PDA

View Full Version : BBE Supacharger



JimiDylan
23 september 2008, 13:42
Hey mannen (en vrouwen :P)

Ik wilde de Voodoo Pedal Power 2 gaan halen, maar bij de Feedback hadden ze m niet en zou het 2 weken gaan duren, daar had ik geen zin in, dus ging ik naar we-music (mijn inziens ook een veel betere winkel, maar das een andere zaak). Daar hadden ze hem helaas ook niet, maar boden ze me wel een (duurder) alternatief aan. Wat weten jullie van dit apparaat? Het gaat dus om deze:
http://www.bbesound.com/products/stomp_boxes/SupaCharger/SupaCharger_6in_72dpi.jpg
http://www.bbesound.com/products/stomp_boxes/supaCharger/index.asp

ponq
23 september 2008, 14:34
onze oosterburen hebben m op voorraad.

En 2 wk wachten op iets wat je wilt hebben is echt niet lang hoor. Nu iets anders kopen omdat je niet 2 wk wil wachten... daar krijg je spijt van.

JimiDylan
23 september 2008, 14:44
onze oosterburen hebben m op voorraad.

En 2 wk wachten op iets wat je wilt hebben is echt niet lang hoor. Nu iets anders kopen omdat je niet 2 wk wil wachten... daar krijg je spijt van.
Ja daar zat ik dus ook mee in mn maag.
In principe is het enige verschil tussen deze 2 dat de PP2 de SAG functie heeft, nou weet ik niet of ik die ga gebruiken, ik gebruik geen distortion pedalen, en ook nog geen andere analoge effecten zoals chorus ofzo. En de AC Mains Output, maar die ga ik waarschijnlijk zoiezo niet gebruiken.

De BBE heeft verder er gewoon een verwisselbare stop inzitten voor eventuele kortsluiting, ik weet niet of dat dit ook het geval is bij de PP2, dat kon ik niet vinden. Verder heeft de BBE ook nog een 16V functie, die heeft de PP2 dan weer niet, en je kan de BBE ook switchen naar bijvoorbeeld USA stroom (160V).

Met oosterburen bedoel je thomann, of wat?

ponq
23 september 2008, 14:47
Thomann had ik nog niet gekeken ;) Musicstore en musik-produktiv wel.

Welke pedalen ga je voeden? Die BBE heeft 100mA en op een paar uitgangen 200mA. Is dat genoeg voor je pedalen?

JimiDylan
23 september 2008, 14:57
Ja meer als genoeg, nu in ieder geval nog.
Ik heb net een nieuwe amp, en ben dus nu pas begonnen met effectenpedalen. Heb nu een NS-2, een TU-2, ga binnenkort een RC-2 en een Vox McClyde Wah halen. Wat er daarna nog gaat komen weet ik niet.

ponq
23 september 2008, 14:59
Mag ik vragen waarom niet gewoon een (veel goedkopere) 1Spot met daisychain? Die koop je voor zn 2 tientjes denk ik. Heb jij meer dan genoeg aan.

JimiDylan
23 september 2008, 15:04
Nou, ten eerste vind ik dat echt heel erg amateuristisch overkomen, zo'n stekkerdoos in je pedalenbord, en ten tweede, denk ik, dat ik hem nog wel flink uit ga breiden, ik weet alleen nog niet met wat ;). Bovendien heeft die 1spot ook regelmatig last van ruis en hum en dergelijke, heb ik gehoord van wat vrienden. Daarnaast heb ik het geld voor het beste, en wil ik het liever gewoon in 1 keer goed doen ;).

Nielsje
23 september 2008, 15:42
Nou, ten eerste vind ik dat echt heel erg amateuristisch overkomen, zo'n stekkerdoos in je pedalenbord, en ten tweede, denk ik, dat ik hem nog wel flink uit ga breiden, ik weet alleen nog niet met wat ;).

Hoe jij het wegwerkt is helemaal aan jou, maar ik heb ook een onespot, en geen stekkerdoos d'r op.. Bovendien heb je het over iets met amateuristisch en boss ??


Bovendien heeft die 1spot ook regelmatig last van ruis en hum en dergelijke, heb ik gehoord van wat vrienden. Daarnaast heb ik het geld voor het beste, en wil ik het liever gewoon in 1 keer goed doen ;).

Ruis kan gebeuren, maar dat is volledig afhankelijk van de combinatie van je pedalen.. En heb jij het gehoord, of je vriendin? Ik heb ooit eens een vergelijk gedaan tussen de godlyke en de onespot, ook mbt ruis enzo. Zoek maar eens. En wederom zeggen dat je het beste wil en dan met boss pedalen aan komen zetten? ;)

dml
23 september 2008, 15:56
Als je het in één keer goed wilt doen, dan moet je toch minimaal aan de Burkey Flatliner.

artnaz
23 september 2008, 16:01
Als je het in één keer goed wilt doen, dan moet je toch minimaal aan de Burkey Flatliner.En maximaal? :D

Maar die BBE lijkt me prima hoor, alleen even checken of het allemaal "compatible" is met je pedalen. Die 12V functie is voor mij bijv. heel handig, want nu heb ik er een extra adapter bij nodig met mijn PP2+.

JimiDylan
23 september 2008, 16:09
Hoe jij het wegwerkt is helemaal aan jou, maar ik heb ook een onespot, en geen stekkerdoos d'r op.. Bovendien heb je het over iets met amateuristisch en boss ??



Ruis kan gebeuren, maar dat is volledig afhankelijk van de combinatie van je pedalen.. En heb jij het gehoord, of je vriendin? Ik heb ooit eens een vergelijk gedaan tussen de godlyke en de onespot, ook mbt ruis enzo. Zoek maar eens. En wederom zeggen dat je het beste wil en dan met boss pedalen aan komen zetten? ;)
Die Boss Pedalen zijn geen van alle pedalen die echt een effect toevoegen aan het geluid, Het gaat dus om een Noise supressor, een tuner en een looper. Als je een betere looper weet mag je het zeggen. Bovendien zijn Boss-pedalen helemaal niet slecht hoor, ik heb heel wat slechtere gehoord.

@DML, naar de Burkey Flatliner heb ik gekeken, maar ik vond hem ten eerste erg log, maar het is inderdaad een optie, even kijken wat de prijs van dat bakkie is. Wat wel minder is, is dat je op de PP2+ en de BBE 5 jaar garantie krijgt, en op de Burkey maar 2.

Tristan
23 september 2008, 16:16
Ik zie totaal geen enkel voordeel van de Burkey Flatliner ten opzichte van de Voodoo Lab Pedal Power...

JimiDylan
23 september 2008, 16:18
Ik zie totaal geen enkel voordeel van de Burkey Flatliner ten opzichte van de Voodoo Lab Pedal Power...
3 zekeringen, meer opties, en naar verhaal ook goedkoper?

Tristan
23 september 2008, 16:31
Meer opties?
3 zekeringen?
Duurder en groter is 'ie in ieder geval wel, echt belachelijk groot voor een power supply en met geen mogelijkheid onder een Pedaltrain te verwerken...

artnaz
23 september 2008, 16:35
Precies, dat ding is alleen handig als je al die "rare" (niet 9V DC) uitgangen nodig hebt.

JimiDylan
23 september 2008, 16:37
Klopt, maar ik denk dus ook niet dat ik ervoor ga. Het zal de BBE worden, of de PP2+, garantie telt ook mee in dat besluit. Maar nu is het nog kiezen tussen die 2, mmh.....

artnaz
23 september 2008, 16:42
Hoeveel kost die BBE dan? Want op zich heeft hij ook een mogelijkheid tot 12V, en je kan hem ook op 120V zetten. Dus als je die "dying batteries simulation" (of hoe dat ook heet) niet nodig denkt te hebben, zou ik voor deze gaan. Heb een vermoeden dat deze goedkoper is dan de Voodoolab ook.

JimiDylan
23 september 2008, 16:45
Hoeveel kost die BBE dan? Want op zich heeft hij ook een mogelijkheid tot 12V, en je kan hem ook op 120V zetten. Dus als je die "dying batteries simulation" (of hoe dat ook heet) niet nodig denkt te hebben, zou ik voor deze gaan. Heb een vermoeden dat deze goedkoper is dan de Voodoolab ook.
Ja dat is dus het probleem, dat is hij niet, tenminste, niet bij mijn handelaar in de buurt. PP2+ kan ik krijgen voor 170, en de BBE voor 195. Dying batteries ga ik denk ik niet gebruiken, maar je weet natuurlijk nooit in de toekomst. Voel me opzich ook wel aangetrokken tot de Fender Blender, maar ja, ook dan hoef je die SAG niet te gebruiken natuurlijk.

Chroxy
23 september 2008, 16:55
gezien de geisoleerde uitgangen zou ik voor de PP2 gaan en niet de BBE; deze is dan ietswat meer ruisgevoelig.

Daarnaast; 195 euro is wat veel, lijkt me. Hij kost 140 dollar in US!

JimiDylan
23 september 2008, 16:57
gezien de geisoleerde uitgangen zou ik voor de PP2 gaan en niet de BBE; deze is dan ietswat meer ruisgevoelig.

Daarnaast; 195 euro is wat veel, lijkt me. Hij kost 140 dollar in US!
Ja precies! Ik denk dat ik voor de PP2 ga, nu alleen nog even kijken waar hij het goedkoopst is, ben bang dat het toch weer feedback zal zijn :(. Maaruhm, de uitgangen zijn wel geisoleerd ;)

artnaz
23 september 2008, 17:01
gezien de geisoleerde uitgangen zou ik voor de PP2 gaan en niet de BBE; deze is dan ietswat meer ruisgevoelig.

Daarnaast; 195 euro is wat veel, lijkt me. Hij kost 140 dollar in US!BBE is ook geïsoleerd hoor! Maar voor 140 dollar zou ik zeker voor de BBE kiezen eigenlijk!

JimiDylan
23 september 2008, 17:11
BBE is ook geïsoleerd hoor! Maar voor 140 dollar zou ik zeker voor de BBE kiezen eigenlijk!
Ja, maar dan moet ik hem wel uit de usa halen en dan komt er vast nog tax op, ff kijken of ik hem hier ergens voor de omgerekende 140 dollar kan krijgen. Weet iemand waar je m zou kunnen halen voor minder als 170 euro?

Mitch
23 september 2008, 18:32
Beetje raar, BBE is juist een beetje een budgetmerk. Niet op Behringer niveau, maar wel bang for the buck en dan zou -ie duurder zijn dan de Voodolab? Zou ik niet doen. Je angst voor een brommende en ruisende one spot is een beetje overdreven, maar goed, je bent ook te ijdel voor een stekkerblok dus dan zou ik zeker voor een aparte voeding gaan kijken. Plak er wel een spiegeltje op, by the way :D

En geld voor het beste zei je? Nou, dan nog een ISP Decimator, Radial of Lehle switcher en een Turbo Tuner of StroboStomp en je hoort er helemaal bij!

JimiDylan
23 september 2008, 18:59
Nee, ik ga het ook niet doen, ik ga gewoon wachten op feedback, daar is de PP2+ ook het goedkoopst voor zo ver ik weet. Maaruhm, ik wil gewoon dat mn spullen er een beetje netjes en clean eruit zien, en zo'n stekkerdoos vind ik dan zo lomp overkomen, over mezelf ben ik niet echt ijdel, heeft toch geen zin :P