PDA

View Full Version : op de rommelmarkt een gitaar kopen !!!



bagheera
20 september 2008, 19:23
Hey daar iedereen,

ik ben bagheera, 21 jaar en ik ben verslaafd aan gitaren omdat ik van mijn vriendin de komende 2 jaar geen gitaar meer mag kopen zoek ik constant naar een uitweg.
Nu gaan we morgen naar een rommelmarkt en ik heb ingevoerd dat dat de uitzondering op de regel mag zijn. Vind ik daar een gitaar mag ik ze kopen.
Ik wil dat zowiso al lang om ze dan helemaal op te maken lijkt me leuk.

Dus iemand een idee op welke rommelmarkt in België ik de meeste kans zou kunnen hebben.
Ik heb er wel eens een op de vlooienmarkt zien liggen maar toen kende ik er de ballen van.

Ps: ik mag nog één cabinet kopen en nog een paar effectjes snaren enzo natuurlijk ook allemaal he.
Maar eum ze heeft wel gelijk hoor ik blaas de hele tijd op van gas

Mr.Fingers
20 september 2008, 19:34
je kan morgen naar de muziekinstrumentenbeurs in Antwerpen (Bouwcentrum) gaan, dat is strikt genomen ook een rommelmarkt, en daar zijn zeker gitaren ;)

"De Zwarte Markt" in tessenderlo is een grote rommelmarkt, maar voor instrumenten moet je er als de kippen bijzijn, die zijn meestal in enkele ogenblikken verkocht (wietse is hier de "rommelmarktguru", je moet aan hem de tips maar eens vragen ;)).

EDIT: woon je samen met je vriendin? Zonee, dan heeft die niets te zeggen wat je al dan niet koopt. Zoja, pas er een mouw aan (dan mag zij ook geen prullerarie meer kopen :D)

wietse
20 september 2008, 19:55
(wietse is hier de "rommelmarktguru", je moet aan hem de tips maar eens vragen ;)).



van belgische rommelmarkten weet ik niks, maar dit weekend zijn wel een paar voor mij daar op pad :D, weekendje familie bezoek combineren ze effe met een paar grote rommelmarkten daar in de buurt.
rommelmarkt gitaren moet je altijd goed controleren, mist er een knop of tuner of een paar snaren en hij is smerig dat scheelt in de prijs, grote kans dat de verkoper er ook geen hol van af weet.

probeer er achter te komen hoe laat bezoekers er onofficieel al binnenkomen, bij de meeste markten kan je als bezoeker er al terecht zodra de deuren voor de standhouders open gaan.
vaak om een uur of 7, lig je dan tot 9 uur op je nest te rotten en gaat er heen op de in de kranten aangekondigde openingstijd, dan is de kans erg groot dat je niks meer vindt.

Meneer I.
20 september 2008, 19:59
Jij geen gitaren meer kopen, dan zij geen schoenen meer kopen! Moet je eens kijken hoelang het duurt voordat je weer gitaren kan/mag aanschaffen! :)

Andere optie gewoon kijken op sites als marktplaats, speurders etc. en als je wat ziet vragen of diegene ook naar die rommelmarkt komt (heel toevallig)...

bagheera
20 september 2008, 20:07
Jij geen gitaren meer kopen, dan zij geen schoenen meer kopen! Moet je eens kijken hoelang het duurt voordat je weer gitaren kan/mag aanschaffen! :)

Andere optie gewoon kijken op sites als marktplaats, speurders etc. en als je wat ziet vragen of diegene ook naar die rommelmarkt komt (heel toevallig)...
die is goed, ik heb met men stomme kop beloofd dat ik geen gitaren meer zou kopen omdat zij toen heeft bijgelegd om mijn voorlaatste te kopen :satisfie: ik ben er al één keer van onder geraakt :satisfie:

@ wietse dank je voor de tip ik ging er ook van uit dat die marktkramers er geen hol van kennen je weet nooit wat een schatje dat je vind he

hugo123
20 september 2008, 22:47
Zijn er ook gitaarbeuresen in nederland?

chubbyfan
20 september 2008, 23:44
van belgische rommelmarkten weet ik niks, maar dit weekend zijn wel een paar voor mij daar op pad :D, weekendje familie bezoek combineren ze effe met een paar grote rommelmarkten daar in de buurt.
rommelmarkt gitaren moet je altijd goed controleren, mist er een knop of tuner of een paar snaren en hij is smerig dat scheelt in de prijs, grote kans dat de verkoper er ook geen hol van af weet.

probeer er achter te komen hoe laat bezoekers er onofficieel al binnenkomen, bij de meeste markten kan je als bezoeker er al terecht zodra de deuren voor de standhouders open gaan.
vaak om een uur of 7, lig je dan tot 9 uur op je nest te rotten en gaat er heen op de in de kranten aangekondigde openingstijd, dan is de kans erg groot dat je niks meer vindt.
ik vraag me wel eens af,zoals je al die markten afstruint.heb jij wel eens een topgitaar gekocht voor weinig,(fender,gibson)lijkt me geweldig,een amerikaanse fender voor 25 euro ofzo :satisfie:

wietse
21 september 2008, 09:30
ik vraag me wel eens af,zoals je al die markten afstruint.heb jij wel eens een topgitaar gekocht voor weinig,(fender,gibson)lijkt me geweldig,een amerikaanse fender voor 25 euro ofzo :satisfie:

fender nee nog niet gelukt, wel een keer een handelaar (goede kennis van me) uitgefoeterd, hij mailde me nog kom jij morgen in eelde heb wat leuks, nee moest werken en wat voor leuks? heb ik hem geantwoord, geen reply gekregen.
hoorde ik een week later van iemand dat die vent er een 74'er strat had verkocht voor een 200 euro.
die had ik verdomme graag willen hebben, ding was helemaal kaal gespeeld en zag er dus niet uit.
degene die hem kocht was zooo verschrikkelijk blij vertelde hij later, ja logisch, voor 200 euro een gitaar van een paar duizend dan zou ik ook blij zijn.

maar een japanse ESP strat voor 4 euro en een aria pro II ys-500(matsumoku) en een ibanez artist ,AR30, voor 25 euro per stuk dat vind ik al hele goede koopjes.
en niet te vergeten mijn eko bariton voor 220 hier blijken er tot nu toe 2 van bekend te zijn, extreem zeldzaam dus.

bagheera
21 september 2008, 10:54
het hoeft voor mij zelfs nog geen fender of gibson te zijn maar wel zo een afgeleefde plank waar ik een beetje aan kan sleutelen om ze weer op te maken.
Dus stel iemand heeft een stuk rommel liggen zou die mij in dat geval ook altijd een pm mogen sturen hoor ;)
Misschien ga ik vandaag nog naar de muziekinstrumenten beurs maar ik denk het niet. Ik voel me weer zo tam vandaag :sneaky:

Dj_Tuning
21 september 2008, 11:07
Ik heb mijn vriendin gewoon getrakteerd op een avondje concert van Marco Borsato, wit licht. Nu kan ik de komende 2 maanden weel gewoon geld uitgeven hoe ik dat maar wil.. Je moet gewoon eerst een kleine investering doen, dat betaald zich vanzelf terug :hippie:

budje
21 september 2008, 11:17
of je maakt, zoals je het zou kunnen noemen, persoonsgebonden budgetten. mijn ex schilderde veel, en ik gitaar me in het rond. met het budget hiermee rekening houden zodat je allebei een potje hebt voor je grote hobby (ze heeft toch vast ook wel een hobby?)

Reel Big Fish
21 september 2008, 11:25
Ik heb mijn vriendin gewoon getrakteerd op een avondje concert van Marco Borsato, wit licht. Nu kan ik de komende 2 maanden weel gewoon geld uitgeven hoe ik dat maar wil.. Je moet gewoon eerst een kleine investering doen, dat betaald zich vanzelf terug :hippie:
Hehe, 21 oktober zeker? Dan ben ik precies 2 jaar samen met mn vriendin, wij gaan dan ook naar Arnhem!

Dj_Tuning
21 september 2008, 11:31
Hehe, 21 oktober zeker? Dan ben ik precies 2 jaar samen met mn vriendin, wij gaan dan ook naar Arnhem!

Jupz, Rang 2Plaatsomschrijving:vak 104, rij 6, stoel 150 vak 104, rij 6, stoel 151


Lijkt me geen onaardige show te worden, ondanks dat ik niet zo'n heel grote fan van MB ben..

wietse
21 september 2008, 14:00
Misschien ga ik vandaag nog naar de muziekinstrumenten beurs maar ik denk het niet. Ik voel me weer zo tam vandaag :sneaky:

ben je nu veel te laat, ook op zulke beurzen is het hoe vroeger je er bent des te meer kans op een koopje, kom je een keer smiddags aankakken dan ligt er rommel en veel te duur spul.

bagheera
21 september 2008, 14:47
zijn er nog beurzen die de moeite waard zijn in België of Nederland?
Zouden we er via gitaarnet geen kunnen organiseren een grote 2de hands gitaren, versterkers, effectjes en toebehoren - markt.
Een markt speciaal door een voor gitaristen.
Dat MOET toch te doen zijn, of niet ?

$$$$$$$$$$$$$

Wiellem
21 september 2008, 15:34
zijn er nog beurzen die de moeite waard zijn in België of Nederland?
Zouden we er via gitaarnet geen kunnen organiseren een grote 2de hands gitaren, versterkers, effectjes en toebehoren - markt.
Een markt speciaal door een voor gitaristen.
Dat MOET toch te doen zijn, of niet ?

$$$$$$$$$$$$$

Dan vindt je moeilijker koopjes omdat haast iedereen de echte waarde weet :)

wietse
21 september 2008, 15:43
zijn er nog beurzen die de moeite waard zijn in België of Nederland?
Zouden we er via gitaarnet geen kunnen organiseren een grote 2de hands gitaren, versterkers, effectjes en toebehoren - markt.
Een markt speciaal door een voor gitaristen.
Dat MOET toch te doen zijn, of niet ?

$$$$$$$$$$$$$

over 2 weken vintage veenendaal, maar koopjes? dat valt tegen.

Mr.Fingers
21 september 2008, 18:23
beurs in antwerpen was nu ook niet echt "je dit je dat", wel wat oude gibsons, wat fenders uit de jaren '70, maar voor de rest veel "rommel-gitaren" (types à la egmond)

gorbatjov
27 september 2008, 20:22
[QUOTE=Dj_Tuning]Ik heb mijn vriendin gewoon getrakteerd op een avondje concert van Marco Borsato, wit licht.



Er zijn wel grenzen he.

frander
2 oktober 2008, 20:03
Ik ben vorig jaar lekker vrijgezel geworden na 8 jaar gezeik. Meteen een Fender'strat '62 Vintage Reissue besteld en een prachtige, orginele Fender Super Reverb versterker uit 1966 (!) aangeschaft. Lekkurrrrr! Dat geouwehoer ook altijd met geld en vrouwen. Levert wel lekkere blues op...

Merijnvdb
2 december 2008, 21:56
beurs in antwerpen was nu ook niet echt "je dit je dat", wel wat oude gibsons, wat fenders uit de jaren '70, maar voor de rest veel "rommel-gitaren" (types à la egmond)

Hoe zie/hoor je nou snel het verschil
tussen een echt goede gitaar en een echt slechte.
Ik weet wel dat dit subjectief is maar toch vraag ik waar die soms wel duizenden euro's in prijsverschil nou eigenlijk heengaan...
Voor de meesten van jullie zal dit vanzelfsprekend zijn maar ik zou niet weten het verschil tussen een echt goede en slechte gitaar te herkennen. :dontgeti:

Mr.Fingers
2 december 2008, 21:57
Oh, het "aha" gevoel krijg je al snel hoor. Als je een gitaar oppakt, en je krijgt al rechtstreeks het "YES"-gevoel, en dat alles wat je wilt spelen ook plotseling wilt lukken, dan is dat voor jou DE gitaar.

hendrix2
3 december 2008, 10:38
Oh, het "aha" gevoel krijg je al snel hoor. Als je een gitaar oppakt, en je krijgt al rechtstreeks het "YES"-gevoel, en dat alles wat je wilt spelen ook plotseling wilt lukken, dan is dat voor jou DE gitaar.

Inderdaad... als het echt een gitaar is voor jou, dan voel je dat bij wijze na 1 akkoord.

Het is natuurlijk ook niet altijd het geval. Bij mijn strat heeft het 5 jaar geduurd voor ik inzag dat het echt wel dé gitaar was voor mij. Je kan dus ook wennen aan een gitaar...