PDA

View Full Version : Marshall JCM 800 4103



VanMeekeren
20 september 2008, 18:13
Hallo,

Ik was dus op zoek naar een 2203 (vorige topic)

Maar nu kruist een 4103 mijn pad. Lekker handzaam en toch wel de 100W die ik zocht.

Enkele specificaties: '83-er, G12-75T's erin, horizontale inputs, goede staat. Svetlana buizen en een DI.

meneer heeft hem voor 850 op marktplaats staan. Is dit een reële prijs?

Of kan ik beter even wachten tot een echte 2203 zich voordoet? Qua volume is de 4103 eerst wel genoeg, zeker als ik er nog een 1936 aan prik, dacht ik zo.

Verder: zijn de specificaties goed? of zijn die juist ruk? (om in cmw terms te blijven) .. Zijn er veel betere te krijgen?

Van Meekeren

Chris Winsemius
20 september 2008, 19:51
:D ("ruk" had ik even in 'n ballorige bui gebruikt ;))

De combo-versies zijn bijna altijd goedkoper dan de tops. Er zijn wat (subtiele) verschillen tussen de vertical en horizontal versies (zeker bij de 100 Watters) en met enig knutselwerk kun je er ook 'n top van (laten) maken.

Ik weet niet of je ervaring met deze amps hebt en/of er wat verschillende hebt meegemaakt maar als je op zoek bent naar zo'n soort amp... gewoon proberen met je favoriete gitaren (en meest gebruikte effekten).

De eerdere modellen met vertical input en bijvoorbeeld 65 Watt speakers zijn meestal wat gewilder/schaarser/duurder. Ik kan wel gaan vertellen dat ik daar zelf (ook) de voorkeur aan zou geven maar het gaat er alleen maar om wat jij er van vindt en wat je binnen een bepaald budget/bepaalde tijd kan bemachtigen.

Ongeacht het bouwjaar (ver. vs. hor.) klinken de 100 Watters meestal wat steviger/vetter en het eindvolume is (maar) 3 dB hoger, ze gaan en kunnen gewoon hard.

the sure thing
20 september 2008, 21:42
EUR 850 vind ik wat aan de hoge kant, tenzij de combo echt in nieuwstaat is en er 65 watt speakers in zitten. Ik zou anders voor EUR 750 of EUR 700 of zo gaan.

Verder zijn het prima bakken!