PDA

View Full Version : Hulp nodig bij keuze.



Thunders1988
21 september 2008, 21:35
http://i228.photobucket.com/albums/ee15/LesPaulJR1988/Welke.jpg

Ik kan binnenkort (eindelijk!) beginnen aan een zelfbouw gitaar. Kisekae is echt een verslavend programma. Heb al een aantal ideetjes in m'n hoofd, maar ik geraak er niet uit. HULP!!!

Voor de Tele/Esquires komt er zowieso een vintage-stijl brug op (al dan niet bewerkt met een slijpschijf.), pitchpine body, T90 pickup (http://www.bg-pups.com/sc.html) en vintage tuners.

De Les Paul zou een 'verkrachting' worden van een vroege '52 LP goldtop. Kenmerken: geen binding rond het fretboard, P-90's (duh!), trapeze tailpiece en een Goldtop laklaag. Mijn veranderingen zijn: cherryburst en wraparound tailpiece (van Pigtail).

Ik hoop dat jullie een redelijk duidelijk beeld hebben van mijn plannen.

:hippie:

fredjuh
21 september 2008, 21:52
ik zou de standaard esquire nemen, (heb per ongeluk op de verkapte geklikt) en dan gewoon de pu's t zelfde laten en de brug afzagen zodat de pu holte vrij komt te liggen. zoek maar op "G.E. Smith Telecaster" en dan een of andere effen
doorschijnende relic paintjob in blank met een klein beetje geel, of blank met een beetje rood ofzo, relic butterscotch blonde staat volgens mij ook wel vet. Oftewel: laat vooral de pu's t zelfde, zet er anders betere tele pu's op ofzo maar
geen humbuckers bijvoorbeeld. En verf dat ding zelf met veel liefde en maak vooral t verfje vet!

Bram+
21 september 2008, 21:52
Ik vind de tweede tikicaster er wel vet uitzien. Die bovenste en vierde zijn weer een beetje standaard, en het voordeel van zelfbouw is dat het niet standaard hoeft, toch?

Thunders1988
21 september 2008, 22:00
@ Fred: Die G.E. Smith Telecaster ken ik al! Heel vet ding zo met die brug. Daar haalde ik het idee van om die brug af te zagen. :chicken: Alleen die inlays zijn niet mn ding.
En ik hou van butterscotch, dus dat zal het waarschijnlijk worden. En relic, tja, dat komt later.

@ Bram: Die Tikicasters zijn maar voorbeelden. Ik weet nog niet goed hoe en wat (en vooral wie) dat realiseerbaar is, maar het heeft in ieder geval wel iets aparts. :satisfie:

barno
21 september 2008, 22:09
voor die gerelicte halzen van dat kisekae hebben ze wel een bijzondere gitarist als voorbeeld genomen: een die heel veel in F# speelt ...

yalexw
22 september 2008, 08:53
Ik zou voor de standaard esquire gaan gewoon weg omdat ik hem er het mooist uit vind zien al is hij wat standaard.

fredjuh
22 september 2008, 17:19
sorry maar ik vind die tiki-apparaten er echt verneukt uitzien, als je je gitaar al met een plaatje wilt beplakken, doe t dan stijlvol. zoiets ofzo:
stijlvolle paintjob (http://www.dbrooker.com/guitarart.html)

Raguil
22 september 2008, 17:50
Die tiki is ook wel errug vet =D

Thunders1988
22 september 2008, 19:39
Die tiki is ook wel errug vet =D

Om de zoveel tijd heb ik echt een bui waarin ik die dingen übervet vind... Daarom weet ik nog niet zeker of ik een Tikikaster zou maken... Als ik dan weer eens uit die Tiki bui ben, zou ik er een afgrijzen van hebben. Het is een beetje een haat-liefde verhouding. :)
Ik merk wel dat er veel mensen kiezen voor de standaard Esquire. Er zit alweer een plan te borrelen... meer de standaard kant op, en wel het volgende: een Esquire (met de halve PG of géén PG) met de grondlaklaag van de 1ste Tikikaster en dat licht RW fretboard... Zou ook niet misstaan denk ik...
:chicken: Ik verander van gedachten als de wind.

En by the way; verantwoord je keuze, mensen! I know who voted! :seriousf:

Joey Handsome
22 september 2008, 19:40
Vind die met halve slagplaat er echt heel mooi uitzien. Anders zou ik voor de klassieke look gaan. Heeft gewoon iets.

fredjuh
22 september 2008, 21:15
dat opgeborrelde plaan is idd wel vet ja:D
en denk aan de afgezaagde brug he:D

pim raaijmakers
23 september 2008, 14:21
ik vind nummer 5 wel erug ok. misschien ga ik er zelf wel zo eentje bouwen....ooit een keer

G.G.
23 september 2008, 18:47
Op nummer 4 gestemd, standaard, maar wel heel erg mooi.

Thunders1988
23 september 2008, 19:28
Op nummer 4 gestemd, standaard, maar wel heel erg mooi.

Zei de mens die mijn interesse voor Esquires heeft opgewekt. :D Merci.
Ik hoop echt dat hij gaat uitdraaien zoals ik hem in gedachten heb... Zijn er dingen die jij nu al als tip kan geven?

pim raaijmakers
23 september 2008, 23:21
van 27 mensen hun mening gehad,.... en welke ga je nou maken? hupekee zaag in het hout!

Thunders1988
24 september 2008, 10:09
van 27 mensen hun mening gehad,.... en welke ga je nou maken? hupekee zaag in het hout!

Het zal toch de standaard worden waarschijnlijk :)
Vind ik echt wel een heel mooi ding. Als ik tijdens de bouw in een eigenwijs moment kom kan het wel zijn dat die slagplaat nog eens door midden gaat. :satisfie:

Nu komen er drukke dagen voor mij.
Plan voor de gitaar is ondertussen afgedrukt, de lampen voor een versterker liggen al klaar, er liggen nog 2 boosters en een overdrive te wachten op een bezoekje van de soldeerbout én ik ben nog optredens aan het regelen voor het jeugdhuis van m'n dorp. Een van de weken ga ik eens langs bij de schrijnwerkerij in m'n straat om te informeren naar hout.

I'll keep you posted!

Groeten, Mathias

pim raaijmakers
24 september 2008, 12:40
ik hoor het al... druk, druk druk. ik ken dat. ik herb ook al de bouwtekeningen van een tele laten plotten. ik ga nu ook eens kijken voor wat hout!

Orgasmocaster
24 september 2008, 18:33
die eerste, maar dan met snakehead..

ooit wil ik nog een correcte snakehead copy maken !

Thunders1988
24 september 2008, 20:08
die eerste, maar dan met snakehead..

ooit wil ik nog een correcte snakehead copy maken !

Snakehead??? foto? Link? :chicken:

pim raaijmakers
24 september 2008, 20:23
ook de eeste keer gehoord van 'snakehead'. maar ff googlen en ik vond dit: http://i13.photobucket.com/albums/a284/B_Bent/MySpace/Snakehead1.jpg

is 'm dit of niet?

Thunders1988
24 september 2008, 22:40
ook de eeste keer gehoord van 'snakehead'. maar ff googlen en ik vond dit: http://i13.photobucket.com/albums/a284/B_Bent/MySpace/Snakehead1.jpg

is 'm dit of niet?

Jup, had 'm ook al gevonden. Die slagplaat is wel vet! Kan mooi zijn met een '51 Telecaster Bass controleplaatje... Denk ik zo. 8-)

Orgasmocaster
25 september 2008, 15:59
ook de eeste keer gehoord van 'snakehead'. maar ff googlen en ik vond dit: http://i13.photobucket.com/albums/a284/B_Bent/MySpace/Snakehead1.jpg

is 'm dit of niet?

Foei!!

en ja, dat is hem..ofwel een copy er van denk ik.
ik hoop volgend jaar zelf een correcte copy er van te maken, inclusief pine body!

Thunders1988
26 september 2008, 16:18
Okee. Das duidelijk! :D Esquire it is.
Ben net terug van het kopiecenter... Dat plan van tdpri.com is echt haarjuist!
Heb het nagemeten met een Fender '52 Tele RI. Komt perfect overeen.
Een van de weken hout halen. Het gaat pine worden voor de body en esdoorn voor de hals.

Keep you posted!