PDA

View Full Version : Ha, Die bassistjes



J-sus Rulez
23 september 2008, 18:20
Ben dus een gitarist die een basje gaat kopen zodat een kameraad van mij kan komen bassen... uno problemo: het is een linkshandige.

Wat is het beste: hem linkshandig late spele (maar er zijn zo weinig linkshandige bassen te vinden tweedehands) of hem rechts laten spelen?

En dan nog: (lastige vraag weet ik wel) wat zijn zo de standaard gitaartjes voor weinig geld...? tweedhands wel te verstaan... (het gaat hier dus over een 4-snarige bas!)
en qua versterker? (ook geen geld (in totaal onder de 200€ zeker) ) welke kan ik hiervoor pakken? moet wel wat power inzitte...

Dat was het nu zowel :D

Mr.Fingers
23 september 2008, 18:21
linkshandig & 200€ voor alles is bijster weinig... Als die kameraad nog nooit een instrument heeft vastgehad, zou ik opteren om 'm rechtshandig te laten spelen

Goede amp: roland basscube
Goede bas: ibanezje, Squier standard, OLP (musicman copy),...

probleem: voor 200€ heb je GEEN goed materiaal!

MattellicA
23 september 2008, 18:23
Hadden we kunnen verwachten... BT GEEN metal! gwn Punk, Rock, Pop.... zo van die toestande :cooler:

Mr.Fingers
23 september 2008, 18:25
Hadden we kunnen verwachten... BT GEEN metal! gwn Punk, Rock, Pop.... zo van die toestande :cooler:

dat roept om een OLP of een squier precision

Roro92
23 september 2008, 20:16
Juist. Lekker Squier nemen of doorsparen. Voor €200,- kan je best een leuk basje kopen als je een beetje goed zoekt (Richting Samick, Greg Bennett) bijvoorbeeld op Marktplaats!

elendaeril
24 september 2008, 01:17
Als je de kans krijgt, rechtshandig laten spelen. Ik ben zelf linkshandig begonnen maar heb mezelf rechtshandig aangeleerd. Zelfs zo goed dat ik het linkshandig niet meer kan... Scheelt in keuze en kosten :D

pueblo
24 september 2008, 14:16
Als je de kans krijgt, rechtshandig laten spelen. Ik ben zelf linkshandig begonnen maar heb mezelf rechtshandig aangeleerd. Zelfs zo goed dat ik het linkshandig niet meer kan... Scheelt in keuze en kosten :D

linkshandig ook en toch rechts bassen (voortgekomen uit het cello spelen), dus ik zou zeker voor rechts opteren, vind je veel meer voor