PDA

View Full Version : twee 'issues' VisualSound H2O



jimihattricks
23 september 2008, 10:41
Ik heb toch alweer een hele tijd een visualsound H2O, ben er eigenlijk ook wel heel tevreden mee, maar zijn twee dingetjes die me niet zo bevallen:

1. Als ik het pedaal uitschakel en van de stroom afhaal (na bv. een oefensessie als de boel wordt ingepakt) en daarna weer aansluit (als ik bv thuis ben), 'vergeet' het mijn settings, dwz. de speed settings..

ik heb zo'n vermoeden dat dit heeft te maken met de short/long switch; dan heb ik m op long staan en lijkt t of het pedaal m als short ziet ofzo, heel raar.. dan moet ik dus weer aan de speed-knop gaan draaien om terug te keren naar de sound die ik de vorige avond had (terwijl geen enkel knopje verschoven was)

is iemand anders bekend met dat probleem? en is het op te lossen?

2. De chorus heeft geen depth knop, ik vind m eigenlijk bij inschakelen zonder aan mijn andere pedalen te komen te overheersend (voegt met name behoorlijk wat hoog toe).. kan dit wel compenseren door treble op de amp of van m'n gitaar iets terug te draaien, maar vind dit niet ideaal..

valt er binnenin nog iets af te stellen ofzo om dit in te perken?

anyway, heb ook gezien dat ze het op hun nieuwe V2 Chorus pedaal hebben toegevoegd (een depth knop), maar niet op de nieuwe V2 H2O, dus da's jammer, omdat ik t fijn vind dat ik die twee effecten met 1 adapter-spot kan voeden

JvD.
23 september 2008, 10:46
Ik heb toch alweer een hele tijd een visualsound H2O, ben er eigenlijk ook wel heel tevreden mee, maar zijn twee dingetjes die me niet zo bevallen:

1. Als ik het pedaal uitschakel en van de stroom afhaal (na bv. een oefensessie als de boel wordt ingepakt) en daarna weer aansluit (als ik bv thuis ben), 'vergeet' het mijn settings, dwz. de speed settings..

ik heb zo'n vermoeden dat dit heeft te maken met de short/long switch; dan heb ik m op long staan en lijkt t of het pedaal m als short ziet ofzo, heel raar.. dan moet ik dus weer aan de speed-knop gaan draaien om terug te keren naar de sound die ik de vorige avond had (terwijl geen enkel knopje verschoven was)

is iemand anders bekend met dat probleem? en is het op te lossen?

2. De chorus heeft geen depth knop, ik vind m eigenlijk bij inschakelen zonder aan mijn andere pedalen te komen te overheersend (voegt met name behoorlijk wat hoog toe).. kan dit wel compenseren door treble op de amp of van m'n gitaar iets terug te draaien, maar vind dit niet ideaal..

valt er binnenin nog iets af te stellen ofzo om dit in te perken?

anyway, heb ook gezien dat ze het op hun nieuwe V2 Chorus pedaal hebben toegevoegd (een depth knop), maar niet op de nieuwe V2 H2O, dus da's jammer, omdat ik t fijn vind dat ik die twee effecten met 1 adapter-spot kan voeden

1. mijn h2o doet dat niet.
2. dat vind ik juist heel fijn, een chorus die niet klinkt als zo'n vieze 80's chorus.

jimihattricks
23 september 2008, 12:16
1. mijn h2o doet dat niet.
2. dat vind ik juist heel fijn, een chorus die niet klinkt als zo'n vieze 80's chorus.

hmm vreemd, zou er dan ergens een glitch in de digitale matrix zitten... 2e is idd ook een smaakkwestie

morroow
23 september 2008, 18:36
dat met die short/long switch heb ik ook gehad... de ene keer deed ie het wel en dan weer niet. het was behoorlijk vaag en heb hem uiteindelijk een keer laten bekijken... uiteindelijk het hele pedaal verkocht en overgegaan op analoge delays.

ik vond de chorus op mijn h2o altijd juist een beetje mild ( voor zover ik kan herinneren )

bij mij hadden ze de short/long switch volgens mij vervangen en toen was het wel voorbij.

Dirk_Hendrik
23 september 2008, 18:52
Geen idee hie het is op te lossen maar normaal is het niet. Een h20 heeft geen "geheugen" achtige settings dus zou gewoon door moeten gaan waar je hem "gelaten" hebt.

En wat bedoel je met de "digitale matrix"??

Mitch
23 september 2008, 19:33
En wat bedoel je met de "digitale matrix"??
Kijk jij geen films?

Dirk_Hendrik
23 september 2008, 20:21
Jawel maar alléén tekenfilms. Gelukkig staat de Animatrix nu op youtube maar hij viel me wat tegen.. vrouwtjesrobots (met tetten) met babyrobots enzo....

Mitch
23 september 2008, 20:37
Zo dacht ik laatst de avonturen van Donny Matrix (de bekende Japanse Neo-lookalike) te gaan bekijken, maar ik had de titel niet goed gelezen, het ging over een Dominatrix. Hele rare film.