PDA

View Full Version : Trivium songs



martijn3293
20 september 2008, 22:56
Hallo,

Ik speel in een bandje en ben 15 jaar oud. Nu ben ik wat liedjes aan het maken, en ik wil graag een liedje maken in het genre van trivium, met 2 elektrosche gitaren dus, maar kzou graag hebben dat de 2 gitaren ook zoals bij tivium spelen, 1 gitaar wat powerchords ofzo, en de andere gitare, van die "solokes" spelen :D hoe begin je aan zoiets? Ik heb ongeveer de gitaarpartij voor de gitaar wat NIET de solokes speelt. Maar nu weet ik niet hoe ik moet beginnen voor de 2e gitaar (gitaar I dus)
Kan iemand mij helpen?

Tho
21 september 2008, 11:36
zolang je met dat loopje, of 'solokes' zoals jij het noemt, binnen de toonladder van de powerchords blijft ben je vrij om te doen wat je wilt.

Je moet een beetje je fantasie gebruiken natuurlijk

Reel Big Fish
21 september 2008, 11:58
Inderdaad en wat ook helpt, is om gewoonweg te proberen. Je komt vanzelf wel een keer iets tegen dat je bevalt en dat je kunt gebruiken.

tabmaniac
21 september 2008, 12:23
ga jammen met de 2e gitarist van je bandje en probeer zoals boven gezegt gewoon wat loopjes, dan komt er vanzelf wel iets uit waar jullie allebei tevreden mee zijn ;)

-=JEROEN=-
21 september 2008, 12:34
Ik ben wel nieuwsgierig naar de partij van gitaar 1.

Danieldg
21 september 2008, 14:02
Gewoon de melodielijn volgen van de ritme gitaar, en dan aanvullen. Dat werkt altijd :)

Bloodline
21 september 2008, 20:48
Het genre van Trivium ? .... ahuumm...
Geintje.


Tip: Als je nou samen met die 2de gitarist van je 3 nummers instudeerd van Trivium zelf ( en dan van hun album Ascendancy of Shogun uiteraard ).

En dan ga je proberen zelf iets te schrijven dat heel erg op die nummers lijkt maar toch ietsje anders. En hoevaker je dat doet hoe meer jij je eigen sound krijgt.

Maar eerst dus een paar trivium nummers samen spelen!

martijn3293
21 september 2008, 21:06
Bedankt voor de tips :D ik heb al een klein stukje wat ik eventueel kan gebruiken :D maar het is wel moeilijk om zo op 1 gitaar de partij te make, zonder dat iemand mee speelt XD dus ik zal moete w8ten totdat de andere gitarist es langskomt :P
Als het liedje af is, zal ik het opnemen en posten :P :gitarist:

Tony L
22 september 2008, 09:18
maar het is wel moeilijk om zo op 1 gitaar de partij te make, zonder dat iemand mee speelt XD dus ik zal moete w8ten totdat de andere gitarist es langskomt :P

Erm...?? Je kan toch gewoon de ritme opnemen en vervolgens met je eigen track mee jammen?

LaszloVersteeg
2 oktober 2008, 10:04
als je van trivium houd, en je wilt dat soort loopjes maken, dan moet je echt gan luisteren naar 't album master of puppets van metallica, trivium doet 'tzelfde als metallica, alleen doet metallica 't 10x beter.
naar mijn mening is trivium 'n slap aftreksel van metallica. dus luister en speel veel van metallica's eerste 4/5 albums, en je niveau stijgt boven d't niveau van trivium:)
(ik vind trivium niet slecht, alleen proberen ze te veel op metallica te lijken(vooral met dat laatste album van ze) IMO;))

Reel Big Fish
2 oktober 2008, 10:18
Offtopic posts verwijderd. :hippie:

-=JEROEN=-
2 oktober 2008, 11:00
Absolute onzin dat Metallica 10x beter ís, dat vind jij! Live speelt Trivium ze trouwens zoek, zelfs met hun eigen nummers! Echter de topicstarter vraagt niet om meningen, maar om tips.
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet

Jeroensnake
2 oktober 2008, 11:33
Moeten dat soort discussies niet in http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=19 ... ?