PDA

View Full Version : Storing als ik m'n volumeknop dichter draai...?



FrEeZe
13 december 2001, 22:05
Hey, ik heb een telecaster, en een fender-versterker... nou heb ik het probleem, dat als ik m'n volumeknop van de gitaar bijv. half dicht draai, krijg ik een brom in m'n versterker, draai ik 'm helemaal open, is die brom bijna weg... dit is vooral bij de distortion. Hij zit trouwens niet op een geaard stopcontact, maar zou dat het probleem zijn??

poeyerke
13 december 2001, 23:12
Dat probleem heb je inderdaad als je je versterker niet in een geaard stopcontact hebt. Dus aarden en het is waarschijnlijk weg

Ic3gl0vE
16 december 2001, 11:57
mijn gitaar ging ook erg hard brommen als ik het beeldscherm van m'n computer aan had staan. Ik heb nu een nieuw beeldscherm ik weet niet of het dan nog steeds zo is maar beeldschermen kunnen dus wel storing geven

ekkerman
16 december 2001, 14:25
beeld schermen licht kabels , dimmer packs,t.l. licht ,versterkers, zenders, slechte kabeltjes ....als je alles opnoemt wat storing geeft zijn wij nog wel even bezig .
helaas zijn wij wat dat betreft een hele kwetsbare groep i'm affraid.

Gman
19 december 2001, 11:47
Op 2001-12-13 22:05, schreef FrEeZe:
Hij zit trouwens niet op een geaard stopcontact, maar zou dat het probleem zijn??


Als je nu opeens krullen in je haar wilt hebben,(als je haar hebt uiteraard) dan moet je zeker op een NIETgeaard stopkontakt aansluiten. Dit kan levensgevaarlijk zijn.
Ik heb ook wel eens een oplazer gehad op deze manier. Dus voorwaarde is ALTIJD, inpluggen in een geaard WCD (WandContaktDoos)
Dan heb je ook geen bromproblemen. althans, dan kan dat zeker de oorzaak niet zijn.
Succes.