PDA

View Full Version : Emma Reezafratzitz of Diamond Fireburst?



Voodookid
19 september 2008, 21:51
Ik ben op zoek naar een goeie distortion die echt heel erg vuil kan gaan om naast m'n Zvex box of rock te hebben.

Ik speel geen metal, mn vuige sounds gaan meer richting Stoner/grunge kant

Ik denk aan de Emma Reezafratzitz
of de Diamond Fireburst

Heeft er iemand ervaring met beide?
En welke raden jullie aan?

Greetz

Dweezman
19 september 2008, 23:47
Ik heb de Emma, en dat is een blijvertje. Maar vergelijken kan ik niet.


kijk: leeZAflTAzitZ (http://www.youtube.com/watch?v=s8GLgP9AZOk)

Mitch
20 september 2008, 00:33
De Fireburst gaat bij hogere gain een beetje fuzzy klinken, beetje rommelig. De Emma klinkt dan steeds smoother, maar heeft ook best een rauwe basisklank. Ze zijn niet direct vergelijkbaar, maar ze kunen beide wel wat je zoekt. Misschien dat de Fireburst net iets smeriger is en die beter voor je uitkomt, maar ik vond het vooral een nogal 'aparte' sound. Ik zou 'm niet blind kopen, moet je echt even horen op je eigen setup.

Tristan
20 september 2008, 02:15
Ik denk dat ze beide veel te braaf zijn voor een Stoner of Grunge sound, de Reezafratzitz zeker en de Diamond pedalen kennende, die klinken als een koorknaapje op communie...
De Reezafratzitz vind ik eigenlijk alleen redelijk klinken op de 'klasse A' stand, vrij rafelig maar niet rauw en zeker niet fuzzy, hooguit gecomprimeerd en fizzy in de 'klasse B' stand...

maestro_nl
20 september 2008, 09:05
De Diamond Fireburst ruist al bij 'unity gain'. Echt onacceptabel!

Voodookid
20 september 2008, 10:18
Yo Tristan,

Ouwe geargeek, wat raad je me dan wel aan?

Greetz Matthijs (Ape Dirt)

Dweezman
20 september 2008, 10:56
Ik zou eens een RAT gaan testen.

Tristan
20 september 2008, 13:02
Yo Tristan,

Ouwe geargeek, wat raad je me dan wel aan?

Greetz Matthijs (Ape Dirt)

Haha, Matthijs, jij ook hier... :)
Hmm, dat is wel een lastige vraag hoor, een beetje een ruig klinkend distortionpedaal vol apegorigheid, ik zou zeker ook in de hoek van de Fuzzes kijken...
Ik heb zelf een Homebrew Electronics Big D die ik erg goed vind, maar het moet natuurlijk ook in combinatie met je amp goed werken...
De RAT werd al genoemd, zou ik ook zeker even testen...
Ik zou die Reezafratzitz en Fireburst wel even testen als je kan, het zou wat kunnen zijn (niet dat het slechte pedalen zijn ofzo), maar ik denk zelf dat ze waarschijnlijk te braaf zijn voor de sound die je zoekt...

Misschien even een lijstje maken:
Barber Trifecta
B.Y.O.C.
Catalinbread Supercharged OD, Teaser Stallion, Hyperpack Dirty Channel
Danelectro (schijnt een nieuwe serie van uit te komen die goed is)
Diamond Fireburst
Electro Harmonix
Emma Reezafratzitz
Fender Blender
Fulltone
Homebrew Electronics Big D, Full Metal Jacket
Maxon
Menatone
M.I. Audio
MXR
ProCo Rat, Solo
Roger Mayer
T-rex
Toadworks
Voodoo Lab Superfuzz
Zvex Woolly Mammoth

Winkels waar je zou kunnen kijken:
Nederland Muziek Almere
Dijkman Amsterdam
Max Guitars Den Haag
Jukebox Boekel (ver weg, maar zeker de moeite waard)

En natuurlijk bij de importeurs:
Van De Haar (www.haarguitars.nl)
De Gier (www.degiergitaarbouw.nl)

Voodookid
20 september 2008, 21:53
Ik had de RAT waar ik echt hartstikke ziek van ben geworden :P Dus ik zoek er 1 die juist die kan vervangen.

Khad dit youtube filmpie gevonden van de Diamond en dat vond ik eig wel f&#@_$*_ dik klinken!

http://nl.youtube.com/watch?v=0kqR0rr6STY

Van de Emma kan ik geen filmpies vinden met een beetje oke kwaliteit geluid, dus kan ik niet echt horen hoe die klinkt, maar iedereen heeft er goeie verhalen over dus ik ga die maandag effe uitchecken.

Maar daarintegen zijn er steeds meer mensen die de Reezafratzitz hebben. En als iedereen dezelfde spullen heeft ist natuurlijk ook niet leuk :p

Ik ga maandag effe testen en luisteren, dus we zullen zien...

MarkV
20 september 2008, 22:06
Ik denk dat e.e.a ook afhankelijk is van je versterker. Ik heb zelf de Emma gehad, veel te veel distortion voor mij alleen. Op sommige versterkers klonk ie alleen met de Bias op Klasse A goed, Op andere versterkers (een Vox AC30 bijv.) klonk ie ook op de Bias middenstand echt wel goed hoor.

Ik vond de Emma denk ik iets te 'strak en gedefinieerd' om echt heel 'vuig' te zijn, maar toch wel genoeg voor stoner hoor.

jurgend
20 september 2008, 22:49
stoner = DAM meathead

Check deze zeker eens...

Tristan
21 september 2008, 11:53
jurgend:
Das toch zo'n Big Muff clone?

MarkV:
Op de middenstand kan ook nog wel met die Reezafratzitz, maar ik vind hem dan al te gecompressed klinken eigenlijk, gewoon minder dan vol in de 'klasse A' stand...

Voodookid:
Veel plezier met testen! :D
Dat filmpje van die Fireburst heeft wel iets, ben benieuwd of je 'm live net zo lekker vindt klinken (ik heb 'm zelf ook nog nooit getest)...

jurgend
21 september 2008, 16:30
Tristan,

Kan zijn dat het een kloon is van de big muff maar ik heb een meathead en dit is instant mojo... zalig pedaaltje. alleen jammer dat er geen volume controle is want het echt luid...

Tristan
21 september 2008, 19:36
Zo'n volumeknopje moet niet zo'n ingewikkelde mod zijn hoor, er zijn wel mensen die dat voor je kunnen doen...

Ron Houben
24 september 2008, 18:01
Hallo Voodookid,

Je hebt PM.

Groeten,
Ron Houben