PDA

View Full Version : epihpone - Joe Pass



zeiler
20 september 2008, 19:32
Hallo beste GN-ers

recentelijk ging ik in op een advertentie betreffende een Epiphone Joe Pass gitaar. Ik naar de aanbieder, zag er mooi uit en speelde heerlijk.

De eigenaar had hij een Seymour Duncan element in de gitaar laten zetten. (weet zo niet welke?)

http://i28.photobucket.com/albums/c233/cool007boy/joepass.jpg

Hij speelde lekker, maar heb de man toch ge-mailed dat ik uiteindelijk geen interesse had. Maar toen :( Ik heb vannacht eigenlijk een slapeloze nacht gehad: sliep pas kwart voor 12, lag al om 10 voor 11, en was om kwart voor 4 weer wakker. 7 uur beginnen met werken, was om 18:30 vanavond klaar, en weer die gitaar voor mij ziend besloot ik hier eens wat te posten...

Hoewel ik mij dit jaar met gitaarles voornamelijk op solootjes ga oriënteren, wat ik toch veruit het fijnst vindt met een maple neck, speel ik toch heel veel slagwerk, en geen stevige rock maar gewoon een mooi clean geluid met een licht randje.

---

het jaartal weet ik zo niet, daar heb ik nu over geïnformeerd, maar wat denken jullie? Hij is optisch in goede staat, hij is netjes afgewerkt... Wat zou de waarde zijn als hij, ik noem maar wat, 2 jaar, 5 jaar of 10 jaar oud zou zijn?

ik ben benieuwd naar uw allen opinie,

Jaap / Zeiler

bagheera
20 september 2008, 19:39
hey daar,

dat klinkt als het begin van iets waar je later sprijt van zou kunnen krijgen ! :)
dus je wilt onze mening zal ik maar beginnen met de mijne :

de joe pass is een lekkere gitaar om mee te spelen zuivere klank goede bereikbaarheid van de frets allemaal goed.
Wie heeft er trouwens ooit gezegd dat je op de joe pass geen solotjes kan oefenen integendeel clean kun je ook mooi soleren het vergt alleen maar vaardigheid wat op zich ook al niet slecht is. Het is een gitaar die de moeite waard is en altijd goed zo'n model in je verzameling te hebben.
Ik heb redelijk wat op de joe pass gespeeld en ik vond het altijd een aangename ervaring, de gitaar was niet mijn eigendom maar dat van een goede vriend, mijn mentor eigelijk.

laat het ons weten hopelijk had je hier iets aan.

bass blom
20 september 2008, 19:40
ik heb er 1 gehad, met de standaard pups, was van half 1990 ongeveer en heb hem voor 450 zonder koffer verkocht.
vond hem toch te ielig dun klinken.

bagheera
20 september 2008, 19:42
ik heb er 1 gehad, met de standaard pups, was van half 1990 ongeveer en heb hem voor 450 zonder koffer verkocht.
vond hem toch te ielig dun klinken.
ja eum mijn vriend had er nu ook wel originele gibson pickups ingesmeten ik weet niet hoe het klinkt met de originele maar misschien dat de seymour duncan elementen er voor die reden ingezet waren.

bass blom
20 september 2008, 19:44
ja eum mijn vriend had er nu ook wel originele gibson pickups ingesmeten ik weet niet hoe het klinkt met de originele maar misschien dat de seymour duncan elementen er voor die reden ingezet waren.

ja, de originele pups zijn denk ik flink ondermaats.

barno
20 september 2008, 21:02
ja, de originele pups zijn denk ik flink ondermaats.

ik ga der dan vanuit dat jij veel jazz speelt. want pups van een jazzgitaar ondermaats noemen omdat je der geen rock of zo mee kan spelen, zou niet eerlijk zijn natuurlijk :)

bass blom
20 september 2008, 21:03
ik ga der dan vanuit dat jij veel jazz speelt. want pups van een jazzgitaar ondermaats noemen omdat je der geen rock of zo mee kan spelen, zou niet eerlijk zijn natuurlijk :)

hahaa, nee, ben geen jazzbak ikke :D

een jazzgitaar moet toch dikker klinken dan een rock plank zou ik denken? :chicken:

barno
20 september 2008, 21:24
hahaa, nee, ben geen jazzbak ikke :D

een jazzgitaar moet toch dikker klinken dan een rock plank zou ik denken? :chicken:

niet per definitie denkik, maar soit, ik ken de epi jp niet dus ik moet niet zagen :)
alhoewel (zaagmodus terug op on): jazzsettings and soundrepertoire zijn completely different van dat van de wereld des RRRockks, voor dikke sound halen ze veel hoog weg te halen, flatwounds etc...

Blend
20 september 2008, 21:27
Het is net als met een meisje, je ziet d'r, je begint te malen, probeert het uit je hoofd te zetten, het lukt niet, en je weet: ik ben verliefd op d'r.

Wat zou je doen in het geval dat het een meisje was?
Juist....

zeiler
20 september 2008, 21:39
inderdaad :satisfie: ...

hoewel dat lastig gaat met een gitaar :p...

---

maareh, ik heb het serienummer verkregen.

S(8?) 507...

die 5 kan slaan op de 2005 of de 1995, maar de eigenaar vermoedt van deze eeuw, dus zou 2005 zijn... die 07 op juli!

verkeert verder in goede staat enzovoorts, en inclusief dat element van SD, wat zou een waardeschatting wezen? :)

ik ben benieuwd!

Jaap / Zeiler

barno
20 september 2008, 22:19
Het is net als met een meisje, je ziet d'r, je begint te malen, probeert het uit je hoofd te zetten, het lukt niet, en je weet: ik ben verliefd op d'r.

Wat zou je doen in het geval dat het een meisje was?
Juist....

dus... de gitaar kopen en daarna dag en nacht misbruiken ?

dat doe jij met meisjes ?, gij se vetzak :)

Blend
20 september 2008, 22:26
die 5 kan slaan op de 2005 of de 1995, maar de eigenaar vermoedt van deze eeuw, dus zou 2005 zijn... die 07 op juli!




ach, hij kan er natuurlijk ook een eeuwtje of 2 naast zitten. ik bedoel, wat is nou 2 eeuwen op een mensenleven?

@barno: wie denkt er verdorie nou gelijk meteen aan nacht na nacht misbruiken? er zitten anno 2008 ook mooie kanten aan liefde! dacht ik..

toch?