PDA

View Full Version : Gary Moore The Loner --3--



DaChosen1
22 september 2008, 16:50
Nou, bij gebrek aan Gary Moore op dit forum :) doe ik ook maar een zeer bescheiden poging om The Loner te coveren. Ik speel nog niet lang, ik rommel nu 1 jaar wat aan en dit is 1 van mijn favoriete Gary Moore nummers om mee te spelen.
Er zitten best wel wat fouten in , maar goed....
Laat maar horen wat je ervan vindt, hij is niet in ieder geval niet zo goed als mijn 2 voorgangers.
Ik weet ook niet of het vingerzetting technisch verantwoord is, ik heb het op gehoor uitgevogeld. Dit is trouwens mijn eerste ervaring met het plaatsen op You Tube, wel lachen..:)

http://www.youtube.com/watch?v=uaHG1-BDH-Y

artnaz
22 september 2008, 16:57
Doe je heel netjes na een jaar hoor!

HvV
22 september 2008, 18:51
Ik deed het je niet na, na een jaar spelen is dit heel behoorlijk. Knap! :cooler:

Riky
22 september 2008, 19:08
Sow! Een jaar spelen en dan dit posten! Dat zijn nog eens binnekomers:D
Netjes! Niet alle bends zijn zuiver, maar ik kan horen dat je weet wanneer ze wel zuiver zijn en wanneer niet dus dat komt wel goed! Goed dat je veel vibraties doet! Maakt het minder statisch. Ik vind het knap!

Squier4ever
22 september 2008, 22:30
de sound is wel nogal dunnetjes en blikkerig voor zover ik dat hier kan beoordelen.

Gert-Jan
24 september 2008, 20:28
netjes voor iemand die pas een jaar speelt......alleen twijfel ik daar aan mede door het feit dat je al sinds februari 2004 lid bent van het forum, dus 3 jaar lijdzaam toekijkt en dan pas gaat spelen ;-))

DaChosen1
24 september 2008, 21:33
netjes voor iemand die pas een jaar speelt......alleen twijfel ik daar aan mede door het feit dat je al sinds februari 2004 lid bent van het forum, dus 3 jaar lijdzaam toekijkt en dan pas gaat spelen ;-))

dank je wel voor de reacties. Ja dat klopt, ik ben al wat langer lid, maar ik ben in 2004 lid geworden omdat ik vanaf die tijd steeds meer geinterresseerd raakte in gitaren en vooral de gitaren van bekende artiesten. Ik ben bv helemaal Mark Knopfler (Dire Straits) fan en vond het leuk om hier van alles over gitaren en apparatuur te lezen. Ik was op dat moment gitaarfanaat zonder het zelf (nog) te bespelen. Ik had van te voren natuurlijk wel eens een gitaar in mijn hand gehad en kende wel de basisakkoorden bv. Maar meer niet, echt waar... Ik speel wel al wat langer piano en saxofoon, dus wat dat betreft ben ik al wel langer met muziek bespelen bezig... ,maar ik heb daar de laatste jaren niet veel meer mee gedaan helaas.
Ik heb toen een jaar geleden zelf een goedkoop setje aangeschaft (Aria Stratocaster met prutsversterker) en eigenlijk pas in februari 2008 toen ik mijn Epiphone Les Paul en Roland Cube kocht ben ik echt geregeld gaan spelen. Nu heb ik vorige maand nog een GT-10 en Ibanez SA 260 gekocht en ik krijg morgen mijn (Ch)Ibanez JEM 7v (geen echte, een Japanse copie) binnen. Ik zal daar nog wel een post aan gaan wijden trouwens... (en wellicht nog mijn versie van "For the love of God" op Youtube zetten, maar daar ben ik nog mee aan het oefenen)
Maar volgens de verkoper die ook veel andere gitaren in en verkoopt is dat een heel behoorlijke gitaar, ik ben benieuwd. Volgens mij heet dit GAS toch? :)

VHsologitarist
24 september 2008, 22:05
alleen twijfel ik daar aan mede door het feit dat je al sinds februari 2004 lid bent van het forum

Je bent lekker scherp Gert-Jan! I like that!......

DaChosen1
24 september 2008, 22:13
Je bent lekker scherp Gert-Jan! I like that!......
nou eerlijk gezegd toen deze topic maakte zag ik ook dat ik al vanaf 2004 geregistreerd stond en verwachtte al een dergelijke opmerking eigenlijk...
Maar als je kijkt "even voorstellen" zie je dat ik mijn verhaal al eerder heb gepost...

Gert-Jan
25 september 2008, 07:31
nou eerlijk gezegd toen deze topic maakte zag ik ook dat ik al vanaf 2004 geregistreerd stond en verwachtte al een dergelijke opmerking eigenlijk...
Maar als je kijkt "even voorstellen" zie je dat ik mijn verhaal al eerder heb gepost...


Doet er ook allemaal niet toe joh.....het blijft lekker gespeeld en ik kan je alleen maar adviseren om door te stomen want je hebt zeker talent.

JelmerOnGuitar
25 september 2008, 10:43
Verdorie, dat na een jaar! Knap gedaan zeg!
Je bends zijn niet altíjd zuiver, maar het gros wel, en dat doe je vet goed, voor een jaar gitarist. Ook heb je de noten goed uitgezocht.
Je vibrato is naar mijn mening nogal druk, die moet veel rustiger, dan wordt het veel mooier. Nu doe je hem zeg maar te snel, en je pitched wat te veel (dat de noot niet meer heel zuiver is, snappie?) Dit is ook 1 van mijn constante kwalen, waar andere mensen me dus op moeten wijzen.

Maar jeetje, goed gedaan zeg, doorgaan!