PDA

View Full Version : nieuwe of niet



LordSpeedyShit
3 maart 2003, 18:54
hey,

ik heb nou al een tijd dezelfde versterker (fender champion 110) en ik zat me af te vragen of ik niet beter eens wat nieuws (en beters) kon gaan kopen.
Volgens mij is deze versterker niet echt meer dan zo'n beginnersding dus kan ik dan niet beter een nieuwe kopen?

EdJ
3 maart 2003, 19:38
Dat mag je helemaal zelf bepalen:)

LordSpeedyShit
3 maart 2003, 19:46
ik zie ook weleens van die Marshall-top dingen met zon cabinet eronder
dat vink opzich ook wel vet, maar dat is zeker een beetje te hard voor in een rijtjeshuis?

Nielsje
3 maart 2003, 20:02
kijk, daarvoor is de volume knop uitgevonden :razz:
eh tja ligt eraan, als je een buizen neemt of nie, en ook hoe hard ie staat....

Electrical Storm
3 maart 2003, 20:06
Ik snap wat je bedoeld, de TSL's klinken zwaar bagger op laag volume heb ik wel 'ns gehoord, ik geloof dat bijna alle Marshalls op hun best zijn op aardig hoog volume. Maar welke kanten wil je op met je nieuwe amp? Wil je ermee de oefenruimte in, optreden of gewoon thuis pingelen?! Het lijkt mij dat je aan je Fender al een aardige oefenversterker hebt, dus dan zou ik idd gaan kijken naar een head/cab-combinatie die helemaal niet goed hoeft te klinken op slaapkamerstanden...

LordSpeedyShit
3 maart 2003, 20:21
tja ik ga misschien nog wel in een band dus dan zou ik wel iets voor in een oefenruimte moeten eigenlijk.
Zou zon top+cabinet dan een goede aanschaf zijn?

andy
3 maart 2003, 22:59
Het is bekend dat een Marshall het beste klinkt als je het ding flink op de staart trapt. Daarom niet echt geschikt om in een rijtjeshuis lekker te blazen.
Ik speel thuis over een gare Guyatone zip 100 van 10 watt of zo. Maar who cares, dat is pielen voor jezelf. In de repetitieruimte moet je het goede geluid hebben, dus daar staan de buizenbakken.