PDA

View Full Version : Kung fu junkies Op vi.be



AndyMaes
23 september 2008, 12:56
Check out onze gemasterde shizzles op
http://vi.be/kungfujunkies

trouwens een heel leuk initiatief die vi.be!!

Groetjes en comments zijn welkom!!

Riky
23 september 2008, 15:59
Lijkt wel super veel op de peppers. Wel vette opname en knap gespeeld.

Borus van den Brand
24 september 2008, 14:24
Ik vind het inderdaad ook wel erg op rhcp lijken. Al is dat misschien al gauw bij dit soort muziek... Verder klinkt het wel lekker!

Herman
24 september 2008, 15:28
Vind de vergelijking met RHCP nog wel mee vallen, het is wel een beetje hetzelfde genre, maar ik vind het er niet echt op lijken. Het heeft iets eigens dus dat is wel goed vindt ik. Klinkt lekker in elk geval! Lekker die ronkende bas ook! Goeie songs! Rockt/funkt lekker!

Edit: lekkere gitaarsound trouwens ook!

Riky
24 september 2008, 16:26
Vind de vergelijking met RHCP nog wel mee vallen, het is wel een beetje hetzelfde genre, maar ik vind het er niet echt op lijken. Het heeft iets eigens dus dat is wel goed vindt ik. Klinkt lekker in elk geval! Lekker die ronkende bas ook! Goeie songs! Rockt/funkt lekker!

Edit: lekkere gitaarsound trouwens ook!

heb je het oudere werk van de peppers wel een beluisterd dan. Ik ben het met je eens dat de bas en gitaar erg goed klinken, maar het lijkt echt wel er op geluid van flea en gitaar geluid lijkt ook veel op dat van frusciante.

Wat voor een gitaar gear heb je? Vind de sound wel tof!

Herman
24 september 2008, 16:44
Ik "ken" het ja, maar ik moet je ook zeggen dat ik daar niet heel erg bekend mee ben, persoonlijk is het ouwere niet echt mijn smaak :).

Nellyrocks
24 september 2008, 19:16
Lekkkaaaahhhh hoor.

Tja. Ik kan ook niet helemaal ontkennen dat ik er iets bekends in terug hoor. Boeiahhh. Lekkere sounds. Drums hadden iets feller mogen klinken voor mij. Ik heb een beetje het idee dat ie over zijn snare aait.

AndyMaes
24 september 2008, 23:30
heb je het oudere werk van de peppers wel een beluisterd dan. Ik ben het met je eens dat de bas en gitaar erg goed klinken, maar het lijkt echt wel er op geluid van flea en gitaar geluid lijkt ook veel op dat van frusciante.

Wat voor een gitaar gear heb je? Vind de sound wel tof!

MIjn gitaar gear

Vintage Ash tele reissue '52+ vox ac30 -> op custom setting
overdrive ts808, dynacomp, fulltone 70, dunlop wah
Das de basis voor mijn sound

M.COM
25 september 2008, 18:07
Ik vind het echt -excuseer me- fucking vet! :) Dit is echt muziek waar ik dagen naar kan luisteren. Maar ja, de Red Hot Chili Peppers en alles wat enigzins gecombineerd rock/funk is, is volledig mijn ding dus ja :).

Je hoort wel de invloeden van de Peppers, maar qua geluid is het veel frisser. John heeft een rauwe sound met z'n Marshalls en bij jou is 'ie echt helder door de Fender/Vox combinatie. Daar ben ik het dus met je oneens Riky.

Nice dus! Ik speel zelf bij My Alpha Female sinds kort, we hebben een berichtje achtergelaten op jullie vi.be-site :). Misschien ooit een samenwerking? Want ik zou de groep iets meer in jullie richting willen sturen ...

Riky
26 september 2008, 00:00
niet om een duscussie te beginne of dit topic om zeep te halen, maar die "rauwe"sound heeft frusciante vroeger ook niet heel veel gebruik hoor...

Des al neit te min ben ik het met de rest eens:) Nogmaals ik vind de mix goed en de muziek ook!