PDA

View Full Version : Pedaaltjes schakelen met TC G-Major??



DaTa
22 september 2008, 12:58
Hee gasten,

Ik ben een beetje aan het rond kijken naar de mogelijkheden om al mijn pedaaltjes in een rack te krijgen en te schakelen. De meest voor de hand liggende methode is natuurlijk de "voodoolab-constructie". Maar omdat voor de hand liggend ook maar zo zaaai is, het volgende: Is het mogelijk om met eenG-Major, presets te maken, waarbij je in de pre-sets ook je losse pedalen in en uit kunt schakelen? Zo ja, dan is dit natuurlijk een heel mooie oplossing en twee vliegen in een klap: een degelijke switching systeem en digitale effecten die de moeite waard zijn.

Ik hoor 't wel van jullie experts

Nitefly7
22 september 2008, 20:46
De G-major zou een pedaal die via een footswitch aan/uit gaat, kunnen aan/uit zetten via z'n relay/relais..
je kan echter geen losse pedalen in de G-major opnemen, simpelweg omdat hij alleen in- en uitgang heeft, geen aparte loop die je wel/niet uit kunt zetten..
Als je iets goedkoper dan voodoolab wilt, zul je bij de Vermona Loopjack, of Axess Electronics GRX- ofzo uitkomen..

een Lexicon MPX-g2 heeft wel 1 loop, dus daar zou evt. 1 pedaal bij kunnen om 'm aan/uit te zetten.. (is wel tikkie duurder dan de G-maj..)


Hee gasten,

Ik ben een beetje aan het rond kijken naar de mogelijkheden om al mijn pedaaltjes in een rack te krijgen en te schakelen. De meest voor de hand liggende methode is natuurlijk de "voodoolab-constructie". Maar omdat voor de hand liggend ook maar zo zaaai is, het volgende: Is het mogelijk om met eenG-Major, presets te maken, waarbij je in de pre-sets ook je losse pedalen in en uit kunt schakelen? Zo ja, dan is dit natuurlijk een heel mooie oplossing en twee vliegen in een klap: een degelijke switching systeem en digitale effecten die de moeite waard zijn.

Ik hoor 't wel van jullie experts

maestro_nl
22 september 2008, 22:21
Ik heb ooit een Maxon FL301 en Maxon PT999 geschakeld met een G-major.
De aan/uit knop los gesoldeerd en een plastick jack ingeplaats. Dat past!
Een Y-kabel naar beide Maxon's en de stereoplug naar de G-major.

Toen ik hoorde hoeveel tonesuck de gebufferde(!) reissue serie van Maxon heeft ben ik er meteen mee gestopt, maar het principe werkt technisch dus!