PDA

View Full Version : G&L t.o.v. Fender



Mad mind
23 september 2008, 17:01
Hallo,
ik weet dat dit toch ook wel een onderwerp is waar iedereen een uitgesproken mening over heeft. Maar wat ik eigenlijk wil weten zijn de prijzen van de G&L gitaren en of de prijs/kwaliteit verhouding beter is dan bij Fender.
Dus als er iemand een link of gewoon wat prijzen van G&L's kan geven zou je mij enorm helpen.
Ik ben geïnteresseerd in de legacy maar alle opties zijn nog open.

m.v.g. Mad mind :jam: :dance:

Kakihara
23 september 2008, 18:50
Hier klikken (http://www.jic.nl/Digitalogus2008/index.html) en dan kiezen voor G&L USA. Daar staan richtprijzen op.

Mad mind
23 september 2008, 19:26
Dit is al een zeer goede site :hippie:
De G&L Reeks lijkt wel niet zo goedkoop te zijn.

Mr.Fingers
23 september 2008, 19:28
je hebt de "tribute", zo een beetje de squier van de G&L

zeppo
23 september 2008, 19:55
je hebt de "tribute", zo een beetje de squier van de G&L
idd, maar dan wel net even duurder dan Squier :D

Chris Winsemius
24 september 2008, 13:07
Ik heb helaas wat te weinig G&Ls meegemaakt om 'n redelijk onderbouwde vergelijking tov. Fenders te doen maar allen waren zorgvuldig en nauwkeurig gebouwd en functioneerden prima.

Puerco
24 september 2008, 13:47
Toen Leo Fender vanwege gezondheidsredenen zijn bedrijf verkocht aan CBS verkocht hij tevens zijn grote droom.
Na jaren uit het vak te zijn geweest begon het echter toch weer te kriebelen en belde hij zijn goede vriend George (G&L = George & Leo) op en samen zijn zij G&L gestart. In feite zijn die G&L gitaren dus de originele Leo Fender gitaren, waar Fenders alleen eigenlijk nog de naam dragen (met uitzondering van pre CBS exemplaren uiteraard).
Vooruitstrevend als Leo was heeft hij tevens wat "verbeteringen" aangebracht in de oude ontwerpen waar Fender nog steeds de oude ontwerpen uit de jaren 50 gebruikt.
Wat je beter vind zul je zelf moeten testen (ik heb ook nog nooit zo een G&L in mijn handen gehad).

LP_CL
24 september 2008, 13:49
Hier klikken (http://www.jic.nl/Digitalogus2008/index.html) en dan kiezen voor G&L USA. Daar staan richtprijzen op.
Daar gaat in de winkels wel nog ongeveer 25% van af hoor.

Kakihara
24 september 2008, 13:53
Daar gaat in de winkels wel nog ongeveer 25% van af hoor.
Uiteraard... tenzij die winkel Piens heet ;)

Mad mind
24 september 2008, 15:50
Ik heb inderdaad al van veel mensen gehoord dat G&L kwalitatief beter is dan Fender ( waaronder mijn gitaarleraar ). Maar voor goede kwaliteit moet je natuurlijk wel wat neerleggen. Ik heb ook al gehoord dat je bij deze gitaren een originele koffer krijgt. Is dit waar of enkel bij de duurdere modellen?

United
24 september 2008, 16:43
ik heb een G&L tribute tele. Supergitaar, vele malen beter dan de squier van Fender (deze vergelijking gaat absoluut niet werken!!) Helaas zonder koffer.

Orgasmocaster
24 september 2008, 16:48
een paar jaar geleden wilde ik graag een G&L kopen, eigenlijk alleen omdat ik ze mooi vond en omdat ze van Leo waren.
ik heb heel ver moeten rijden om een dealer te vinden. eindelijk aangekomen bleek dat ze een hele muur vol hadden met alleen tribute modellen.
heb ze zo'n beetje allemaal gespeeld, en ze waren allemaal dikke tegenvallers.
ze speelden niet fijn, slecht afgewerkt, klonken net niet goed..
dus nooit een gekocht.. de amerikaanse modellen zullen ongetwijfeld beter zijn, maar ik heb ze nooit gespeeld. en wat mij betreft te duur voor een bolt-on massa productie gitaar.

Pepe
24 september 2008, 17:04
Ik heb een Asat? gehad (geloof ik, met de P90 achtige dingen)
Awsome gitaar, brutale broertje van de tele. Minpuntje is dat je het jazzy neckpup geluid kwijt bent. Ook de steely twang maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Ook goed gebouwd, beter is niet te zeggen met 1 exemplaar natuurlijk.
Die asat was de enige gitaar die mijn good 'ol trusty tele in zijn hok joeg. Maar 2 van die krengen zijn teveel, exit asat. Dat was nog lastig om kwijt te raken, wist er met pijn en moeite nog 800 uit te wringen. Den gitarist is gefixeerd op een merkje en dan loop je dit soort dingen mis.

De G+L tele classic werd trouwens kampioen in een GuitarPlayer shootout van 40 tele's waaronder dingen van Grosh en Anderson.

<edit> nog even opgezocht, het was een Asat Special. Maar dan in rood.

http://www.glguitars.com/instruments/pics/large/ASAT-SPECIAL_Blonde_full.jpg

Hendriks
24 september 2008, 17:40
Onze bassist heeft ook nog zo'n Asat staan , zeer goede gitaar met een heel eigen geluid , hij wil hem kwijt (hij is dus bassist) ,maar verkopen is zeer lastig , het is het bekende verhaal , exoten (?) verkopen lastig , maar als je een goed instrument wilt: zeker proberen.

caterham
10 juli 2009, 13:21
Hallo,
ik weet dat dit toch ook wel een onderwerp is waar iedereen een uitgesproken mening over heeft. Maar wat ik eigenlijk wil weten zijn de prijzen van de G&L gitaren en of de prijs/kwaliteit verhouding beter is dan bij Fender.
Dus als er iemand een link of gewoon wat prijzen van G&L's kan geven zou je mij enorm helpen.
Ik ben geïnteresseerd in de legacy maar alle opties zijn nog open.

mv.g. Mad mind :jam: :dance:
hallo,ik ben caterham en sinds 1 jaar de gelukkige eigenaar van een g&l legacy made in usa en geloof me het is een fantische gitaar qua afwerking,klank en het gemak om de gitaar te bespelen is veel beter dan de fender van cbs nieuw aangekocht in lebbeke bij bms music 1690 euro en de originele koffer van fender is er bij.

mastermind
6 september 2009, 21:54
Heb begrepen dat die goedkopere series dezelfde hardware hebben als de duurdere USA versies.

Vooral de Tele van G&L zijn super! Daar kan Fender echt niet tegenop. Tenzij je je Fender moet aanpassen (vooral fretwerk)

Mad mind
6 september 2009, 22:33
Dat heb ik al vaker gehoord. Als ik een G&L zou kopen zou het zeker de ASAT zijn (tele). De enige problemen zijn mss dat ze duur zijn, de ASAT special is ongeveer even duur als een Fender '52 AVRI (welke is dan een betere koop?) en als je ze weer wil verkopen krijg je er veel te weinig voor terug.

Maar een G&L komt er zowizo. Is het niet als eerste tele, dan de volgende!

caterham
28 oktober 2011, 21:40
ik ben in het bezit van een g&l legacy sinds een jaar en geloof me het is een fantastische gitaar,ik heb zo alle merken pespeeld en geen enkele gitaar is zo
afgewerkt als de deze.het is een rode met witte slagplaat net zoals de fender van henk marvin destijds.en als prijs is dat een meevaller,ik heb de mijn 55.000 bf betaald .

Brewskie
28 oktober 2011, 22:10
55.000 bf betaald .

Belgische Franks ? Heb je die gitaar al voor het Flofdingbips-tijdperk ?

pasqual
28 oktober 2011, 23:44
ik ben in het bezit van een g&l legacy sinds een jaar en geloof me het is een fantastische gitaar,ik heb zo alle merken pespeeld en geen enkele gitaar is zo
afgewerkt als de deze.het is een rode met witte slagplaat net zoals de fender van henk marvin destijds.en als prijs is dat een meevaller,ik heb de mijn 55.000 bf betaald .

Effetjes kijken: 55.000 delen door 20= 2750 gulden. Dit delen we door 2,2 en dat = 1250 euro. Houden we een beetje rekening met de inflatie, komen we al snel op een slordige 1400 euro. Eigenlijk best wel duur zo'n Legacy...;)

Outline
29 oktober 2011, 03:06
Effetjes kijken: 55.000 delen door 20= 2750 gulden. Dit delen we door 2,2 en dat = 1250 euro. Houden we een beetje rekening met de inflatie, komen we al snel op een slordige 1400 euro. Eigenlijk best wel duur zo'n Legacy...;)

Niet als je weet dat je voor dat geld eigenlijk een customshop hebt...

Link naar de optie-lijst van de NL-importeur: http://www.empmusic.nl/download/g_l_opties.pdf
Het staat er zo niet bij, maar ik geloof dat je ook keuze hebt welk nekprofiel je wil.

Link naar productoverzicht van de gitaren met adviesprijzen: http://www.empmusic.nl/Products.aspx?list&CategoryId=35&BrandId=46&page=1

macwilliams
29 oktober 2011, 06:08
Belgische Franks ? Heb je die gitaar al voor het Flofdingbips-tijdperk ?

Hij is zn tijd ver vooruit en is alweer bij de franks, het zal hopelijk niet lang duren en dan kan die euro er uit. Krijgen we de gulden weer terug.

Ha fijn, den hollandschen florijn.

toddzilla
29 oktober 2011, 19:01
Ik heb jaren een G&L Asat Special Tribute gehad, waar ik helemaal dol op was. Anderhalf jaar terug heb ik daar een Japanse Fender Thinline telecaster bij gekocht. Toen ik even krap zat heb ik afgelopen jaar de Asat verkocht, maar als ik straks klaar ben met studeren en een beetje geld kan sparen koop ik zeker weer zo'n Asat Special terug.

Outline
30 oktober 2011, 02:42
Hij is zn tijd ver vooruit en is alweer bij de franks, het zal hopelijk niet lang duren en dan kan die euro er uit. Krijgen we de gulden weer terug.

Ha fijn, den hollandschen florijn.

Van mij mogen ze 'm NU weer invoeren! Heb toch contanten in huis....