PDA

View Full Version : Versterker YAMAHA JX 650 Kringloop



Dingetje
19 september 2008, 23:03
Vrijdag 19 September, kom van school weer ik loop naar boven, gooi m'n tas weer. Zie opeens in de hoek waar het ouwe versterkertje stond, een gigantische versterker staan (in mijn ogen dan) Nou dus ik naar beneden rennen, en naar m'n pa toe gaan. Hij legde het uit, hij was dus langs de kringloop winkel gegaan. En ze hadden daar nog een gitaar versterker staan. Dus die heeft m'n pa voor een kleine prijs meegenomen. Dus ik naar boven rennen weer en snel m'n J&D Les Paultje inpluggen en spelen maar. Ondertussen beetje prutsen etc. you know it XD Njah hij klinkt clean echt super vet, geen ruis, rare geluiden etc. gewoon echt heel mooi clean. Er zitten 2 Channels op. 1ste Channel Volume Treble Bass, 2e Channel Volume, Master Volume, treble, Middle, Bass, Reverb. Nou weet ik dus niet precies wat het allemaal is. Maar er zit geen Overdrive op. Kan ik ook een vet scheur geluid uit een pedaaltje halen van rond de 30 euro? Owjah, het gaat trouwens om een YAMAHA JX SERIES 650. Heeft iemand wat meer info over deze versterker?

Foto's zijn te vinden bij Electrische Gitaren het Beginners Gitaar Les Paul model topic.

Groeten, Tom

Lexvandoef
19 september 2008, 23:07
Gefeliciteerd man! Toffe actie van je pa!

Dingetje
19 september 2008, 23:32
Iemand toevallig nog informatie over m'n versterker? Ik kan echt niets vinden op google, of ik krijg een of andere motor xD

Dingetje
19 september 2008, 23:56
Even een update xD Ik heb de eigenlijke naam van de versterker, het is een Yamaha JX 65D. 2x 40 Watt speakers, wijzer ben ik nog niet, iemand please wat info ?:)

G.G.
20 september 2008, 00:01
Even een update xD Ik heb de eigenlijke naam van de versterker, het is een Yamaha JX 65D. 2x 40 Watt speakers, wijzer ben ik nog niet, iemand please wat info ?:)

Hier moet toch zzat tussen staan:

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4HPEA_nlNL230NL230&q=Yamaha+JX+65D

Dingetje
20 september 2008, 00:04
Ja, dat heb ik gezien, maar ik ben alleen nog maar foto's, 1 filmpje en té veel advertentie sites tegen gekomen, ik zoek eigenlijk iets waar zeg maar gewoon een goede beschrijving staat van de versterker veel info :)

marter544
20 september 2008, 13:08
Volgens dat filmpje krijg je als je de volume/gain-knop (dus niet de master) uit trekt een scheur, probeer dat eens.. En probeer ook eens op channel 2 volume op te draaien en de master daar wat minder van, dan zul je wel een crunch krijgen denk ik, en de volume is dus een pull-pot (kun je uit trekken).

Dingetje
20 september 2008, 17:02
Volgens dat filmpje krijg je als je de volume/gain-knop (dus niet de master) uit trekt een scheur, probeer dat eens.. En probeer ook eens op channel 2 volume op te draaien en de master daar wat minder van, dan zul je wel een crunch krijgen denk ik, en de volume is dus een pull-pot (kun je uit trekken).

Ok ik zal het proberen :) Wat is precies een pull pot? Uit trekken? Kan je het me uitleggen? :)

Dingetje
20 september 2008, 17:18
Wow, volgens mij heb ik het door, echt nice geluid :D Gewoon lekker scheurend :) I love my amp xD Toch klinkt het niet té heavy, maar eigenlijk lijkt me dit het geluid wat ik precies zoek! :) Ja hoe leg ik het uit, beetje crunchy idd, lekker scheurend igg :D

Dingetje
30 januari 2009, 19:30
Há, daar ben ik weer :)

Versterker werkt nog goed etc. :) Maar nu had ik dus een vraagje, ik heb van een maat van me een effectenpedaal geleend, Zoom 555 ofzo iets, weet niet precies. Maar ik krijg hem dus niet werkend zeg maar, ik heb alles geprobeerd. Maar nu was ik dus van plan om een distortion pedaaltje te gaan kopen binnenkort. Maar ligt dit aan m'n versterker, mezelf, of het effectenpedaal?

Bedankt! :)