PDA

View Full Version : een mooie geboorte....



pim raaijmakers
23 september 2008, 06:43
hallo,

ik wil jullie toch een paar foto's laten zien van mijn eerste geborene.... er zullen er meer volgen.

http://i437.photobucket.com/albums/qq95/pimraaijmakers/DSC00053.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq95/pimraaijmakers/DSC00054.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq95/pimraaijmakers/DSC00055.jpg

http://i437.photobucket.com/albums/qq95/pimraaijmakers/DSC00059.jpg


laat de reacties maar komen!

G.G.
23 september 2008, 06:52
Cool, niet mijn smaak, maar heel erg cool. Lekker simpel ook met 1 humbuckertje.

no 1 hops
23 september 2008, 08:04
mooi gedaan

barno
23 september 2008, 08:55
waw! ook niet mijn smaak maar ik kan me voorstellen dat hier liefhebbers voor zijn. congrats!

superfly
23 september 2008, 08:56
Leuk ding! Weer eens wat anders. Maareh klopt het dat ik geen strapbuttons zie?
\/\/

pim raaijmakers
23 september 2008, 09:20
dank voor de reply.

@superfly;scherp oog! zo vers is die, dat ik die er nog niet opgezet heb...

st.robot
23 september 2008, 09:57
ik vind m'n heel geslaagd, de finish past imo perfect bij de gitaar. proficiat :)

flappie
23 september 2008, 10:00
gaaf man!!
wat voor hout is de body?

Noid
23 september 2008, 11:34
Gefeliciteerd: leuke gitaar met een kunstige paintjob. Maar vertel er eens wat meer over. Vragen te over: heb je hem helemaal zelf gebouwd en welk hout is gebruikt, is die hals ook zelfbouw of een aangepaste hals, hoe is het geluid en de bespeelbaarheid, staat die humbucker niet te dicht bij de brug, wat vind je er zelf van, wat zou je volgende keer anders doen, etc?

pim raaijmakers
23 september 2008, 12:37
Dit was mijn eerste project. van te voren had ik eigenlijk niets met hout gedaan. Dit is eigenlijk gestart als mijn probeergitaartje. als dit lukte, ging ik een echte maken! Allereerst heb ik dat strathalsje voor een tientje op de kop getikt, het hout komt van een oude deur (plywood) de brug is zo'n goedkoop boston-dingetje. restje verf, machines had ik al (gebruikt voor de verbouwing van mijn huis...). Alles bij elkaar heeft het bijna niets gekost dan een hoop uren en geduld. de extreme bodyvorm is eigenlijk per toeval ontstaan. Zelf ben ik eigenlijk helemaal weg van de tele vorm. (dat wordt de volgende).

eigenlijk ben ik gewoon maar begonnen. templates maken, zagen frezen en schuren. daarna de hals veranderd en zo ist gekomen. het element komt van de gitarist van mijn vorige band (ik was daar de zanger) hij had iets gesloopt van mij en betaalde mij in een emg element terug. vandaar dus die emg.

Zelf speel ik niet bijzonder goed gitaar maar de snarenhelden die ik deze plank laat bespelen kunnen er wel weg mee, naar verluidt.

de finish is eigenlijk afgeleid van schilderijen van mij. hoewel deze iets rustiger ogen vond ik dat zo'n extreme vorm iets knallends mocht hebben

hopelijk heb ik op alles een antwoord gegeven..

gegroet

KoenB
23 september 2008, 13:08
Nou voor een geimproviseerd kliekjesgitaartje is hij anders errrrrug goed gelukt! Dat zo'n goedkoop gitaartje zo gaaf kan uitpakken :satisfie:

aaronstonebeat
23 september 2008, 17:30
Heel apart!
Sjoen gitaar oet Austeroa (wonend in Brunssum, schoolgaand op St. Jan en met vrienden in Oirsbeek ben ik er duizenden keren doorheen gekomen)

Ik zit zelf ook al een hele tijd te denken over het beschilderen van bodies; dit inspireert!

pim raaijmakers
23 september 2008, 17:42
dank,

offtoppic; zeg die vrienden van jouw uit oirsbeek 'wonen' toch niet stiekem in de schepenbank of zo?

aaronstonebeat
23 september 2008, 18:34
dank,

offtoppic; zeg die vrienden van jouw uit oirsbeek 'wonen' toch niet stiekem in de schepenbank of zo?

Nee, hun ouderlijk huis stond en staat aan de Drossaertweide. Goede herinneringen aan die contreien.

Heb je die gitaar glad afgelakt of kun je de stuctuur van de verf nog zien en voelen?

macwilliams
23 september 2008, 18:41
Ziet er goed uit. Succes met je volgend project.

Zjef
23 september 2008, 20:42
Jammer van het hout, anders was het een zeer geslaagde gitaar geweest. Mooie paint job trouwens! 8-)

pim raaijmakers
23 september 2008, 21:26
het is voor mij zowiezo een geslaagde gitaar. nu weet ik, door op goedkoop hout(gratis en voor niks!) te oefenen, dat ik mij aan een kwalitatief beter project kan gaan begeven. dus wat nou minder geslaagd?

pueblo
23 september 2008, 21:47
ziet er goed uit, leuke finish (ik denk wat aan pollock voor het moment), is eens iets anders

Raguil
23 september 2008, 23:10
Wow zeer goed gelukt. Hoe heb je die paint eigelijk gedaan? Ben benieuwd.

pim raaijmakers
23 september 2008, 23:18
eigenlijk niet veel anders dan dat ik op doek doe. eerst een pintje pakken en dan met het palletmes acryl opzetten. alles wat je niet wil dat er op blijft er dan weer afhalen en opnieuw beginnen. totdat je de verf op de body hebt die je helemaal wilt...... nog een beetje spetteren en spatten en voila...

northstate
4 oktober 2008, 04:01
Ziet er geweldig uit!