PDA

View Full Version : Motorpsycho in Doornroosje



Guitarik
22 september 2008, 19:07
1. Uit betrouwbare bron gehoord dat ze zeer goed zijn.
2. Veel geluisterd
3. Zijn inderdaad goed! Kaartje gekocht.


Midden oktober staan ze in Nijmegen.

Mike McCready
22 september 2008, 19:26
Is inderdaad een van de beste live bands die er is (rockt als een tiet, superlange improvisaties etc.). Heb ze nu volgens mij 12x live gezien en ga uiteraard ook weer naar Doornroosje. Gaaf dat ik ze daar eindelijk eens kan zien. Spelen normaal altijd in Tivoli of Effenaar ofzo...

Guitarik
22 september 2008, 19:40
Als je ze al 12x hebt gezien ken je ze een stuk beter dan ik. Op dit moment is Phanerothyme wel mijn favoriete cd. Wat vind jij de sterkste?

Jeroen_TRC
22 september 2008, 19:54
Zo, dat had ik niet eens gezien! Ik ga snel kaartjes kopen!

Als ik uit m'n raam kijk zie ik doornroosje liggen, dus over de reis hoef ik me geen zorgen te maken. :satisfie:

Tupelo
22 september 2008, 20:04
Doornroosje gaat verhuizen toch, richting station..?
Goede zet; mis toch regelmatig wel e.e.a. door de fuck-locatie ervan.
Anderzijds jammer want de ambiance is goed, hoop dat dat niet verloren gaat.

Jeroen_TRC
22 september 2008, 20:18
Klopt inderdaad, maar ik ben ook erg benieuwd hoe ze het dan aan gaan pakken. Dit gebouw is namelijk sfeer tot en met!

Guitarik
22 september 2008, 23:02
Zal ook nog wel even duren. Het nieuwe gebouw wordt nou net pas leeggeruimd. Maar ik ben inderdaad ook benieuwd/angstig of het niet te modern en sfeerloos gaat worden.

Tupelo
23 september 2008, 12:52
Was men met de overgang van Noorderlicht naar 013 ook bang voor.
Toch vind ik de 013 wel gezellig geworden.
013 trekt wel andere bands aan dat dan weer wel, en dat is zowel een voordeel als een nadeel.
Iets als Woven Hand lekker intiem zien als in Doornroosje of de W2 dat zit er niet meer in nu; anderzijds wel de gelegenheid om grotere acts in de buurt live te zien.

Mike McCready
23 september 2008, 18:28
Als je ze al 12x hebt gezien ken je ze een stuk beter dan ik. Op dit moment is Phanerothyme wel mijn favoriete cd. Wat vind jij de sterkste?
Angels and Daemons at Play en Trust Us (die dubbelaar) vind ik al tijden de beste albums...

Guitarik
24 september 2008, 15:36
Trust Us vind ik ook lekker, die ander ken ik nog niet.

beruk
24 september 2008, 15:54
Ik draai Little lucid Moments al een tijdje helemaal grijs. Aanbevolen!

Marc Oblivian
26 september 2008, 10:03
Mijn favorieten zijn Timothy's Monster en Blissard.
Ze komen op 21 oktober ook in Paradiso trouwens.
Utrecht (Tivoli) hebben ze eerder dit jaar al gehad.

Mike McCready
26 september 2008, 14:25
Als je van goede gitaarbands houdt, moet je zeker ook naar Built to Spill gaan 1 oktober in Doornroosje...
Live meestal 3 gitaristen en een bassist op het podium (1 gitarist speelt zo'n beetje het hele optreden met slide). Heerlijke indie-rock (denk aan Dinosaur jr., Pavement, Sonic Youth) uit de VS. Erg ondergewaardeerde band in het Nederlandse muziek-circuit (in de VS spelen ze voor 10x zo groot publiek).

Erg invloedrijke band ook die alweer ruim 15 jaar meegaat. Heb ze vorig jaar in Vera gezien en dat was denk ik wel mijn beste concert van 2007.

Hier ene live fragmentje: http://www.youtube.com/watch?v=Sw06bRjHks4

Guitarik
29 september 2008, 19:50
Als je van goede gitaarbands houdt, moet je zeker ook naar Built to Spill gaan 1 oktober in Doornroosje...
Live meestal 3 gitaristen en een bassist op het podium (1 gitarist speelt zo'n beetje het hele optreden met slide). Heerlijke indie-rock (denk aan Dinosaur jr., Pavement, Sonic Youth) uit de VS. Erg ondergewaardeerde band in het Nederlandse muziek-circuit (in de VS spelen ze voor 10x zo groot publiek).

Erg invloedrijke band ook die alweer ruim 15 jaar meegaat. Heb ze vorig jaar in Vera gezien en dat was denk ik wel mijn beste concert van 2007.

Hier ene live fragmentje: http://www.youtube.com/watch?v=Sw06bRjHks4

Ik heb ze geluisterd, want het leek me ook interessant. Ik kon me helaas toch niet helemaal vinden in de zang. Dus toch maar besloten niet te gaan. Misschien dat het live wel cool is, maar op cd vond ik het toch wat tegenvallen.

Marc Oblivian
30 september 2008, 11:37
Built to Spill is inderdaad ook erg goed. Komen overigens ook in Tivoli.
Zelfde straatje als bijvoorbeeld Superchunk.