PDA

View Full Version : VCA toepasbaar op Marshall 6100?



BLstriker
21 september 2008, 21:38
Ik heb een TC Mac I met een mogelijk tot gebruikmaking van VCA. Deze VCA kan zowel in de FX mix als er buiten worden aangesloten. Bij gebruik binnen de FX mix is het volume van ieder efect van de effectprocessor te beïnvloeden, bij gebruik van de VCA na de FX mix wordt het mastervolume inclusief de effecten gelijkmatig beïnvloed.

Welnu, het laatste wil ik bewerkstelligen. Volgens aansluitschema van de MAC moet ik vanuit de VCA naar de poweramp van de Marshall.
Op de achterzijde van de Marshall 6100 zit een (uncompensated) Line out, powermute, en een Line input. Kan iemand mij vertellen of de aansluting van VCA OUT (Mac I) naar Line input (Marshall 6100) een juiste aansluiting is? Of werkt dit alleen met een aparte preamp i.c.m. een aparte poweramp?

ben vanhoof
21 september 2008, 23:09
Line in zal werken. Je kan 'm ook gewoon in de effectsloop steken..

BeeJee
22 september 2008, 19:26
He Bartman! :seriousf: Je kunt de 6100 ook gewoon als aparte preamp en poweramp zien. Na de effect-send eindigt je preamp en voor de effect-return begint je poweramp. Je marshall-loop moet dan wel op serieel. Dus vanuit je VCA naar de effect-return.