PDA

View Full Version : Welke trappers worden hier gebruikt..?



Geoffrey
22 september 2008, 20:48
http://nl.youtube.com/watch?v=CiSLY9jQaU8&feature=related

Dallas Toler Wade (links) zit in dit filmpje met een pedalboard voor zich.
Ik vraag me dus af welke deze zijn..
De twee witte en die signaalonderbreker.

Bij BOSS heb ik al een noise supressor, chromatic tuner en een line selector gevonden die wit zijn maar het kan uiteraard een ander merk zijn.

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen..
Alvast bedankt!

Ibanez666
22 september 2008, 21:08
Dat voorste pedaaltje lijkt op een GE-7 met al die witte knopjes. Dit pedaal is wel grijs, maar de kleuren kunnen op dit filmpje natuurlijk wat afwijken

Geoffrey
22 september 2008, 21:14
Je kan gelijk hebben.. dat voorste pedaaltje lijkt inderdad op een GE-7.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met een Noise Supressor?

Ibanez666
22 september 2008, 21:16
Ik heb de NS-2 gehad, maar weer weg gedaan, vond hem niet lekker ingrijpen, maar daar denken sommige GNer hier anders over. Gewoon ff testen. Voor mij persoonlijk was het niks, ik speel liever met wat noise, dan dat onnatuurlijke van de NS-2.

Geoffrey
22 september 2008, 21:23
Dan moet ik deze maar eens gaan testen.. ik heb totaal geen ervaring met een noise supressor.

Ben je tevreden van je BOSS GE-7 trouwens?

Ibanez666
22 september 2008, 22:11
Dan moet ik deze maar eens gaan testen.. ik heb totaal geen ervaring met een noise supressor.

Ben je tevreden van je BOSS GE-7 trouwens?

Ik gebruik hem alleen als booster. Dit kun je doen door hem vlak te houden en alleen wat volume bij te schuiven, of je kunt er gelijk je geluid tijdens het boosten wat kleuren door er bijvoorbeeld wat extra mids in te schuiven en de bas en hoog wat te verlagen. Zo prik je lekker doo de mix heen.

Dirk_Hendrik
22 september 2008, 22:13
voeg daar een ernie ball volumepedaal aan toe..


does anyone really care???

vnl een bak gain en gain met die handel. Soundwise niet echt spannend.

Ibanez666
22 september 2008, 22:14
Dan moet ik deze maar eens gaan testen.. ik heb totaal geen ervaring met een noise supressor.

ik heb ook het idee dat een pedaal dat iets moet onderdrukken ook altijd wel iets van je sound meeneemt, ik bedoel wat "noise" en "sound" is voor jou, is voor het pedaal misschien wat anders...Je moet wat dat betreft dus wel op 1 lijn zitten met je pedaal ;-)

JimiDylan
23 september 2008, 00:04
Tering zeg, ik vond dat Nile op Graspop een slechte sound had, maar dit slaat echt alles. Of die gasten hebben gewoon een zwaar superieur gehoor, soms hoor ik gewoon alleen maar bbbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Mitch
23 september 2008, 09:40
Vermoedelijk dat daarom ook die gordijnen voor zijn oren hangen...

Sinner
23 september 2008, 14:07
Dan moet ik deze maar eens gaan testen.. ik heb totaal geen ervaring met een noise supressor.

Ben je tevreden van je BOSS GE-7 trouwens?

Ben supertevreden met mijn NS-2, ook met mijn GE-7(MIJ) trouwens, maar die gebruik ik niet zo vaak en de mijne ruist wel een beetje, maar daar heb je dan weer een noisegate voor :)

Braindead
23 september 2008, 19:28
LOL, die rechter heeft wel een cool kapsel! Heb ik nog niet eerder gezien in elk geval.


Vermoedelijk dat daarom ook die gordijnen voor zijn oren hangen...

Geluid vind ik behoorlijk suf. Ik snap niet hoe je daar benieuwd kan zijn naar welke pedalen ze gebruiken. Misschien zodat je die in ieder geval niet moet hebben?

Ibanez666
23 september 2008, 19:47
Ik snap niet hoe je daar benieuwd kan zijn naar welke pedalen ze gebruiken. Misschien zodat je die in ieder geval niet moet hebben?


Hahaha :)

Geoffrey
23 september 2008, 21:43
Smaken verschillen namelijk..
Het gaat er ook niet om hoe ze klinken, enkel over het pedalboard.

interessander
23 september 2008, 22:32
Ik heb zelf een ISP decimator die me erg goed bevalt (en wel ietsje duurder is) maar ik heb live veel death metal bands gezien die met een NS-2 een 5150 of een rectifier die goed open staan prima stil kunnen krijgen.

Geoffrey
24 september 2008, 19:24
Owkey.. bedankt.
Ik ga deze zeker eens testen!

Nog mensen die met hun goed getraind oog iets kunnen opmaken van het pedalboard?

Geoffrey
27 september 2008, 09:19
Tering zeg, ik vond dat Nile op Graspop een slechte sound had, maar dit slaat echt alles. Of die gasten hebben gewoon een zwaar superieur gehoor, soms hoor ik gewoon alleen maar bbbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Je baseren op een sound die een band heeft op een festival lijkt me eigenlijk de reinste bullsh!t.. Ik heb gisteren Nile gezien in de Biebob en de klank was in één woord super!!
En wat kan je ook uitmaken van een youtube filmpje....

Dirk_Hendrik
27 september 2008, 10:42
En wat kan je ook uitmaken van een youtube filmpje....

Gezien het feit dat er youtubefilmpjes zijn met goed geluid... bijvoorbeeld dat dit echt bagger is??

Geoffrey
27 september 2008, 11:36
Hier gaat het dan ook helemaal niet om!

Owkey.. we doen het zo: je zet de klank van het filmpje stil en probeert gewoon voor mij te kijken welke effecten en volumepedaal er voor de rechtse gitarist zn voeten liggen.