PDA

View Full Version : Nog een keer kiezen



Egbertuss
23 september 2008, 15:05
Hey mensen, ik heb laatst al een topic gestart over het kiezen tussen een:
Epiphone '58 Korina Explorer
en een Ibanez (weet ik zo niet meer)

Na 80,6% van de stemmen op de Epiphone en na nog een keer testen en diep na denken ging ik voor de Epiphone, alleen heb ik het geld nog niet bij elkaar.

Maar nu zag ik de Epiphone '58 Korina Flying V hangen en die heb ik ook getest waarbij ik nu weer met een keuze zit.

Wat vinden jullie:
De Epiphone Explorer óf de iets duurdere Epiphone Flying-V?

Daan_B
23 september 2008, 15:16
Jaaa dude dan zou ik V zeggen daar ben ik op het moment helemaal weg van :zz: .
Maar dat is meer persoonlijk, volgens mij zit er niet zo veel verschil in deze gitaren en kan je ook wel naar de looks kijken ;) .

Wiellem
23 september 2008, 15:22
Persoonlijk vind ik een Explorer wel tof, vind een V wat minder geef mij maar zon Rhandy Roads model dan.

Ibanez666
23 september 2008, 15:32
En wat nou als je straks weer wat anders ziet?

Wiellem
23 september 2008, 15:34
Oh ja dit vergat ik te zeggen:

Volg je hart

Kim Wilson
23 september 2008, 15:39
En probeer zoveel mogelijk gitaren uit in je prijsklasse. Als je "toevallig" een V bespeelt en die gelijk als tweede keuzemogelijkheid beschouwt, lijkt het mij verstandig om er nog een stuk of wat gitaren van de muur te pakken. Voor hetzelfde geld krijg je een "klik" met een SG, of een Tele Deluxe.

vincent136
23 september 2008, 15:46
inderdaad, een mooie telecaster staat ook niet mis :hippie:

Orgasmocaster
23 september 2008, 16:17
geen van beide..

ik heb ook even een vraag voor jullie:
ik heb nog een worst en een gehaktbal in de koelkast liggen... welke zal ik eten??

KIEZEN::

- Worst
- Gehaktbal

artnaz
23 september 2008, 16:18
als het zulke "afwijkende vormen" moeten zijn, zou ik zeggen een V of een Randy Rhoads. Maar beter is natuurlijk een Strat/LP! :D

Maar je gaat dus gewoon af op de meerderheid?

artnaz
23 september 2008, 16:21
geen van beide..

ik heb ook even een vraag voor jullie:
ik heb nog een worst en een gehaktbal in de koelkast liggen... welke zal ik eten??

KIEZEN::

- Worst
- GehaktbalWorst natuurlijk, heeft veel meer smaak. Moet je wel op een Fueltone pan warmmaken, want die zijn true-bypass en dus komt het het (hitte)signaal beter door. Voor de gasleiding zou ik dan ook voor Monster kiezen, die laat al het gas zonder verlies door.

remcol
23 september 2008, 16:24
Worst natuurlijk, heeft veel meer smaak. Moet je wel op een Fueltone pan warmmaken, want die zijn true-bypass en dus komt het het (hitte)signaal beter door. Voor de gasleiding zou ik dan ook voor Monster kiezen, die laat al het gas zonder verlies door.

Wel de Fueltone pan met tonechambers in het handvat he?

Orgasmocaster
23 september 2008, 16:35
je hebt tegenwoordig ook van die hollowbody worsten met kaas er in!
hmmm

ik heb momenteel helaas alleen nog maar een solid body worst..

marter544
23 september 2008, 17:09
Tis jouw gitaar, niet de onze.

Bram+
23 september 2008, 17:50
Een Xiphos natuurlijk!
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/XPT700_RCM_1P_01.gif

Maare, die V en Explorer, je hebt ze allebei al eens geprobeerd, maar je hebt zelf geen voorkeur?

macwilliams
23 september 2008, 17:57
Een Xiphos natuurlijk!
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/XPT700_RCM_1P_01.gif

Maare, die V en Explorer, je hebt ze allebei al eens geprobeerd, maar je hebt zelf geen voorkeur?

Doemijdiema. Dan wil ik die gehaktbal wel erbij!!! :)

Orpheo
23 september 2008, 18:01
de Flying Vee vind ik zelf veel toffer dan de explorer. die is gewoon onhandiger in bespelen dan een Vee,vind ik. behalve zittend, maar daar moet je gewoon 'effe t trucje bij doorhebben (bij de Vee dus).

Rormo
23 september 2008, 18:52
Zittend spelen is sowieso voor pussies.

Maar als je echt geen voorkeur hebt zou ik lekker de goedkoopste nemen. Overigens vond ik die Epi Xplorer niet al te best. Maa rik heb de V nooit bespeeld dus kan niet vergelijken.

Braindead
23 september 2008, 19:13
Ik heb V gestemd maar dan puur voor de looks. Die Explorers heb ik altijd lelijk gevonden. Een V ziet er daarintegen vet uit en is wel cool zoalng ik hem zelf maar niet hoef te kopen ivm het "zittende spelen probleem" (Yes, i am such a pussy! (Rormo). Qua neck vind ik ze allebei wel okay.

Kortom, V dus.

almarvk
23 september 2008, 19:19
Dit gaat nergens meer over. Als je een keuze wilt maken, dan moet je die zelf maken en niet nog een keer een topic openen.

Vragen? -> PM!