PDA

View Full Version : Buizenversterker?



humbucker91
19 september 2008, 13:47
Hoi allemaal!

Ik ben Roy uit het mooie Drenthe, ben 17 jaar en heb geen geld.
En toch wil ik een versterker, maar dat gaat moeilijk.

Maar ik ben me aan het ori๋nteren op het gebied van versterkers en ik wil graag weten wat een goede keuze is (natuurlijk, is het grotendeels een persoonlijke mening). Als ik een goede amp voor ogen heb, kan ik er naartoe gaan sparen/werken! ;)

Zelf speel ik nou 7 jaar gitaar, heb een leuk stel gitaren, linkshandig helaas... (Frankenstrat EVH replica zelfbouw, Vintage Stratocaster, Samick Strat <-- mijn eerste, OLP MM1, Ibanez SA160QMLAM en een Collins akoestische).
Mijn versterker is momenteel een Marshall Valvestate S80. Ik speel meestal over mijn vaders versterker, een Line6 Vetta II combo. Superversterker!! :D

Ik wil het liefst een buizenversterker, absoluut geen 100 watter!! Hij moet goed te gebruiken zijn op de kamer, maar ook op het podium.

Het geluid wat ik zoek zit in de richting van Mark Knopfler, SRV, John Mayer etc. Het zou mooi zijn als ik er ook mooie jazz-tonen uit kan halen, aangezien ik ook in een jazz-groep speel.
Mijn favoriete muziek om naar te luisteren is nog altijd Van Halen, Deep Purple en Whitesnake, maar die tonen kan ik mooi uit de Vetta II halen...

Ik heb goede dingen gehoord over de Peavey Classic 30 half-stack, alleen ik wil me wat breder ori๋nteren.

Oh, en ik weet dat looks niet alles zijn, maar een half-stack zou wel gaaf zijn! :cooler:

Roy

Realeigo
19 september 2008, 13:58
Ik zou zeggen verkoop een gitaar en je valvestate combo en leg wat geld bij en koop een tweedehands JCM900/Peavey Valveking head/London City + een oude afgeragd 1960 cabinet.
Die 1960 cabineten kan je als je goed zoekt voor onder de 300 euro krijgen.
Ik heb er nu 2, eentje voor 275 euro, en eentje van 225 maar van die werkte 1 speaker niet, maar ide kan je voor 50 euro 2dehands scoren.

In totaal zou je dan max zon 750 euro kwijt zijn. Wat nog steeds veel is, maar dat is toch het goedkoopste wat je betaald voor een redelijke stoere halfstack.

Heelveel marshall buizencombo's zijn ook wel voor rond of onder de 500 euro te krijgen.

Kim Wilson
19 september 2008, 14:02
Als je geen budget hebt, is een stack geen verstandige keus. Dan kun je echt beter voor een degelijke combo kiezen.

humbucker91
19 september 2008, 14:06
Ja, da's waar... bedankt in ieder geval!

iWishmaster
19 september 2008, 14:07
Wat is 'geen' geld?

De peavy die je noemt kost ook 800 euro (cab+top)! Voor dat geld kun je tweedehands wel wat moois scooren.

Als je dire straits of john mayer zoekt, zou ik niet voor een marshall gaan, hoewel ik niet weet hoe het met de jcm900 clean zit. Ik denk dat dit een typisch geval is van naar de winkel gaan en vragen wat ze onder de xxx euro aan buizenamps hebben en gaan proberen.

ColourofFire
19 september 2008, 14:23
Voor dire straights/john mayer is de JCM900 absoluut af te raden. Daar zijn de cleans/lichte breakup echt niet goed genoeg voor.

Je kan sowieso voor dat budget beter naar een combo kijken, en een tijdje sparen.

yalexw
19 september 2008, 15:53
Wou even melden ik heb een peavey classic 30 en hij is super clean en ook wel op distrotion. Nou was ik daarvoor niet erg verwent met een spider 15. Maar op slaapkamer niveau ben ik er heel blij mee hij reageert lekker op je gitaar, ik heb hem nooit verder dan 4 staan eerlijk gezegd. Als je grote optredens hebt kun je ook kijken naar een 50 watter. Maar het eeuwige advies blijft volgens mij gewoon een gitaarwinkel binnenstappen en zeggen waar je naar zoekt, de verkoper praat je dan een paar versterkers aan je probeert ze uit en kijkt wat je aanspreekt.

pasqual
19 september 2008, 20:25
Wou even melden ik heb een peavey classic 30 en hij is super clean en ook wel op distrotion. Nou was ik daarvoor niet erg verwent met een spider 15. Maar op slaapkamer niveau ben ik er heel blij mee hij reageert lekker op je gitaar, ik heb hem nooit verder dan 4 staan eerlijk gezegd. Als je grote optredens hebt kun je ook kijken naar een 50 watter. Maar het eeuwige advies blijft volgens mij gewoon een gitaarwinkel binnenstappen en zeggen waar je naar zoekt, de verkoper praat je dan een paar versterkers aan je probeert ze uit en kijkt wat je aanspreekt.

als je echt een mooi clean geluid wil is de peavey classic 30 geen optie; het is zeker een mooi clean geluid, maar op het moment dat je harder als huiskamer niveau ( repetities ) gaat spelen, breekt ie open en dan is het dus geen clean meer maar crunchy. best mooi als dat is wat je wil. voor thuis is deze versterker zeker het overwegen waard.

groeten Pasqual.

humbucker91
20 september 2008, 09:00
Iemand een idee voor leuke Fenders?

By the way, ik weet niet veel van Two-Rock amps (John Mayer's amp), zijn dit dure boutique-amps of niet?

zjanke
20 september 2008, 09:48
Valt wel mee:

Overdrive Signature 100 €7900
Custom Reverb Signature 2-50 €4499
Custom Clean 100 €6490

Om er maar een paar te noemen :eek:

En als je hem ook op je kamer wil gebruiken zou ik persoonlijk niet voor een buizenstack gaan, tenzij je erg tolerante buren hebt.

J-sus Rulez
20 september 2008, 12:28
fender blues junior...

yalexw
20 september 2008, 12:36
als je echt een mooi clean geluid wil is de peavey classic 30 geen optie; het is zeker een mooi clean geluid, maar op het moment dat je harder als huiskamer niveau ( repetities ) gaat spelen, breekt ie open en dan is het dus geen clean meer maar crunchy. best mooi als dat is wat je wil. voor thuis is deze versterker zeker het overwegen waard.

groeten Pasqual.

Dit klopt wel ja op hoger niveau houd het clean een keer op, wat ook wel weer mooi is als je ervan houd:).

humbucker
20 september 2008, 13:48
Al eens naar Vox gekeken?

Heb zelf een AC15 en die is perfect voor de dingen die jij noemt!

humbucker91
20 september 2008, 14:09
Heb onlangs in een winkel op een Vox gespeeld. Ik weet zo niet meer precies welke, ik geloof een AC30.
Prachtige clean! :D
Nieuw zijn ze een beetje prijzig, maar misschien via Marktplaats?

Roy

bastiaanvanbeek
20 september 2008, 14:15
Ik zou voor een VOX AC30 gaan, mooi warm geluid, vooral clean gewoon heel goed. de rest kun je met pedaaltjes doen. je kunt er alle kanten mee op, blues, (hard) rock, jazz, pop, country, etc. als je n goede investering wil doen, ga dan voor n AC30. de naam zegt het al 30 watt, dus perfect voor thuis en om op te treden. meestal kosten ze tussen de €900 en €1000.

humbucker91
20 september 2008, 14:16
Dankje. Daar zoek ik inderdaad naar! ;)

humbucker
20 september 2008, 15:05
een AC30 is inderdaad perfect voor thuis....





als je dichtsbijzijnde buur op minimum 5 km afstand woont ja :)

Nicolaas
20 september 2008, 15:17
Hehehe, ah jo gaat prima. Heb ook een DSL 50 op me kamer staan, nog niks van de buren gehoord.

humbucker
20 september 2008, 18:41
haha, nee maar ik bedoel maar dat een ac30 nogal vrij hard gaat voor thuis. Mijn ac15 is al m้้r dan genoeg voor thuis.

Arjan12
20 september 2008, 19:16
Ik heb een Laney VC30. Moet je tweedehands voor minder dan 500 euro kunnen vinden en ik ben er erg tevreden mee. Klinkt hartstikke goed clean en reageert erg goed op mijn pedalen. Hij heeft trouwens ook nog een drive kanaal, maar daar ben ik persoonlijk niet zo van onder de indruk.

zjanke
20 september 2008, 20:24
Ik weet toevalig een Mesa Boogie Blue Angel te staan ;), is ook prima voor thuis omdat ie schakelbaar is naar 15 watt. Case erbij, beamblocker er in en pedalen doet ie voor lunch, dus heel breed inzetbaar

MarkV
20 september 2008, 21:56
Ik weet toevalig een Mesa Boogie Blue Angel te staan ;), is ook prima voor thuis omdat ie schakelbaar is naar 15 watt. Case erbij, beamblocker er in en pedalen doet ie voor lunch, dus heel breed inzetbaar

Quoteje van de TS: "Ik ben Roy uit het mooie Drenthe, ben 17 jaar en heb geen geld."

Wil je nu al gratis van die Mesa af? :)

Misschien wat te duur voor de TS denk ik . Fender Blues Junior lijkt me 2de hands beter te doen.

Een Peavey C30 werkt ook prima als je de buizen (v1 i.i.g.) vervangt voor meer cleane buizen (low gain 12AX7 (5751)). Kosten zijn vrij laag en de buizen zijn zelf te vervangen.

zjanke
20 september 2008, 22:43
Hij mag niet gratis weg, maar aangezien TS ook kijkt naar Two Rock dacht ik dat ik mijn Mesa ook nog maar eens mocht spammen. Ik begin overigens wel op Fnark te lijken...

JohnLord
21 september 2008, 16:05
haha, nee maar ik bedoel maar dat een ac30 nogal vrij hard gaat voor thuis. Mijn ac15 is al m้้r dan genoeg voor thuis.
Buizenversterkers gaan niet hard, maar kunnen hard. (Ooit fijntjes op gewezen door Kim Wilson)

Realeigo
21 september 2008, 16:20
Buizenversterkers gaan niet hard, maar kunnen hard. (Ooit fijntjes op gewezen door Kim Wilson)

En klinken beter op hoog volume, maar niet slecht op laag volume.

zeiler
21 september 2008, 16:43
koop je voor de slaapkamer zo'n leuke plug ;). 40 euro :p...

en is een versterker die hard gaat niet veel leuker als je geen tolerante buren hebt? ;)

Bigfoot414
21 september 2008, 17:35
Ik zou voor een VOX AC30 gaan, mooi warm geluid, vooral clean gewoon heel goed. de rest kun je met pedaaltjes doen. je kunt er alle kanten mee op, blues, (hard) rock, jazz, pop, country, etc. als je n goede investering wil doen, ga dan voor n AC30. de naam zegt het al 30 watt, dus perfect voor thuis en om op te treden. meestal kosten ze tussen de €900 en €1000.
Alleen jammer dat ze zo fukking zwaar zijn :)

humbucker91
23 september 2008, 11:09
Thanks for all the replys! :D