PDA

View Full Version : Welk merk en type pickup is dit?



aaronstonebeat
21 september 2008, 02:24
Deze week kwam een vriend aanzetten met een totaal dode humbucker. Naar verluidt, zou het een DiMarzio zijn van eind jaren '70; maar ik kan niets van Larry's creaties vinden die erop lijken.

Na reparatie bleken de spoelen een weerstand te meten van 2,6K a 2,7K; verrassend weinig. De magneten zijn daarentegen kolossaal; echt dik, lang en krachtig, steken verder onderuit dan ze tussen de spoelen zitten. En ze zijn staggered.

Er staat niets gedrukt of geschreven op de spoelen; misschien op de behuizing, maar die had ik er niet bij gekregen.

Heeft iemand enig idee?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4RGDEWQ.jpg

Eko
21 september 2008, 08:41
Nooit gezien. Volgens zinkt dat ding wel heel diep in je gitaar als hij ook nog een behoorlijk laag wordt afgesteld. Dan kun je , zo ongeveer , je jas aan de achterkant ophangen.
Het lijkt trouwens op eerste gezicht een samengesteld stel singlecoils.

wietse
21 september 2008, 09:18
ik krijg een oostblok gevoel bij die dingen, of het zijn de eerste elementen die dimarzio ooit heeft gemaakt voor een schoolprojekt ofzo, toen hij zelf nog een puber was.
en dit zijn duidelijk singlecoils die tegen elkaar aangeplakt zijn, ooit een humbucker met staggered poles gezien?, nou ik niet.