PDA

View Full Version : stil plectrum??



frankiiee
22 september 2008, 18:45
hoi,

Ik zit tijdens de week op kot zonder al te goeie isolerende muren, mijn kotgenoten worden dus redelijk veel gekweld door mijn nog niet echt super goede gitaarspel. Ik vroeg me dus af of er een soort stil plectrum bestaat uit een bepaald soort materiaal waardoor je nog altijd dezelfde klank krijgt maar veel stiller. Mss beetje rare vraag maar als het zou bestaan zou het best wel handig zijn, of een andere manier om stiller te spelen zonder dat je klank echt veranderd? nu speel ik veel met buitenkant van mijn duim een beetje de akkoorden, maar het is veel moeilijker om dan juist te spelen, juiste nadruk te leggen en dergelijke

groet

Arjan12
22 september 2008, 18:55
Een dunner plectrum gebruiken?

chubbyfan
22 september 2008, 18:57
luchtgitaar gaan spelen?

Riky
22 september 2008, 18:58
1. wat is een kot?
2. nee volgens mij bestaat zo'n plectrum niet.
3. moet geen akoorden rammen met je duim maar met de nagel van je wijvinger.. Knijp je wijsvinger en duim bij elkaar net alsof je een plectrum vast houd, maar ipv een plectrum gebruik je nu je wijsfinger.

Demoi-crazy
22 september 2008, 18:59
oefen je op een klassieke gitaar?

Je kan die klassieke eruit kieperen en oefenen op een elektrische gitaar maar dan zonder versterker...

TimmU
22 september 2008, 18:59
een kot is een studentenkamer.

ik denk dat de TS plectrums heeft met tonechambers.

Riky
22 september 2008, 19:02
verrek! Plectrum met tonechambers zou het best kunnen zijn idd! In dat geval kun je je gitaar maar beter wegdoen, want die is inmiddels zo gewend aan die plectrums dat hij nooit meer de "oude" zacht klinkende gitaar zal worden.

Nino1110
22 september 2008, 19:05
1. wat is een kot?
2. nee volgens mij bestaat zo'n plectrum niet.
3. moet geen akoorden rammen met je duim maar met de nagel van je wijvinger.. Knijp je wijsvinger en duim bij elkaar net alsof je een plectrum vast houd, maar ipv een plectrum gebruik je nu je wijsfinger.

Wat is een wijsfinger?

Riky
22 september 2008, 19:18
Wat is een wijsfinger?

kies er maar een uit:

http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&rlz=1T4ADBF_nlNL233NL233&q=wijsfinger

frankiiee
22 september 2008, 21:44
hmm, hier raak ik veel verder mee, het kan toch dat er iemand een trucje heeft om stil te spelen, ik ben vast niet de enige met dit probleem.

groet

budje
22 september 2008, 21:49
hmm, hier raak ik veel verder mee, het kan toch dat er iemand een trucje heeft om stil te spelen, ik ben vast niet de enige met dit probleem.

groet


yamaha silent guitar? electrische met een koptelefoon? met je vingers leren spelen en niet zo hard rammen? reisgitaar met kleine body?

Riky
22 september 2008, 21:53
yamaha silent guitar? electrische met een koptelefoon? met je vingers leren spelen en niet zo hard rammen? reisgitaar met kleine body?

dat zei ik ook, maar daar had hij blijkbaar niets aan...

Pais
22 september 2008, 22:04
hmm, hier raak ik veel verder mee, het kan toch dat er iemand een trucje heeft om stil te spelen, ik ben vast niet de enige met dit probleem.

groet

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Met een reepje spons onder de snaren bij de brug ben je de meeste volume kwijt. Je moet even wennen aan de snel wegstervende ploink maar voor sommige stukjes werkt het best lekker! Voor slaggitaar niet, voor single-note stukjes beter.

Of je voedt gewoon je huisgenoten beter op. Die van mijn zijn heel goed in mijn gitaarspel negeren.

frankiiee
22 september 2008, 22:47
die van mij vorig jaar ook, maar er zijn wat nieuwe en die vinden het minder prettig, ik zal het eens proberen met een stukje spons, bedankt

rocker_71
23 september 2008, 10:10
Al genoemd: electrische gitaar en dan met kop-telefoon. Kun je tot diep in de nacht door. :)
Ik speel zelf over een POD en dan kan ik over de pc heel zacht spelen, bevalt mij prima.

yhcmarc
23 september 2008, 11:03
Voor akoustische gitaren zijn er ook van die plastic doppen voor in het gat, wordt het ook een stuk zachter van.

frankiiee
23 september 2008, 12:02
Hoe noemen die doppen zodat ik dat eens kan opzoeken?

Riky
23 september 2008, 15:00
feedback busters

Buzz
23 september 2008, 15:58
Een vilten plectrum. Schijnt te krijgen te zijn, ik weet alleen niet waar.

frankiiee
23 september 2008, 16:13
bedankt, lijken me twee interessante tips, ik zal ze eens uitproberen.

groet

Mr.slash
23 september 2008, 17:18
i.p.v. da stukje spons steek ik er een zakdoek onder.
indien je elektrisch speelt koop een foxamp heb ik ook, niet groter dan een mp3 speler en je kan er nog een op aansluiten ook. ik gebruik dat bijna altijd. je kan dat ook in een pedaalke steken dat werkt . ik neem da zelfs mee op reis :)