PDA

View Full Version : Gezocht effecten pedaal voor bass. help me :(



r.huiting
20 september 2008, 21:27
Hallo ik ben op zoek naar en toffe goede lekker klinkende geen volume verliezende effecten pedaal.

hebben jullie ideeën?
ik ben zelf aan het kijken naar:

DigiTech BNX3
Line 6 Bass PODxt
Boss GT6-B

ik heb geen flauw idee of dit wat is, maar hier zal ongetwijfeld wel kennis over zijn op deze site.

ik heb al eens een plastikken korg gehad wat totaal niet beviel.

vincent136
20 september 2008, 22:17
je wilt graag een multi effect bakkie als ik het zo zien. Line6 maakt goede producten, digitech heb ik het niet zo op (vraag me niet waarom, volgens mij is het best prima spul) en boss heb ik niet zoveel ervaring mee.

Maar zoek je 1 specifiek effect? of wil je gewoon van alles een beetje?
Wanneer je bijvoorbeeld een goede overdrive wilt kun je beter een pedaaltje van bijvoorbeeld EBS kopen. Wanneer je graag veel met effecten wilt spelen is een multieffecten kastje erg leuk!

schwalbe
21 september 2008, 00:52
De enige modeling pedalen waar ik mee kan leven is de B-serie van Zoom.
Bij de rest zijn de schakelpauzes gewoon te lang.

M Kactus
21 september 2008, 09:29
De Boss ME-50B schijnt wel een favoriet te zijn onder bassisten. Sowieso hebben alle modelers een beetje een eigen sausje. Dat moet je wel aanstaan, anders heb je de foute gekocht :) Leg ze eens naast elkaar en speel erover, zo weet je het direct.
Maar gaat het je echt om zoveel mogelijk effecten te hebben of om een paar goede effecten te hebben en amps en cabsims ? Als dat laatste het geval is, zou ik gaan voor de Rocktron Utopia B-100, maar hier geldt weer hetzelfde: Leg ze eens naast elkaar.

r.huiting
21 september 2008, 10:03
alvast bedankt voor jullie reactie.

ik zelf heb niet zo veel verstand van effecten , maar als ik muse -hysteria wil spelen moet daar ff een effect over.
en soms heb ik dat ook met rage against the machine,
en ik wil niet veel over een bakkie heen spelen maar als het nodig is ,dat ik dan wel een goed pedaaltje heb ipv rommel en het klinkt niet.

misschien dat jullie kunnen zeggen welke effect het beste bij muse past.

ik heb 1 keer een korg multi effecten bak gehad, maar daar was ik totaal niet over te spreken

M Kactus
21 september 2008, 12:19
Dan kan ik je eigenlijk geen multi-fx aanraden zoals je die hierboven aangeeft. Als je een versterker hebt en je gewoon twee of drie effectjes wilt om je signaal variatie te geven, dan kun je best losse stompboxen (pedaaltjes) kopen.
Voor Muse heb je een Big Muff nodig, en een Synth. Zonder twijfel de allercoolste synth voor op een bas is de EHX MicroSynth, de basversie uiteraard.

Als je dan nog verder wilt gaan, kun je aan die Big Muff een blendknop (laten) toevoegen. Die mengt ahw je droge signaal met het effect, waardoor je niet verzuipt in de mix en nog voldoende laag overhoudt.

Andere pedaaltjes die vaak voor bas worden gebruikt zijn alles van EBS, een Q-tron, een bass wah, een compressor...

vincent136
21 september 2008, 16:01
EBS maakt goede overdrive pedalen, dat is ook wel aan te raden. hier vind je een leuke site met de gear die wordt gebruikt door de muse bassist:

http://www.musewiki.org/Bass

r.huiting
21 september 2008, 18:16
wie heeft deze te koop
zo te horen ben ik die nodig hahahah

Gezocht:
EHX MicroSynth
Big Muff

Herman
21 september 2008, 20:04
Hey Roel,

David heeft laatst ook een Big Muff gekocht, en doorgestuurd naar Bernarduur van het forum om hem te modden (weet niet precies meer wat er aan gebeurd was). Maar hij klinkt te gek nu!
Big Muff nieuw kost geen drol, gewoon bij de Feedback weg ofzo (70euro?)

Misschien een idee?

Demonturtle
22 september 2008, 12:34
Als je voor een big muff zou gaan, ga zeker voor de russische, ik heb zowel de amerikaanse als de russische gehad, en de eerste vond snel de voordeur, in het voordeel van de rus.

r.huiting
22 september 2008, 20:35
herman doe worst bedankt
en demonturtle thanx for the advise

Roro92
22 september 2008, 22:20
Ik heb een Amerikaanse Big Muff Pi met een Midi Mod door Bernardduur van 't basgitaarforum hier liggen.

Wat wil je er aan spenderen? Misschien verkoop ik 'm wel :D, zoveel gebruik ik 'm niet.

M Kactus
22 september 2008, 22:23
Ik heb een Amerikaanse Big Muff Pi met een Midi Mod door Bernardduur van 't basgitaarforum hier liggen.

Wat wil je er aan spenderen? Misschien verkoop ik 'm wel :D, zoveel gebruik ik 'm niet.

En wat mag zo'n midi-mod inhouden ?

Roro92
22 september 2008, 22:28
Veel mensen klagen erover dat je minder goed door de mix komt met een Muff aan.

Deze voegt met een potmeter extra mids doe waardoor je beter door de mix komt.

vincent136
23 september 2008, 09:32
wie heeft deze te koop
zo te horen ben ik die nodig hahahah

Gezocht:
EHX MicroSynth
Big Muff

www.musik-produktiv.de
of www.bassmatters.nl

M Kactus
23 september 2008, 10:28
Veel mensen klagen erover dat je minder goed door de mix komt met een Muff aan.

Deze voegt met een potmeter extra mids doe waardoor je beter door de mix komt.

Ach zo, een misunderstanding :) Je schreef een "midi"-mod, en ik vroeg me af wat die inhield. De Mid-mod is idd een leuke mod voor een Big Muff, maar als je niet bang bent van een soldeerbout, kun je naar Build Your Own Clone trekken. Daar hebben ze een Big Muff met vijfstandenschakelaar, waarvan een van de keuzes een midhump is. En een van de mods die daarop beschreven worden is ook de bass-mod, als ik me niet vergis. Zeker een te overwegen alternatief!

Roro92
23 september 2008, 16:34
Oh, slip of a finger dan :D. Ik bedoelde Mid-mod.

Newsted
24 september 2008, 15:47
Wat raden jullie iemand aan met dit op zijn verlanglijstje:
overdrive/distortion, flanger, chorus, delay, phaser, t-wah, enz...

M Kactus
24 september 2008, 15:52
Wat raden jullie iemand aan met dit op zijn verlanglijstje:
overdrive/distortion, flanger, chorus, delay, phaser, t-wah, enz...

Voor live gebruik ? Gevorderd of gewoon om een beetje de effectenwereld te verkennen ? Om de sound van een specifieke bassist na te bootsen ?

Newsted
24 september 2008, 17:02
Voor live gebruik, gevorderd.... liefst meteen een goede, dus geen behringer. Ik denk dat de boss gt-6b wel aan mijn eisen voldoet, maar hoorde van iemand dat bij een 2ehandse boss vaak de pedaaltjes niet meer lekker zijn. Weten jullie daar meer over?

M Kactus
24 september 2008, 17:06
Voor live gebruik, gevorderd.... liefst meteen een goede, dus geen behringer. Ik denk dat de boss gt-6b wel aan mijn eisen voldoet, maar hoorde van iemand dat bij een 2ehandse boss vaak de pedaaltjes niet meer lekker zijn. Weten jullie daar meer over?

Nog nooit gehoord. Die boss is een tank, net als de rocktron die ik hierboven al aanraadde. Maar als het voor live gebruik is, en gevorderd, neem ik aan dat je al een versterker hebt ? Dan gebruik je maar een klein deel van de pedaal die ook versterkers kan simuleren.
Als je al tevreden bent van je versterkte geluid, zou ik het toch eerder zoeken in de losse pedalen. MFX'en zijn erg specifiek. In een van mijn eerste posts in dit topic heb ik er al een paar opgenoemd die je best eens naast elkaar kunt leggen, maar het zou goed kunnen dat jouw geluid er niet tussen zit. En dan moet je naar de losse effecten.

Demonturtle
26 september 2008, 22:35
overdrive hebk een boss ODB 3
distortion big muff
wah morley pbw
en chorus ashdown die ook een flangerachtige functie heeft
phaser gewoon een mxr phase 90

martijn3293
26 september 2008, 22:47
Ik heb een B-50 Boss. Niet te duur, en je kan er veel mee :blast:

vincent136
27 september 2008, 11:05
Wat raden jullie iemand aan met dit op zijn verlanglijstje:
overdrive/distortion, flanger, chorus, delay, phaser, t-wah, enz...

ebs pedalen zijn best goed. http://www.musik-produktiv.de/shop/Artikelliste.aspx?wg_gruppe_id=16868&ag_gruppe_id=17056&ob_gruppe_id=18679&sort=relevanz&marke_gruppe_id=11966

pueblo
27 september 2008, 20:33
ebs pedalen zijn best goed. http://www.musik-produktiv.de/shop/Artikelliste.aspx?wg_gruppe_id=16868&ag_gruppe_id=17056&ob_gruppe_id=18679&sort=relevanz&marke_gruppe_id=11966
en ook wel best duur...

HANNESSTINKT
6 oktober 2008, 17:50
en ook wel best duur...
fulltone is duurder maar ze zijn wel goed net als ebs maar sommige ''gitaar'' pedalen kunnen ook gewoon op de bass dus het is denk ik gewoon een kwestie van wat je zelf het lekkerste vind klinken

RoBaSS
30 december 2008, 01:40
Chris Wolstenholme van Muse schijnt 2 EHX Big Muff pi's tegelijk te gebruiken ( ik geloof russische).
En DE bass synth.. die hij gebruikt is de AKAI Deep Impact (sb1) maar die zijn maar kort gemaakt omdat ze gehoorlijk duur waren en hierdoor niet werden verkocht.
Ik heb em 2 jaar terug 2e hands voor 250 eurie op de kop getikt maar omdat ze zo zeldzaam zijn zul je ze niet goedkoper vinden als je ze al vind.
Maar is een super apparaat, klinkt geweldig, mega degelijk, handig in bediening en ziet er ook nog es een keer super uit :)
En volgens mij gebruikt hij in Hysteria 1 of 2 Big Muff's en de Deep Impact.

Grtz,

WillemdaGuide
30 december 2008, 08:25
Kijk ook een naar een Boss SD-2, die zie ik de laatste tijd erg veel bij bassisten. in het "post je pedalboard" draadje komt die ook nog langs op een mooi bass board.