PDA

View Full Version : Volume box/pedal



yalexw
22 september 2008, 09:58
Hallo,

Ik zit al een tijdje te denken aan iets waarmee ik mijn peavey classic 30 helemaal kan openzetten zonder het hele huis weg te blazen en de buren boos te maken. Nou heb ik wat topics doorgelezen en wat over hotplates enzo maar dat is nog wel duur, nu kwam ik dit tegen op ebay klik (http://cgi.ebay.com/Omnisonic-Tube-Amp-VOLUME-BOX-for-PEAVEY-Classic-30-50_W0QQitemZ140266998905QQcmdZViewItem?hash=item14 0266998905&_trkparms=72%3A1205%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C 240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14) en zo staan er meer van die dingen. Heeft iemand hier ervaring mee werken ze goed? Het is namelijk een goedkope oplossing maar ben maar scholier dus 30 euro uitgeven voor iets wat uiteindelijk sowieso niet werkt is ook wat veel van het goede.

Groeten Alex

Rutger
22 september 2008, 10:18
Dit is vlg mij gewoon een soort mastervolume, en die heb je al!

Waarom zou je dan nog een attenuator nodig hebben?

peter_heijnen
22 september 2008, 11:00
Je kunt er zachter mee spelen, maar de knoppen gaan toch tot 11....? :)

Dit apparaat gaat in de fx-loop van je amp, dus komt vóór de poweramp. Die open kunnen gooien op laag volume is hiermee dus onmogelijk.

Epic
22 september 2008, 11:10
Je kan hem ook zelf in elkaar solderen:
http://www.fortunecity.com/marina/newland/2081/id3.htm

Het is gewoon een potmeter in je effect loop.. Ik denk niet dat het veel verschil maakt met je gewone master volume.

Mitch
22 september 2008, 11:16
Als je 30E wil weggooien heb ik liever dat je 't overmaakt op mijn giro ;)

pol
22 september 2008, 11:39
ook hotplates en dergelijke zijn niet geschikt voor hele lage volumes, dat klinkt allemaal nog ok zolang je een beetje volume wil minderen, maar om echt stil te gaan werkt dat toch niet fantastisch, omdat een zeer groot deel van dat geluid komt van een speakers die moet werken + dat je oren heel anders gaan reageren op hoge volumes.

yalexw
22 september 2008, 14:30
Dit is vlg mij gewoon een soort mastervolume, en die heb je al!

Waarom zou je dan nog een attenuator nodig hebben?
Ik heb geen master volume dat is ook waarom ik eigenlijk aan dit ding zat te denken. Maar dit zal dus niet werken bedankt voor jullie reacties

Bernardduur
22 september 2008, 14:33
ook hotplates en dergelijke zijn niet geschikt voor hele lage volumes, dat klinkt allemaal nog ok zolang je een beetje volume wil minderen, maar om echt stil te gaan werkt dat toch niet fantastisch, omdat een zeer groot deel van dat geluid komt van een speakers die moet werken + dat je oren heel anders gaan reageren op hoge volumes.

Speakers hebben een minimale wattage nodig om full spectrum te klinken :D

pol
22 september 2008, 14:34
bij peavey noemen ze de master volume post gain, die zit er gewoon op.

yalexw
22 september 2008, 14:51
bij peavey noemen ze de master volume post gain, die zit er gewoon op.
Ja ok klopt maar wanneer ik een lekker geluid uit de versterker haal staat deze meestal wel wat hard. Nu zou ik graag willen dat ik dat zelfde geluid op een lager geluidsniveau zou kunnen krijgen:) heb ik het zo duidelijk uitgelegt?

Realeigo
22 september 2008, 15:11
Ja ok klopt maar wanneer ik een lekker geluid uit de versterker haal staat deze meestal wel wat hard. Nu zou ik graag willen dat ik dat zelfde geluid op een lager geluidsniveau zou kunnen krijgen:) heb ik het zo duidelijk uitgelegt?

Dat kan je niet oplossen met een pedaaltje, dan zal je je versterker mogelijk meoten laten modden.

peter_heijnen
22 september 2008, 15:16
Ja ok klopt maar wanneer ik een lekker geluid uit de versterker haal staat deze meestal wel wat hard. Nu zou ik graag willen dat ik dat zelfde geluid op een lager geluidsniveau zou kunnen krijgen:)
Dan heb je iets nodig om de output van je eindtrap te dempen. Dat kan met de verschillende daarvoor bedoelde attenuators, maar die zijn nooit goedkoop. Je kunt ook kijken voor een L-pad, dat is goedkoper. Een L-pad gaat ook tussen eindtrap en speaker om het 'volume' van die eindtrap te dempen.

http://www.webervst.com/lpad.htm

pol
22 september 2008, 15:23
mja, ik blijf erbij dat al die middeltjes weggesmeten geld zijn, guitarspeakers klinken nu eenmaal minder op een lager volume, zoals bernardduur al zei, ze moeten toch een bepaald wattage binnenkrijgen om lekker te werken, daaronder klinkt het altijd wat dun, en dat los je niet op met zo'n attenuator, l-pad of wat dan ook.

peter_heijnen
22 september 2008, 15:34
daaronder klinkt het altijd wat dun, en dat los je niet op met zo'n attenuator, l-pad of wat dan ook.
Klopt, maar met een L-pad hoef je iig geen kapitalen uit te geven om zelf te horen dat het beoogde effect wat tegenvalt.

yalexw
22 september 2008, 17:40
Ok bedankt voor al jullie reacties het is me een stuk duidelijker geworden denk dat ik hem maar zo houd heb de versterker het liefst origineel:).

TimmU
22 september 2008, 18:45
bij peavey noemen ze de master volume post gain, die zit er gewoon op.
vroeger heette het nog gewoon Master Volume:)