PDA

View Full Version : (niet van mij!) Interessant voor de slash-fans!



Orpheo
22 september 2008, 15:41
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3164

voor een relatief spotprijsje een toffe slash sig, van de 2e (grote) serie, dus de tobaccoburst met piezo, maarrrr: met flametop, en een laag serienummer! precies dus de versie die slash ook heeft (hij heeft geen plaintops!).

ik heb geen banden met deze toko, ik dacht, wellicht vinden de wat 'rijkere' slashfans (of gewoon mensen die geilen op een mooie gitaar) dit een tof ding.

Ibanez666
22 september 2008, 15:42
Poeha, mooi ding! Maar relatief spotprijsje pfff

Orpheo
22 september 2008, 15:43
Poeha, mooi ding! Maar relatief spotprijsje pfff

ja echt wel. voor die prijs heb je een R8, zonder flametop, zonder piezo. de normale slash sig customshop (van dit type) zat tegen de 4000 a 5000 aan te hikken. dan is dit, met de flametop, echt een spotprijsje. wel effe bekijken tegen de achtergrond van de gitaar he. tis niet een willekeurig stagg'je.

Ibanez666
22 september 2008, 15:48
ja echt wel. voor die prijs heb je een R8, zonder flametop, zonder piezo. de normale slash sig customshop (van dit type) zat tegen de 4000 a 5000 aan te hikken. dan is dit, met de flametop, echt een spotprijsje. wel effe bekijken tegen de achtergrond van de gitaar he. tis niet een willekeurig stagg'je.

nee daar heb je gelijk in, als je fan bent of geld genoeg hebt is dit zeker een optie. Maar ik zal niet zo gauw zoveel geld uitgeven aan een gitaar. Als je ziet wat ik allemaal in mn sig heb staan, daar heb ik zon 2500 Euro voor betaald. Net wat je wilt he? (En kunt betalen vooral haha)

edit: exclusief de V-max natuurlijk :-)

Orpheo
22 september 2008, 15:51
nee daar heb je gelijk in, als je fan bent of geld genoeg hebt is dit zeker een optie. Maar ik zal niet zo gauw zoveel geld uitgeven aan een gitaar. Als je ziet wat ik allemaal in mn sig heb staan, daar heb ik zon 2500 Euro voor betaald. Net wat je wilt he? (En kunt betalen vooral haha)

tja, das zeker waar. en is daarom een gitaar er minder om? welnee. om dicht bij huis te blijven, mijn 750E warmoth speelt en klinkt beter dan de gemiddelde gibson, maar goed, tis geen 'slash' LP. als je echt een fan bent (zoals ik vroeger was van zakk, met de dito gitaar die ik wilde hebben), wil je gewoon zijn rig, zijn sound, etc etc. ben ik wel voorbij, maar ik bouw mijn sound nog wel 'op' anderen. nja... inspireer me op sounds van anderen ;)

maar 2500E...zoveel ongeveer gaat m'n nieuwe custombuild worden :chicken:

(met deze inleg, dat dan weer wel:

http://www.custominlay.com/images/Orphbrd3.jpg
)

Ibanez666
22 september 2008, 15:53
mooie inleg. Dat kon Ibanez ook zo mooi op hun speciale modellen in de jaren 70-80

Orpheo
22 september 2008, 15:57
mooie inleg. Dat kon Ibanez ook zo mooi op hun speciale modellen in de jaren 70-80

vind ik ook

dit zijn de andere opties (effe voor de gein, er gebeurd toch nog geen hol in dit topic, ghehe)

http://www.custominlay.com/images/Orphbrd3a.jpg

zelfde maar dan van abalone

http://www.custominlay.com/images/DTBRDA.jpg

http://www.custominlay.com/images/Crossbrda.jpg

http://www.custominlay.com/images/ajaboard.jpg

en dan kan ik ook nog kiezen bij de 2e en 3e uit MoP ipv abalone. ik neig heeeeeel sterk naar de eerste, hoewel de 2e ook wel tof is, maar beetje standaard denk ik alsnog...

Ibanez666
22 september 2008, 16:01
apart spul joh, wel mooi al denk ik dat niet iedereen er van gecharmeerd is..maar da's lekker belangrijk :-)

Orpheo
22 september 2008, 16:07
apart spul joh, wel mooi al denk ik dat niet iedereen er van gecharmeerd is..maar da's lekker belangrijk :-)

haha mijn idee voor de hals, das pas belachelijk (en de body; idem dito!)

neck is van pau ferro, bubinga (of bloodwood)en bocote (lekker gestreept allemaal!) met een ebben toets en bubinga (of bloodwood, ligt aan de bui van mij bij 't bestellen, en van de maker) binding.

de body krijgt een purperhart bodycore, rosewood carved top, met maple pinstripe, en dan nog een leuke back als contrast van 't purperhart; ik denk iets van cocobolo, shedua, imbuia, jotoba, pau ferro...ik denk niet cocobolo of pau ferro (maar das in overvloed aanwezig, en ik wil perse een lam-back, maar liever niet, vanwege het rosewood-karakter; geen 2x hetzelfde hout op een gitaar in de collectie). en de lamback met ook weer een maple pinstripe. dus top, pinstripe, core, pinstripe, back.

met 3 humbuckers, as usual.

zoiets is 't plan :chicken:

SGbanez
22 september 2008, 16:14
Ehm, ontopic? :)

Die gitaar is echt geweldig mooi, precies wat ik in een gitaar zoek. Ik ben HUGE fan van Slash, dus dat is helemaal geweldig. Finish is echt heel mooi. Mooier dan ik op die meeste Slash sigs heb gezien. Tobacco burst ownt sowieso... Perfect geval (Orpheo, je inlays zijn ook vet hoor :satisfie: )

Bedankt voor de tip, ik hoop dat ze hem nog heel lang niet verkopen, want ik heb nog lang niet genoeg geld... zonde.

Orgasmocaster
22 september 2008, 16:20
haha mijn idee voor de hals, das pas belachelijk (en de body; idem dito!)

neck is van pau ferro, bubinga (of bloodwood)en bocote (lekker gestreept allemaal!) met een ebben toets en bubinga (of bloodwood, ligt aan de bui van mij bij 't bestellen, en van de maker) binding.

de body krijgt een purperhart bodycore, rosewood carved top, met maple pinstripe, en dan nog een leuke back als contrast van 't purperhart; ik denk iets van cocobolo, shedua, imbuia, jotoba, pau ferro...ik denk niet cocobolo of pau ferro (maar das in overvloed aanwezig, en ik wil perse een lam-back, maar liever niet, vanwege het rosewood-karakter; geen 2x hetzelfde hout op een gitaar in de collectie). en de lamback met ook weer een maple pinstripe. dus top, pinstripe, core, pinstripe, back.

met 3 humbuckers, as usual.

zoiets is 't plan :chicken:

Holy Crap! is niet een beetje over the top ofzo :)
maar ja, ik heb een fetish voor rosewood tops.. en als je er een f-hole en recessed tom/thru er op zet dan mag je ook een kopietje voor mij laten maken :) recessed hipshot mag ook!

maar wie laat je hem maken? en waarom een pupleheart core?
suggestie voor de back lam: Canary!

Orpheo
22 september 2008, 16:29
Holy Crap! is niet een beetje over the top ofzo
maar ja, ik heb een fetish voor rosewood tops.. en als je er een f-hole en recessed tom/thru er op zet dan mag je ook een kopietje voor mij laten maken recessed hipshot mag ook!

maar wie laat je hem maken? en waarom een pupleheart core?
suggestie voor de back lam: Canary!

nee, geen canary, vind ik niet mooi. waarom puprleheart? vind ik mooi :D

over the top? zeker. ik moet toch jou van de troon stoten met de mooiste exotic singlecut? nja, mijn koa komt een eind, maar deze moet al mijn ervaringen van warmoth bundelen in 1 gitaar eigenlijk. laatste? no way.

maar f holes op les pauls doen ze niet, nog niet. en ik wil nog geen tremolo erop. ik doe er een gewone ToM op, vind ik wat mooier. Ik ga er per pup single/serie/parallel op zetten (swineshead Venom in brug, AMP in 't midden, beetje ala de stagmag, en de warthog in de hals, houten bobbins) en 't leuke is; de switches gaan verzonken worden in de pickupringen. met per pup volume en tone (concentrische pots).

had ik al gezegd dat deze gitaar alle ervaringen in 1 gitaar gaat bundelen? ;)



oh ja... met stainless steel jumbofrets en binding :chicken: wil je ook wel, he orgasmocaster? ;)

@sgbanez:
ga anders effe langs, vraag of je een aanbetaling mag doen, en 'm in termijnen kan afbetalen? wel binnen 4 maanden doen als je dat redt, anders is ie zo weg. kweenie of dat kan, maar t valt allicht te proberen.

artnaz
22 september 2008, 17:02
Is dit nou een verkapte "check mijn toekomstige übergitaar" topic? :D

Orpheo
22 september 2008, 17:18
Is dit nou een verkapte "check mijn toekomstige übergitaar" topic? :D

is 't wel geworden, maar mijn bedoelingen waren zuiver, puur en rein :hippie: ; slashfans aan een nieuwe gitaar helpen, mochten ze op deze gassen :P

grayfink
22 september 2008, 17:21
Is dit nou een verkapte "check mijn toekomstige übergitaar" topic? :D

Nee joh, gewoon een tip voor een koopje van minder dan 7000 gulden :)

Orpheo
22 september 2008, 17:24
Nee joh, gewoon een tip voor een koopje van minder dan 7000 gulden :)

de gulden bestaat niet meer kerel. tis euro tegenwoordig. en vergelijken naar guldens is belachelijk. dat gemekker dat alles zoveel duurder is tegenwoordig. is mijn probleem toch niet? ik krijg betaald in 't hier en nu, en moet daarmee rondkomen. vergelijken met vroeger is zinloos.

artnaz
22 september 2008, 17:26
is 't wel geworden, maar mijn bedoelingen waren zuiver, puur en rein :hippie: ; slashfans aan een nieuwe gitaar helpen, mochten ze op deze gassen :PIk denk dat het averechts werkt. Eerst show je die mooie gitaar, en dan kom je met een eigen overtreffende trap! :p

Orpheo
22 september 2008, 17:32
Ik denk dat het averechts werkt. Eerst show je die mooie gitaar, en dan kom je met een eigen overtreffende trap!

haha tja... we moeten t nog effe afwachten. M'n boeken vielen duurder uit dan verwacht en 't ziekenhuisbezoekje word dus niet gedekt door de verzekering dus dat moet ik effe ophoesten. kan pas eind november bestellen met wat pech. ik hoooopte eerder, mar goed. die kerel van de hals wacht wel heeft ie beloofd, en warmoth heeft echter wel haast; ik heb geen zin om achter te boot te vissen (cocobolo als back is wel heeeeel geil; kijk maar)

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT78a.jpg

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT216a.jpg


dit is imbuia:

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT210a.jpg

en dit is shedua

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT334a.jpg

uiteenlopend van 450$ tot 180$. de cocobolo is't duurst, en goedkoopst trouwens.

artnaz
22 september 2008, 17:40
Toevallig, Cocobola en Shedua zijn mijn favorieten op dit moment! :)

Ibanez666
22 september 2008, 17:43
haha mijn idee voor de hals, das pas belachelijk (en de body; idem dito!)

neck is van pau ferro, bubinga (of bloodwood)en bocote (lekker gestreept allemaal!) met een ebben toets en bubinga (of bloodwood, ligt aan de bui van mij bij 't bestellen, en van de maker) binding.

de body krijgt een purperhart bodycore, rosewood carved top, met maple pinstripe, en dan nog een leuke back als contrast van 't purperhart; ik denk iets van cocobolo, shedua, imbuia, jotoba, pau ferro...ik denk niet cocobolo of pau ferro (maar das in overvloed aanwezig, en ik wil perse een lam-back, maar liever niet, vanwege het rosewood-karakter; geen 2x hetzelfde hout op een gitaar in de collectie). en de lamback met ook weer een maple pinstripe. dus top, pinstripe, core, pinstripe, back.

met 3 humbuckers, as usual.

zoiets is 't plan :chicken:


Dat gedeelte van die humbuckers zegt me wel wat :-)

almarvk
22 september 2008, 17:47
Gaat dit topic nog ergens over of is het puur voor Orf om z'n gas aanvallen te tonen?!

Ibanez666
22 september 2008, 17:47
vergelijken met vroeger is zinloos.

Ja en nee, maar als je zelf wat ouder was geweest had je er misschien net zo over gedacht. Het omrekenen naar gulden gaat soms onbewust maar zet bepaalde zaken zo nu en dan wel in perspectief.

grayfink
22 september 2008, 17:57
Ja en nee, maar als je zelf wat ouder was geweest had je er misschien net zo over gedacht. Het omrekenen naar gulden gaat soms onbewust maar zet bepaalde zaken zo nu en dan wel in perspectief.
Ja, het is nog steeds wel een referentiekader, maar Orpheo heeft ook wel gelijk, Euro's zijn nu de norm en daar hebben we ons nu eenmaal maar aan aan te passen. Ik moet er maar eens mee ophouden dat omrekenen.

SGbanez
22 september 2008, 23:18
Mja Orpheo, opzich een goed idee. Het probleem is alleen dat ik ook maar een heel kleine aanbetaling doen van een paar honderd euro. M'n inkomen is nogal laag. Ik werk namelijk maar één avond in de week als afwasser :B

Ik ben slechts een arme 17jarige scholier... Dus het gaat niet door, jammer genoeg. Maar zo'n ramp is het niet hoor, ik ben zeer tevreden met m'n huidige gitaar.

Orpheo
23 september 2008, 01:05
Ja en nee, maar als je zelf wat ouder was geweest had je er misschien net zo over gedacht. Het omrekenen naar gulden gaat soms onbewust maar zet bepaalde zaken zo nu en dan wel in perspectief.

hoe kan een verouderde munt nu iets in perspectief zetten? er is inflatie (geweest), de markt is anders, de hele economie is anders. is net zoiets zeggen als 'bah, mijn smart heeft maar 40pk en rijdt 1 op 16' maar kan wel tot 220 km/h zonder te trillen. en over die 3 humbuckers; tja, tis standaard bij mij he? wel met mooie houten bobbins (ebben, padouk, rosewood en zebrano).

@almarvk: t ging eigenlijk om de slash-sig, maar omdat 't topic niet liep kwamen er andere onderwerpjes bij , sorry :chicken:

kassie
23 september 2008, 13:30
het gaat ook om de mensen die al lang en breed aan het werk waren waarvan hun loon wel netjes gedeeld werd door 2.23 maar veel prijzen omgerekend niet. Koopkracht is zekers achteruit gegaan sinds de euro, maar niet dat we daar in het hier en nu idd wat aan hebben. je kunt alleen besluiten om geld wel of niet uit te geven. met als resultaat dat het goed of slecht gaat met de economie als genoeg mensen dat besluiten.


verder vind ik de slash een degelijke gitaar zonder gaten erin. maar ik heb iets met signature guitars. een gitaar moet een persoonlijk instrument zijn, en niet de naam van een of andere knakkedonus erop.

Orpheo
23 september 2008, 16:23
het gaat ook om de mensen die al lang en breed aan het werk waren waarvan hun loon wel netjes gedeeld werd door 2.23 maar veel prijzen omgerekend niet. Koopkracht is zekers achteruit gegaan sinds de euro, maar niet dat we daar in het hier en nu idd wat aan hebben. je kunt alleen besluiten om geld wel of niet uit te geven. met als resultaat dat het goed of slecht gaat met de economie als genoeg mensen dat besluiten.


verder vind ik de slash een degelijke gitaar zonder gaten erin. maar ik heb iets met signature guitars. een gitaar moet een persoonlijk instrument zijn, en niet de naam van een of andere knakkedonus erop.

mijn salaris is dus juist niet achteruit gegaan, en daarom vind ik het belachelijk om te vergelijken. dat jullie problemen hebben, is mijn probleem niet. om 't maar bot te zeggen ;)