PDA

View Full Version : Gitaar geeft feedback :-(



xystus
3 maart 2003, 19:43
In de oefenruimte en tevens live geeft mijn jackson SL-2 USA enorm veel feedback. Dit gebeurd alleen als ik met bridge-humbucker speel. De voorste humbucker doet nooit moeilijk..

Ik weet niet psies wat voor elementen het zijn; het is dus een Jackson SL-2 met 2 jackson custom humbuckers. verder kan ik geen info achterhalen.

Het maakt niet uit want voor versterker ik gebruik; hij blijft feedbacken.

Ligt dit ana de output van het element? Of heeft het een andere oorzaak?

thx :smile:

LordSpeedyShit
3 maart 2003, 19:44
mss ligt het aan je kabel?

xystus
3 maart 2003, 19:56
Op 2003-03-03 19:44, schreef LordSpeedyShit:
mss ligt het aan je kabel?


nope, al gecheckt :smile:

LordSpeedyShit
3 maart 2003, 20:00
tzou dan idd aan het element kunnen liggen omdat je ook al zegt dat het maar 1 element is.
Mss ff na laten kijken ofzo

Electrical Storm
3 maart 2003, 20:01
Misschien resoneert je brug heel erg op de geluidsgolven uit je versterker?! Misschien moet je deze steviger vastschroeven of iets dergelijks, anders verzwaren of vastzetten...

xystus
3 maart 2003, 21:00
Krijg je niet sneller feedback als je elementen hebt met een hoge output?

andy
3 maart 2003, 22:48
heb ik ook die feedback met mijn beide jacksons, soloist en fusion. Maar alleen als ik de distortion flink open heb. Als ik de vervormer uit trap is er nix meer aan de hand. Of anders draai ik de volumeknop dicht, als een stilte ff nodig is. Maar wij spelen met de band op hoog volume dat wel. En hoe verder van de versterker hoe minder het "probleem". Ik ervaar het alleen niet als probleem, omdat ik de feedback gebruik in de muziek.

Droffie
3 maart 2003, 22:59
Lijkt mij vrij logisch. Brug element is 9 van de 10 keer de hotste. Meer output geeft meer reactie (feedback)
Als je een aparte Gain regelaar op je amp hebt moet je die een klein stukje terug draaien tot de feedback weg is.

Neals
3 maart 2003, 23:04
als je last hebt van feedback dan kan je beter acoustisch spelen, of gewoon met je footswitch de zooi uitzetten.

Lacrymosa
3 maart 2003, 23:07
is je element niet gewoon microfinisch, probeer voor de gein is een ander element (er is vast nog wel iemand waarvan je em even mag lenen, anders heb ik er een zooi in de aanbieding)

CheerS!!

xystus
3 maart 2003, 23:42
Op 2003-03-03 23:07, schreef Lacrymosa:
is je element niet gewoon microfinisch, probeer voor de gein is een ander element (er is vast nog wel iemand waarvan je em even mag lenen, anders heb ik er een zooi in de aanbieding)

CheerS!!


Hoe kan ik testen of het element microfonisch is? Wat is daar ev. aan te doen?

xystus
3 maart 2003, 23:44
Op 2003-03-03 22:48, schreef andy:
Maar wij spelen met de band op hoog volume dat wel. En hoe verder van de versterker hoe minder het "probleem".


Dat heb ik ook; als ik verder weg ga v/d versterker, wordt de feedback minder.

ps. Neals, wat heb ik aan een dergelijke reply??

Neals
3 maart 2003, 23:44
ander element erin..

Slechte soldeerverbindingen willen ook wel eens tot feedback leiden

andy
4 maart 2003, 00:34
Op 2003-03-03 23:44, schreef xystus:


Op 2003-03-03 22:48, schreef andy:
Maar wij spelen met de band op hoog volume dat wel. En hoe verder van de versterker hoe minder het "probleem".


Dat heb ik ook; als ik verder weg ga v/d versterker, wordt de feedback minder.

ps. Neals, wat heb ik aan een dergelijke reply??


probeer het volgende eens, verder van de versterker en als je de stilte wilt hand vlak over het element. Komt de feedback waarschijnlijk later op, maar misschien net lang genoeg om hem stil te houden.

hoofd
4 maart 2003, 00:48
Moet je 's proberen om je volumeknop een klein tikje terug te draaien, doet wonderen :grin:.