. Tijd voor een interview hier of lees ik er weer eens overheen?

spirit
24 september 2008, 07:09
Ja en die purple vraagt zowieso altijd de hoofdprijs ;)

Heb verder geen ervaring met Purple, maar die Trussarts zijn niets duurder dan op de site van Trussart zelf, daar variëren de prijzen tussen de $3900 en $5200 USD.

idno
24 september 2008, 08:41
Was een leuk stukje om te zien. Dennis heeft zeker een goede smaak qua gitaren, vond alleen dat er weinig info in het stukje zat. Alleen dat staan beter is dan zitten, dat weten die gasten zelf toch ook wel?

Jay75
24 september 2008, 10:21
ja zeker Daan, die zat/zit al in een vette rocknroll band! The Goods!

Jay75
24 september 2008, 10:22
Heb verder geen ervaring met Purple, maar die Trussarts zijn niets duurder dan op de site van Trussart zelf, daar variëren de prijzen tussen de $3900 en $5200 USD.

Vooral met vintage spul, vaak niet eens origineel en dan de hoofdprijs vragen maar schijnbaar werkt het :)

arjanb01
24 september 2008, 10:34
Wel een leuk filmpje inderdaad en die gasten zitten gewoon sigaretjes te roken (inclusief Dennis zelf)... maar of het een meerwaarde heeft om te leren hoe te staan op het podium ? Ik denk dat die gasten die aan het programma meedoen dat echt zelf ook wel weten, toch ?

Valt me wel op dat de hele oude band van Anouk die workshops geeft (Hans Eijkenaar, die toetsenist, Michel van Schie etc...) en jammer dat Leendert er niet bij is, want Lenny kan die gitaristen ECHT wat bijbrengen denk ik... :satisfie:
Jammer, want dan had ik echt heel aandachtig gekeken naar het gitaar itempje in de afgelopen uitzending.

Jay75
24 september 2008, 12:00
Ja man, Leendert! Die zal wel niet mee willen doen:) hehe

Hoe goed was die band van haar man, ik vind Anouk zelf echt niks, maar heb weleens een workshop meegemaakt van haar toenmalige band, superstrak maar wel vet gespeeld, nie gelikt ofzo wat je vaak hebt bij die profs.

arjanb01
24 september 2008, 12:37
Leendert is tha bomb inderdaad, maar hij wil niet aan dit commerciele circus meedoen denk ik. Jammer, anders had ik met mn neus stijf tegen het beeldscherm gekeken :)

Rick trodat
24 september 2008, 12:56
Ik vind dat Dennis van Leeuwen een van de meest indrukwekkende gitaar, pedaal/amp verzameling heeft. Alleen die marshall al.

Maar die gozer kan echt niet spelen.

Leendert daarentegen wel.

Tubescreamer
24 september 2008, 14:11
Hehe, ja "die gast van de Chili Peppers", hoe heet -ie ook al weer..... :D

Ach ja hij doet 't wel lollig die Dennis, alleen jammer dat -ie ze niet echt speltips geeft maar alleen in weze zegt dat je moet zorgen dat je er cool uit moet zien als je speelt....

Die gitaar vond ik trouwens nou niet perse uitzonderlijk goed klinken....maar ja wat wil je op zo'n filmpje...

Riky
24 september 2008, 14:22
lekker "dingen" doen:D

Keesz
24 september 2008, 14:24
Wat een shampoo die dennis

''Ja je moet zo staan, want dat rockt''

Dat programma heeft net zoveel geloofwaardigheid als Million Dollar Wendy

thierry1982
24 september 2008, 14:25
Het programma is op zich wel erg gaaf. Alleen die Dennis van Leeuwen, Kane is een k*tband.. Ook Dennis kan dat helaas niet redden.

arjanb01
24 september 2008, 18:40
Hehe, ja "die gast van de Chili Peppers", hoe heet -ie ook al weer..... :D

Ach ja hij doet 't wel lollig die Dennis, alleen jammer dat -ie ze niet echt speltips geeft maar alleen in weze zegt dat je moet zorgen dat je er cool uit moet zien als je speelt....

Die gitaar vond ik trouwens nou niet perse uitzonderlijk goed klinken....maar ja wat wil je op zo'n filmpje...

Misschien dat hij geen speeltips KAN geven ? Volgens mij heeft die van Leeuwen nooit les gehad, zeker op de manier hoe hij praat over gitaarspelen en hoe hij speelt en die gitaar vasthoudt.

Frisods
24 september 2008, 18:52
zijn we een beetje jaloers jongens? ik wou dat ik zon collectie had!!

spirit
24 september 2008, 19:40
zijn we een beetje jaloers jongens?

Ik vind dat dat nogal snel geroepen word hiet op 't forum; "Dennis kan niet spelen, Kane is k*t, the Edge speelt klote, die kan niet spelen en die andere kan al helemaal niets, enz., enz.".
Maar zij staan er allemaal wel, als diegene die dat roepen nou allemaal zoveel beter spelen, waarom staan jullie er dan niet?

Kijk, dat het je smaak niet is, oké. Maar het is wel heel makkelijk om dan te zeggen dat iemand niet kan spelen, zoiets roep je alleen als je jaloers bent...

frekie
24 september 2008, 20:24
Hear hear!

Toch 2 goede tips van Dennis. Geen dingen proberen op het podium die je net wel/net niet kan spelen. En staand oefenen thuis. Is idd een heel andere houding dan zitten.
Als gitarist kan hij ze nix leren. Maar suc6 zit hem in de marketing van je product en dat kan Kane wel. Die zanger heef zelfs al zijn eigen "glossy" :cheerup:

Rick trodat
24 september 2008, 22:48
Ik vind dat dat nogal snel geroepen word hiet op 't forum; "Dennis kan niet spelen, Kane is k*t, the Edge speelt klote, die kan niet spelen en die andere kan al helemaal niets, enz., enz.".
Maar zij staan er allemaal wel, als diegene die dat roepen nou allemaal zoveel beter spelen, waarom staan jullie er dan niet?

Kijk, dat het je smaak niet is, oké. Maar het is wel heel makkelijk om dan te zeggen dat iemand niet kan spelen, zoiets roep je alleen als je jaloers bent...

Ach sommige komen er gewoon. Kijk naar 30 nummers uit de top 40 van TMF. 30 nummers die KUT zijn. Als het er niet meer zijn. All summer long verkracht van Sweet home alabama. R&B waar....tja. Dan shakira, dat eigenlijk alleen een genot is om naar te kijken, horen ho maar. Allemaal hebben ze het helemaal gemaakt, maar niet in mijn oren hoor. Geef mij maar Michael Katon, Blowbeat. Muzikaal 100x beter.

Maar ff eerlijk, Dennis van Leeuwen kan echt niet spelen, beetje gaan uitlegen hoe je moet staan bij een bend. Komop, maar dan ben je echt heel zielig.

Rick trodat
24 september 2008, 22:50
Vind b.t.w. edge wel een bijzonder geluid hebben. Gebruikt wel 100 effecten daarvoor, maar dat moet kunnen denk ik. :satisfie:

barno
24 september 2008, 23:36
Ach sommige komen er gewoon. Kijk naar 30 nummers uit de top 40 van TMF. 30 nummers die KUT zijn. Als het er niet meer zijn. All summer long verkracht van Sweet home alabama. R&B waar....tja. Dan shakira, dat eigenlijk alleen een genot is om naar te kijken, horen ho maar. Allemaal hebben ze het helemaal gemaakt, maar niet in mijn oren hoor. Geef mij maar Michael Katon, Blowbeat. Muzikaal 100x beter.

Maar ff eerlijk, Dennis van Leeuwen kan echt niet spelen, beetje gaan uitlegen hoe je moet staan bij een bend. Komop, maar dan ben je echt heel zielig.

je mag van mij katon liever horen dan shakira maar hem muzikaal 100 X beter noemen is wel lachen natuurlijk

Rick trodat
25 september 2008, 09:44
je mag van mij katon liever horen dan shakira maar hem muzikaal 100 X beter noemen is wel lachen natuurlijk

Nee, technisch niet natuurlijk. Hoger dan de lage D kan hij niet zingen, maar hij heeft wel echt een boogie from hell.

almarvk
25 september 2008, 10:02
Maar ff eerlijk, Dennis van Leeuwen kan echt niet spelen, beetje gaan uitlegen hoe je moet staan bij een bend. Komop, maar dan ben je echt heel zielig.
Dat vond ik ook een beetje raar overkomen. Misschien zijn hele andere zaken nog besproken tijdens die workshop, maar tijdens het filmpje kwam idd alleen naar voren hoe je erbij moet gaan staan. Zet een dvdtje aan van een band en je kan ook wel zien hoe het wel/niet moet.

richwoodplayer
25 september 2008, 22:51
moet je niet gewoon zelf weten hoe je staat?
zolang het maar lekker speelt..

Riky
25 september 2008, 23:50
moet je niet gewoon zelf weten hoe je staat?
zolang het maar lekker speelt..

precies! Ik ben groot fan van "die gast van de chilli peppers", maar ik ben blij dat niet idereen zo doet als frusciante... dat maakt frusciante namelijk frusciante!

Er heeft nooit iemand tegen Mark Knopfler gezegd dat hij een roch stand moet gaan staan...

Eko
26 september 2008, 08:28
De gitaren van James Trussard zijn inderdaad gaaf om te zien. Bij Vriese ( Doetinchem) hangen er 1 of 2. Holle body`s maar vreselijk goed gedaan. Op een DVD van Willy Deville in Paradiso staat z`n gitarist er op met zo`n zelfde axe. Schitterend geluid.
De opmerking over hoe je gaat staan lijkt misschien idioot. Het grappige is dat de meeste bands uitstraling missen juist door gebrek aan aan podiumact/ uitstraling. Het goed kunnen bewegen / kleding / houding hebben enz draagt enorm bij aan je resultaat. Je kunt de sterren van de hemel spelen , als je je publiek niet bereikt kom je nergens. Ik heb gitaristen gekend die de wereld konden platspelen maar ze haddden de neiging het liefst met hun rug naar het publiek te gaan staan. Waardeloos op het podium dus.
De laatste tijd , met het inzakken van CD verkoop , wordt uitstraling des te belangrijker. Speel minder noten , maar zet een goede show neer en je zult verbaasd staan van de resultaten.
Trouwens staand oefenen heeft ook het voordeel dat je aan de houding van je linkerarm went. Die is staand anders dan zittend. Als je 3-5 uur moet staan is dat wennen.

Harry
26 september 2008, 09:18
ik vond zijn tips zo gek nog niet, al waren ze misschien overbodig. Qua techniek hoeft hij die jongens niks bij te brengen, daar weten ze zelf meer van. Maar hij kan wel een stukje ervaring overdragen als performer.

Uiteraard zijn er betere voorbeelden te bedenken om die kennis over te dragen, maar Dennis komt toevallig uit de stal van Jansen.

Bernardduur
26 september 2008, 09:22
Wij hebben als band ooit een masterclass "staan op het podium" gedaan. Was wel erg vet en handig; les werd gegeven door een drama student die meer het gevoel achter de nummers naar voren wilde halen.

Veel aan gehad!

Harry
26 september 2008, 10:14
kan ik me voorstellen. Het is ook een stukje toneelspelen, hoe je het ook bekijkt. Het gaat om de muziek, maar goede muziek gespeeld door zoutzakken kan niet veel mensen boeien.

Bernardduur
26 september 2008, 10:16
Grootste tip:
Gebruik de 4 B's
Boos
Bang
Bedroefd
Blij

Kijk naar een nummer en bepaal welke van de 4 hij onder hoort; probeer dit dan ook uit te dragen!