PDA

View Full Version : Mijn neck pu klinkt heel zacht.



fredjuh
20 september 2008, 23:53
De neck pu van mijn hagstrom klinkt heel zacht. Ik wil de 500k pot vervangen door een 1 meg en dan stel ik gewoon de pickup hoogte in. Ik mat 14,13k op de brug pu en op de neck pu (die dus heel zacht klinkt) 7,85k. Is de neck pu dus kapot of zit ik op het goede spoor?

pannekoek
21 september 2008, 11:14
probeer je neck pickup eens hoger te draaien

of je bridge wat lager

fredjuh
21 september 2008, 11:20
Ik heb een mailtje naar hagstrom gestuurd dat wacht ik even af en dan weet ik wat te doen.

Mr.Fingers
21 september 2008, 11:22
De neck pu van mijn hagstrom klinkt heel zacht. Ik wil de 500k pot vervangen door een 1 meg en dan stel ik gewoon de pickup hoogte in. Ik mat 14,13k op de brug pu en op de neck pu (die dus heel zacht klinkt) 7,85k. Is de neck pu dus kapot of zit ik op het goede spoor?

7.85 t.o.v. 14.13 is wel erg weinig. Het zijn beiden humbuckers neem ik aan? Een ratio 10/14 of 12/14 is gebruikelijker. Het lijkt er dus op dat 1 spoel niet aangesloten is.

fredjuh
21 september 2008, 11:40
dat dacht ik ook al ja. ik heb nu even een geniaal "pling" moment!!! ik ga even luisteren naar de ruis van de pu's en als de neck pu nou een sc ruis geeft weet ik dat ik een nieuwe pu kan eisen, en dat deze repareren en in mn klotestrat zetten:D :satisfie:

Bernardduur
21 september 2008, 12:17
Een super swede heeft toch een selector voor de coil tap? Ik zou dan eerder denken dat daar iets mis is of zo.

fredjuh
21 september 2008, 13:42
het aardedraadje van de coil tap heb ik tijdelijk losgehaald dus dat is t niet, en dat ding werkt ook 99,99999999% van de gevallen voor beide pu's even goed/slecht. Bij mij goed. Ik kan niet wachten tot ik dat mailtje van hagstrom krijg.

fredjuh
23 september 2008, 19:31
geen single-coil zoem en ook geen mailtje van hagstrom...

zeppo
23 september 2008, 19:54
Ik zou het evt. wel even kunnen nameten, ik heb hier twee Hagström pickups liggen : om welke gitaar gaat het?

fredjuh
24 september 2008, 17:54
Hagstom super swede, custom 58 pu's
super als je t na zou willen meten! want die mensjes hebben nog steeds niet gereageerd.

Orpheo
24 september 2008, 17:59
weet je zeker dat t draadje van de halspup naar de coiltap wel goed aangesloten zit?

zeppo
24 september 2008, 18:31
Hmmm, misschien wat snel gesproken: hoe meet je die dingen eigenlijk. Ik heb er niet over nagedacht, maar met een multimeter alleen kom je waarschijnlijk niet zo ver .... tips?

Duff
24 september 2008, 19:20
ohm-stand, en meten over Rood en Wit (afhankelijk van de gebruikte kleuren)

fredjuh
24 september 2008, 20:01
nee rood en zwart;)
maar ik heb zelf even zitten meten en als ze ingebouwd zitten moet je de coils apart meten, dus je ene pool op wit en groen houden, en de andere eerst op rood en dan op zwart en dat die 2 waardes bij elkaar optellen.

edit:
onee je kunt ze gewoon over aarde en rood meten ik d8 al wat voor poep heb ik nou gepost:p

fredjuh
25 september 2008, 20:39
jeej een mail van hagstrom! samengevat: laat de muziekwinkel hem maar opsturen dan zetten we er een nieuwe pup in. Economisch hoor, een gitaar heen en terug, terwijl je ook gewoon die pup kunt sturen :roll:

Ace 1.15.19
25 september 2008, 20:46
Ik denk dat ze service willen bieden zodat je het niet zelf hoeft te doen. Zolang je als koper van de gitaar geen verzendkosten hoeft te betalen zou ik het best vinden. :D

Het nadeel is dan wel dat je je Hagstrom kwijt bent voor een paar weken(?).

fredjuh
26 september 2008, 17:30
ach ja, laat ik het maar positief bekijken...:p

Mark1990
7 oktober 2008, 18:50
bij mijn ultraswede klinkt mijn bridge pickup juist zachter, die staat nu een stuk hoger dan de neck pickup om het te compenseren

ACSlater
8 oktober 2008, 01:39
jeej een mail van hagstrom! samengevat: laat de muziekwinkel hem maar opsturen dan zetten we er een nieuwe pup in. Economisch hoor, een gitaar heen en terug, terwijl je ook gewoon die pup kunt sturen :roll:

Da's toch logisch dat ze zelf willen kijken of die pickup kapot is? Zometeen is het wel de coiltap die kaput is en dan zit je met een extra humbucker waar Hagstrom voor betaald heeft :)