PDA

View Full Version : London City modificeren tot stereoamp



Ravenhoodd
21 september 2008, 16:57
kan ik (bij een goede reparateur uiteraard) een london city top (zo'n turquoise) laten ombouwen tot een stereo top?
:cooler:

Squier4ever
21 september 2008, 17:07
volgens mij niet. waarom zou je dat willen. lekker origineel laten, die dingen worden in goede staat steeds meer waard.

Franc
21 september 2008, 18:52
De vraag is inderdaad: wat wil je ermee bereiken?

Het aansluiten van bijv. twee speakerkasten die je 10m. uit elkaar zet, maakt nog geen stereo. Dat wordt het pas als de ene een, op enige wijze bewerkt of ander signaal krijgt dan de andere...

Realeigo
21 september 2008, 19:10
Ik gok dat hij net een boss dd-7 heeft gekocht en hij die stereo wil gebruiken! :chicken:

guitarnijboer
21 september 2008, 20:23
kan ik (bij een goede reparateur uiteraard) een london city top (zo'n turquoise) laten ombouwen tot een stereo top?
:cooler:

Ja hoor, dat kan prima, maar het gaat wel veel geld kosten.

Mr.Bluesbreaker
21 september 2008, 20:45
Volgens mij moeten we gewoon eerst even de gedachte achter het idee van de TS afwachten.

Om toch maar weer voor te lopen op zaken:D
Je kunt voor niet al te veel geld ook een zgn. 'satelite' kopen: een losse (vaak combo) amp die je doorlust/slave-ed aan je 1e versterker. Je droge signaal kan naar je 1e amp, en je signaal met stereo effect (chorus, delay, wat dan ook) Of gewoon een paar meter uit elkaar voor een brede sound.

Als je nl. je top stereo maakt en aansluit op 1 (4*12) cabinet, zitten je luidsprekers maar een centimeter 20 van elkaar vandaan. Zie het als je HIFI set: die zet je vaak ook tussen de 2 en de 4 meter uit elkaar om een lekker stereo beeld te krijgen, niet direct naast elkaar.

TimmU
22 september 2008, 00:13
De vraag is inderdaad: wat wil je ermee bereiken?

Het aansluiten van bijv. twee speakerkasten die je 10m. uit elkaar zet, maakt nog geen stereo. Dat wordt het pas als de ene een, op enige wijze bewerkt of ander signaal krijgt dan de andere...
Is dat echt zo?

Bij gewoon stereo hoeft het toch ook niet zo te werken. als ik m'n gitaar in bijvoorbeeld een Stereo Diezel VH4 prik , zonder iets ertussen, en een linkercab , en een rechtercab met 3 meter ertussen. Hoor ik nog steeds links en rechts hetzelfde geluid!

Franc
22 september 2008, 07:25
Precies en dat is dus in feite geen stereogeluid. Je hebt het geluid misschien breder gemaakt door het 3 meter uit elkaar te zetten, maar dat maakt het nog niet stereo.

Unicron
24 september 2008, 13:45
EDIT: Peevee's post maakt deze overbodig...

PeeVee
24 september 2008, 21:59
Als het een 100W top is met 2 kanalen en 4 preamp buisjes dan zou het wel moeten lukken ja. M.n. dat laatste is het belangrijkste; de knoppen voorop kun je wel "herdefiniëren" en misschien wil je wel 1x stereo gain, 1x stereo bass, 1x stereo treble. In dat geval heb je misschien nog wel plek voor 1x stereo mid. Je moet er dan natuurlijk wel een lekker stereo signaal instoppen (vanuit chorus, delay oid) anders heeft het inderdaad weinig zin.

Je maakt b.v. 2 "Fender" preamps (2 gainstages die elkaar volgen) en vervolgens een eigen long tailed pair fasedraaier die elk een push-pull eindtrap met 2 eindbuizen aanstuurt. Moet je de 100W OT vervangen door twee 50W OT's, formaatje Bandmaster zouden wel op die plek moeten passen. Is inderdaad wel wat werk maar op zich wel een leuke uitdaging en een leuk idee...

Franc, is dat niks voor jou?

ben vanhoof
26 september 2008, 20:05
Op marktplaats staat een stereo marshall : http://link.marktplaats.nl/195610212
En nee, tis niet de mijne. Maar het concept is wel ongelooflijk vet, met een effectsloop voor elke kant etc.

Realeigo
26 september 2008, 20:50
Op marktplaats staat een stereo marshall : http://link.marktplaats.nl/195610212
En nee, tis niet de mijne. Maar het concept is wel ongelooflijk vet, met een effectsloop voor elke kant etc.

Daar kan ik dus behoorlijk niet tegen, dat is toch het uiterlijk verkracthen van n marshall? Koop dan zon koch supernova als je een stereo amp wilt.
Of speel w/d/w door de op de speaker out een line out box te doen en die naar een stereo power amp te sturen.
(Wat ik eigenlijk wel van plan ben, een w/d/w setup)

Unicron
27 september 2008, 12:07
Best een leuk idee, maar het is vooral zonde van het geld. Als je zoiets laat doen, wees er dan zeker van dat je de amp niet meer wegdoet. De investering krijg je er nooit uit, je krijgt er zelfs minder voor dan voor een ongemodde.

Thijssie
27 september 2008, 20:58
Belachelijke mod, koop er dan gewoon eentje bij....

jerome
28 september 2008, 12:29
Imho zeker geen belachelijke mod
Ik kan me wel indenken dat TS geen zin heeft om met 2 amps te gaan sjouwen en daarom z'n amp wil laten ombouwen tot een stereo amp.
En ik kan me voorstellen dat een ouwe groene London City een lekkere basis is.
Een vintage buizenamp met een stereo vintage sound uit 1 behuizing/amp met nog steeds de originele vintage looks lijkt mij wel cool...

Ik ben zelf alleen nooit zo kapot geweest van een stereo gitaar sound.
Ik vind het vaak té vol en té mooi en gepolijst klinken.
Maar dat is natuurlijk weer een kwestie van smaak...

Mr.Bluesbreaker
28 september 2008, 16:32
Hangt ook wel erg af van de context als je het mij vraagt.
Speel je met 2 gitaristen in een bluesrock-riff gebaseerde band, niet doen.
Speel je als enige gitarist met U2 achtige soundscapes-> te gek.

Nielsje
28 september 2008, 18:41
<<<Is idd Spam... doe maar via PM, niet hier.
Vragen?... PM pimmetje.>>>