PDA

View Full Version : Dagje Huigens muziek Hengelo



tabmaniac
21 september 2008, 11:23
Voor de low budget freaks :satisfie:

Zo, gister een dagje Hengelo gedaan en gelijk maar even een kijkje bij Huigens muziek Hengelo.

Wat me gelijk opviel was dat de service 10x beter was dan de vorige keren dat ik er geweest ben, erg vriendelijk allemaal!
Andere gitarist van de band op zoek naar een nieuwe gitaar en ik vooral versterkers testen.
Zelf ben ik, zoals jullie misschien al weten, opzoek naar een redelijke buizen budget amp, in deze zaak heb ik er 3 getest:

LONDON CITY BULLDDOG
RANDALL RG50TC
BUGERA 333

Als eerst op de RANDALL, die ik de week ervoor ook al bespeeld had en erg over te spreken was.
Een amp met ballen, zat gain voor, tsja.. Eigenlijk alles;)
Gain 1 was voor mij het meest bruikbaar, helder en gedefinieerd. Gain 2 toch iets te modderig, alsof je de brug en neck pup tegelijk gebruikte. De clean was ook erg bruikbaar, niet te scherp en behoorlijk sprankelend. Vorige week met een ibanez met blackout getest, deze was veel mooier in de clean dan een ibanez met emg’s.
De eq reageert goed, je kunt er veel sounds uitkrijgen. Clean tot metal, hij kan het aan.

Toen de BUGERA, persoonlijk een stuk minder dan de randall, reageerde wel goed op de eq, maar ik kon mijn sound er niet uitkrijgen. Deze versterker heb ik overigens alleen getest op het lead kanaal, maar toch niet wat ik zocht. Wel een lekkere punch, maar te weinig bas. Samen met de Randall prikte hij wel weer lekker door de mix. Metal kan hij zeker wel aan, maar als je op zoek bent naar een budget metalamp, zou ik eerder kijken naar de bovengenoemde Randall of naar de bulldog, waarvan de korte review nog volgen zal.

Als laatste de LONDON CITY BULLDOG, een lompe zware versterker. Gelijk viel me op dat ze een beetje rectifier achtig leken, traanplaat, london city logo op de rectifier plek etc.
De clean was behoorlijk lekker, nou stond de London city van vroeger hier ook om bekend als ik het goed heb. deze zijn warschijnlijk niet te vergelijken met de london city’s van nu, maar het deed mij er wel gelijk aan deken.
Helder en behoorlijk scherp, niet vervelend scherp, zeer leuk voor funky achtige dingen. Deze heb ik trouwens getest met humbuckers, met single coils zou het misschien wel iets te scherp in het hoog kunnen zijn.
De gain was lekker, toch al een lekkere low end punch, ondanks het lage volume en de crappy bijbehorende cab.
Gain 2 was wat mij betreft een stuk lelijker, nog weer veel modderiger dan de gain 2 van de Randall, dit vond ik dus ook 3x niks. Gain 1 was daarentegen dus zeer goed. Voor de 560 euro die je ervoor betaalt was hij redelijk goed.

Voor mij viel de bugera gelijk af, het toch wel degelijke geluid werd overheerst door het “behringer-idee”.
London city was wat mij betreft toch een zeer goede amp voor het geld, maar de Randall stak er toch met kop en schouders bovenuit. Massa‘s gain en een toch nog behoorlijk lekkere clean. Ten opzichte van de andere 2 amps vond ik deze echt de beste!


Bram

pannekoek
21 september 2008, 11:36
goede review!

dml
21 september 2008, 18:18
Samen met de Randall prikte hij wel weer lekker door de mix.

Hoe heb je dat vastgesteld??

Luke-wannabe
21 september 2008, 18:46
Grappig, ik ben het hier helemaal niet mee eens. Ik vind zelf de Bugera heel lekker en de Randall absoluut niet.. Ach ja smaken verschillen denk ik heh. Ik hoop dat je een lekkere amp zult vinden!

tabmaniac
21 september 2008, 18:55
Hoe heb je dat vastgesteld??


ik testte voornamelijk de versterkers, maar op een gegeven moment had de andere gitarist van de band een leuke gitaar en pakte gelijk die 333 erbij om die eens even onder de loep te nemen, tegelijk met de randall. na een tijdje heb ik hier ook nog over gespeeld:)

dml
21 september 2008, 18:58
Als over prikken door de mix wordt gesproken, dan heeft men het meestal over hoe het gitaarsignaal zich verhoudt t.o.v. het totale bandgeluid, dus met drums, bas, zang, enz.

tabmaniac
21 september 2008, 19:00
Als over prikken door de mix wordt gesproken, dan heeft men het meestal over hoe het gitaarsignaal zich verhoudt t.o.v. het totale bandgeluid, dus met drums, bas, zang, enz.

hier had ik het dus enkel over de 2 versterkers samen, dat spreekt voor zich en doet er nu verder ook niet toe lijkt me.

the sure thing
21 september 2008, 19:38
Als over prikken door de mix wordt gesproken, dan heeft men het meestal over hoe het gitaarsignaal zich verhoudt t.o.v. het totale bandgeluid, dus met drums, bas, zang, enz.Precies. Laten we het beestje bij de juiste naam houden.

tabmaniac
21 september 2008, 22:20
Precies. Laten we het beestje bij de juiste naam houden.

naja, goed, jullie weten wat ik bedoel;)