PDA

View Full Version : Welke buizenversterker voor thuis en kleine podia



ronvstrom
21 september 2008, 21:09
Hey Guys,

Ik heb mijn line6 Spider jam te koop gezet en ben eigenlijk opzoek naar een lichte buizenamp (400-500euro) vooral voor thuis gebruik en kleinere gigs..repetitie.

Ik heb ook nog een Fender twin reverb staan maar deze vind ik persoonlijk te zwaar(letterlijk en figuurlijk)om thuis te gebruiken.

Wat raden jullie mij aan? Ik speel op een Fender Am strat, Fender Am telecaster en Gibson Studio smartwood curapaya(they are all lefthanded)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

kalmah
21 september 2008, 22:03
http://www.foxamps.com/index.php?taal=nl

Zoek hier eens;)

Prachtige kleine buizenamps van hoge kwaliteit.

Realeigo
21 september 2008, 22:19
http://www.foxamps.com/index.php?taal=nl

Zoek hier eens;)

Prachtige kleine buizenamps van hoge kwaliteit.

Pfffftt!!

Plexi Junior!!! (http://www.cmwamps.com/Plexijunior.php)

Als je niet zin hebt om veel te sjouwen is zoiets perfect. Een klein topje met een licht 1x12 cabinetje.

15 a 30 watt zou meer dan voldoende moeten zijn.
5 watt is waarschijnlijk net iets te licht om echt goed bruikbaar te zijn in podium situaties, tenzij je het niet uitmaakt dat je eigen amp niet hoort en hem laat uitversterken door de P.A.

Verder nog ff checken:
- Koch Studiotone.
- Geen idee hoe ze allemaal heten maar er zijn een aantal lichtere fender combotjes die je misschien ook wel interresant vindt.
- Orange Tiny Terror of AD-30
- Veel meer...

the sure thing
21 september 2008, 22:42
Hey Guys,

Ik heb mijn line6 Spider jam te koop gezet en ben eigenlijk opzoek naar een lichte buizenamp (400-500euro) vooral voor thuis gebruik en kleinere gigs..repetitie.

Ik heb ook nog een Fender twin reverb staan maar deze vind ik persoonlijk te zwaar(letterlijk en figuurlijk)om thuis te gebruiken.

Wat raden jullie mij aan? Ik speel op een Fender Am strat, Fender Am telecaster en Gibson Studio smartwood curapaya(they are all lefthanded)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!Welke muziekstijlen speel je, welke pedaaltjes gebruik je, hoeveel kanalen wil je?

Mitch
21 september 2008, 22:57
lang verhaal.
Hij heeft een budget van 4-500E...
En een Plexi JR kun je ieder groot buitenpodium mee aan hoor, ik zou 'm voor thuis niet moeten, haal je er absoluut niet uit wat erin zit. Zonde!

DeiDRagonas
21 september 2008, 23:58
Gaan we weer.....

:cheerup:

Wat dacht je van een Fender Blues Jr??

R

Mr.Bluesbreaker
22 september 2008, 00:05
Als je Twin Reverb je te zwaar is, zou je deze niet kunnen verkopen?
Wordt je budget meteen verdriedubbeld en kun je best-wel-wat leuks voor kopen toch:)

jaspie
22 september 2008, 09:26
Gaan we weer.....

:cheerup:

Wat dacht je van een Fender Blues Jr??

R
hell yeah
cker met deze mods
http://home.comcast.net/~machrone/bluesjunior.htm

janpetrarca
22 september 2008, 10:23
Zo'n blues jr lijkt mij ook nog wel wat. Volgens mij een perfecte vooruitgang na mijn cube 30!

almarvk
22 september 2008, 10:32
Tweedehands Koch studiotone combo?

peter_heijnen
22 september 2008, 10:39
Helaas, deze naar 7watt schakelbare 15watt 1x12 combo zit ONDER je budget: http://www.thomann.de/nl/blackheart_handsome_devil_combo_bh15_112.htm

janpetrarca
22 september 2008, 10:44
Hoe is het geluid van deze blackheart? Vergelijkbaar met Blues jr?

ronvstrom
22 september 2008, 21:42
HEy guys,

Ik heb gehoord dat zo'n Blackheart nogal scherp klinkt..misschien dan toch maar beter een Fender junior?

Greetz

Ron

Mitch
22 september 2008, 22:24
Ik heb geen idee. Waar heb je dat gehoord? Betrouwbare bron?
Ik vind persoonlijk zo'n Blues Junior een levenloos ding, maar goed, komend van een Cube30 vind je het misschien een super amp. Voor je online gaat shoppen misschien toch maar eens wat testen her en der?

Nobler
23 september 2008, 14:34
Ik heb naar precies hetzelfde gezocht en meerdere kleine buizenversterkertjes geprobeert en zelfs gekocht. Het meest tevreden ben ik met mijn Laney LC15, als je er nog een kunt vinden. Ze zijn al een paar jaar niet meer in produktie, maar hier en daar vind je ze nog nieuw. Ze zijn niet duur, kunnen behoorlijk hard, maar kunnen ook zachter erg lekker klinken, een (naar mijn smaak) voldoende volwassen geluid, waarvan de mate van vervorming bij elk volume door de regelbare gain goed te regelen is zonder dat je daar pedaaltjes voor nodig hebt. Hij reageert overigens prima op een tubescreamer. Door de 10 inch speaker klinkt het niet te boxy (de meeste 5 watt versterkertjes hebben 8 of zelfs 6 inch speakers), al zal het natuurlijk nooit de volheid van één of meer 12 inch speakers hebben. Je kunt er natuurlijk een extern kabinet van de juiste impendantie op aansluiten (weet niet uit het hoofd, maar het kan zijn dat je daar wat voor moet knutselen, maar moeilijk is dat niet), maar als combootje is het ultiem transportabel: licht en klein.

zeppo
23 september 2008, 14:50
Je kunt ook kijken naar een Peavey Classic 30 of Delta Blues. Zijn redelijk tweedehands te vinden.

De Blackheart lijkt mij trouwens ook wel een aardige: afgaand op wat ik heb gehoord van de Little Devil (een top, ingeprikt op de speaker van een Koch Twintone) is dat geen verkeerde keuze!