PDA

View Full Version : Mesa Mark IV



SelkiesJS
23 september 2008, 01:01
Ik ben nu toch al een tijdje op zoek naar een Mark IV en ik was benieuwd
wat je ongeveer tweedehands voor zo'n versterker betaald. Toen ik laatst
op t net keek zag ik er 2 verschillend van 2500 tot 1500. Weet iemand een goede prijs voor deze apparaten.
Zijn ze eigenlijk nog makkelijk te vinden? :???:

iWishmaster
23 september 2008, 08:33
Ik ben nu toch al een tijdje op zoek naar een Mark IV en ik was benieuwd
wat je ongeveer tweedehands voor zo'n versterker betaald. Toen ik laatst
op t net keek zag ik er 2 verschillend van 2500 tot 1500. Weet iemand een goede prijs voor deze apparaten.
Zijn ze eigenlijk nog makkelijk te vinden? :???:
Ze zijn zeldzaam geworden. Ik heb ook nog steeds GAS op een Mark IV, maar al een tijd geen meer gezien, ongeveer sinds ze discontinued door mesa zijn.

2500 is veel te hoog, dat is bijna nieuwprijs. 1500 euro zou normaal een reëel bedrag zijn voor een top volgens mij. Iets meer voor een top in goede staat, iets minder voor een combo als je geluk hebt ...

Lees dit topic eens:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101507&highlight=mesa+mark
Gebruik ook de zoekfunctie, ik heb zelf ook heel wat vragen gesteld over deze amp en eigenlijk is het een beetje mijn droomamp, maar isie misschien wat te ingewikkeld als eerste buizenversterker...

AART
23 september 2008, 11:11
Prijzen zijn duidelijk gestegen de laatste tijd, waarschijnlijk door het dalende aanbod op marktplaats. Ik denk dat je voor een recent net model toch 1800+ moet rekenen (incl footswitch, he nocki? ;) ). Oudere modellen en combo's vanaf 1500 denk ik. Maar dan ook in redelijk nette staat.

Nu maar eens zien wat er gebeurt met de prijzen als er in februari een nieuwe (opvolger?) komt.

iWishmaster
23 september 2008, 13:06
Nu maar eens zien wat er gebeurt met de prijzen als er in februari een nieuwe (opvolger?) komt.
Waar haal je dat vandaan?

Nocki
23 september 2008, 13:36
Prijzen zijn duidelijk gestegen de laatste tijd, waarschijnlijk door het dalende aanbod op marktplaats. Ik denk dat je voor een recent net model toch 1800+ moet rekenen (incl footswitch, he nocki? ;) ). Oudere modellen en combo's vanaf 1500 denk ik. Maar dan ook in redelijk nette staat.

Nu maar eens zien wat er gebeurt met de prijzen als er in februari een nieuwe (opvolger?) komt.


Hihi... Met midi switcher en midi pedaal ook goed?

€ 1500,- is gewoon een goede prijs voor een normale Mark IV. Het zijn fantastische amps. Het 2e kanaal blijft helaas een probleem en Boogie's kunnen niet zo goed omgaan met veel fx processors. in een WDW of W/D setup zijn ze fantastisch!

AART
23 september 2008, 14:29
Hihi... Met midi switcher en midi pedaal ook goed?

Ja hoor :satisfie:



€ 1500,- is gewoon een goede prijs voor een normale Mark IV. Het zijn fantastische amps.

Tsja, dat klopt wel, maar als er weinig te koop staan - zoals nu - en de vraag hoog is, willen de prijzen nog wel eens wat hoger liggen.



.... in een D setup zijn ze fantastisch!

Even gecorrigeerd. Gewoon beuken met die bakken en niet miepen. :satisfie:

iWishmaster
23 september 2008, 15:33
Even gecorrigeerd. Gewoon beuken met die bakken en niet miepen. :satisfie:
Mee eens!

Maar nogmaals: Februari een nieuwe Mark? Of maakt Mesa dan eventuele nieuwe modellen normaliter bekend?

AART
23 september 2008, 22:17
Mee eens!

Maar nogmaals: Februari een nieuwe Mark? Of maakt Mesa dan eventuele nieuwe modellen normaliter bekend?

winternamm is waar ze nieuwe amps presenteren, en zeer likely een nieuwe mark aangezien de mark sectie op de site nog bestaat maar ze geen marks meer maken.

Ik heb niks wat op feiten gebaseerd is, maar ik gok op een Mark V of Mark IIC+ reissue (of iets in het stratje van dat laatste).

kirk19
23 september 2008, 22:24
reken maar niet op een IIC+ reissue, mark V komt er daar ben ik zeker van en dat zal inderdaad voor winternamm zijn

AART
23 september 2008, 23:03
reken maar niet op een IIC+ reissue, mark V komt er daar ben ik zeker van en dat zal inderdaad voor winternamm zijn

Never say never.
Ik denk dat ze best wel een met een 2 kanaals mark op de proppen kunnen komen. Clean en mark crunch en wat extra features en minder push pull. Eigenlijk een afgeleide van de Mark IIC+ maar dan wat vernieuwt. Het gaat zeer wss wel een Mark V heten. Ik denk dus dat ie of nóg uitgebreider of juist een stuk simpeler is dan de Mark IV. En ik gok eigenlijk op dat laatste. 2 kanalen, recto tracking, minder switches.

Dat is allemaal suggestie though.

BTW, volgend jaar is mesa's 40ste verjaardag, dus dan komt er zeker iets lijkt me.

interessander
23 september 2008, 23:05
..... en Boogie's kunnen niet zo goed omgaan met veel fx processors......

Wat is hier precies het probleem mee, in vergelijking met andere amps?

AART
23 september 2008, 23:19
Wat is hier precies het probleem mee, in vergelijking met andere amps?

Nocki heeft geen boogie meer, dan kraakt ie ze af zodat ze goedkoper worden. Dat betekend dat hij er weer een wil maar geen geld heeft. ;)

iWishmaster
24 september 2008, 08:54
Ik meende me te herinneren ooit wat (nuttigs) gelezen te hebben over de Mark V. Een interview uit 2005 met Randall Smith:


WILL THERE EVER BE A MARK V?
“Yes, there will probably be a Mark V… but not for a long time. And it will probably sound just like the Mark IV but with a simpler control layout. It’s not next on my palette because the Mark IV is still going strong after 12 or 13 years. But who knows? By the time that bad boy comes around, anything could happen!”

Ik ben benieuwd ...

Nocki
24 september 2008, 09:05
Nocki heeft geen boogie meer, dan kraakt ie ze af zodat ze goedkoper worden. Dat betekend dat hij er weer een wil maar geen geld heeft. ;)


hihi... Nee heb probleem ligt anders. Ik heb al van alles gehad van boogie maar ook altijd problemen gehad met de fx [processors in de loop. Alleen de intellifex werkte redelijk lekker. Nu ik met andere amps werk heb ik daar minder last van. mn CAE werkt lekker samen met de G-force. Bij de makr Iv hoorde ik erg veel verschil met dat ding er tussen of neit. vandaar.

Een boogie terug zal vast nog wel eens gebeuren mar op dit moment voel ik weinig behoefte...

maestro_nl
25 september 2008, 12:42
De Rocktrons met analoog pad werken echt vele malen beter dan een digitale G-Force!

Nocki
25 september 2008, 13:22
Dat is inderdaad waar. Helaas reageert de ene amp beter op iets in de loop dan de andere. Mn Egnater ondervindt er geen last van en tussen de CAE 3+ en de poweramp ook niet. natuurlijk is er een verandering in de tone maar neit zo erg als bij de boogie's die ik heb gehad.