PDA

View Full Version : Niet één maar twee nieuwe gitaren!



interessander
19 september 2008, 12:55
...en toevallig allebei uit '89.

Kon nu even geen betere foto's maken, die komen nog als ze herenigd worden met de rest van de collectie voor een familieshotje.

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/JEM777VBK.jpg
'89 Ibanez JEM 777V BK


http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/V90.jpg
'89 Gibson V90

De Jem heb ik altijd al willen hebben (of de oude UV7) en hij speelt fantastisch, echt een stuk beter dan de twee RG550's die ik heb.
Duidelijk een dikkere hals. Frets en toets zijn nog in perfecte staat, het logo is waarschijnlijk een keer gesneuveld tijdens een poetsbeurt want voor de rest vertoont de gitaar weinig krassen en plekjes. 2x PAF pro en een Jem single coil, de PAF pro is lekker rauw en heeft zeer veel definitie.

De V90 heb ik geruild met mijn oude dean korina V (en wat cash) , ik was uitgekeken op de natural finish van de dean en de headstock. Verder was de dean niet echt een metalgitaar, ondanks zijn looks. De oplettende gitaarnetter herkent deze gitaar van vorige eigenaar Fred Dons. De V90 is een apart verhaal; naar mijn weten de enige V met een 25 1/2 scale. Verder de trini lopez inlays en een gebonden hals die al lekker geel is. Er zit ook een uitklapbaar steuntje van steinberger op voor als je zittend speelt, nog niet ideaal maar af en toe wel handig. De V90 heeft een Enkele humbucker en is string through, dus het is echt een riffmonster.

Zo, ik ben er blij mee, het gebeurt niet elke week dat je twee topgitaren kunt toevoegen aan je collectie!

KamikazaGuitar
19 september 2008, 12:57
Wow netjes :o

Ibanez666
19 september 2008, 12:59
Mooi man gefeliciteerd!

almarvk
19 september 2008, 13:19
GeVeliciteerd! Vette Vee!

Martijnisdenaam
19 september 2008, 13:26
Netjes Saanti, gefeliciteerd!

interessander
19 september 2008, 13:39
Dank allen!

Netjes Saanti, gefeliciteerd!
Dank je! Hoe is het met je tele?

Martijnisdenaam
19 september 2008, 13:43
Nog steeds afgeschuurd tot blanke body. Morgen weer eens anfangen.

Zaterdag oefenen of Massive in Hedon?

O.T. ik kan maar niet wennen aan die neon kleurtjes :)

JimiDylan
19 september 2008, 13:52
Oeeeeeh, die gibbie is heerlijk!!! Hoeveel heb je er in totaal ongeveer voor betaald denk je?

RobertoL
19 september 2008, 15:30
Ik hou van groen en zwart! Is de body van die Vee niet een beetje klein in verhouding met de hals, of zie ik t niet goed?

pannekoek
19 september 2008, 16:05
wat een ontzettend gave set!

die jem spreekt mij absoluut aan ^^

interessander
19 september 2008, 16:08
Ik hou van groen en zwart! Is de body van die Vee niet een beetje klein in verhouding met de hals, of zie ik t niet goed?
Dat lijkt zo door groothoek foto en hals met 24 fretten, de body is even groot als een normale V.

ACSlater
19 september 2008, 17:29
Vette Vie! van de Vee ben ik minder onder de indruk maar dat die goed speelt verbaasd me niets.

interessander
19 september 2008, 17:49
Vette Vie! van de Vee ben ik minder onder de indruk maar dat die goed speelt verbaasd me niets.

Vie en Vee, welke bedoel je nu?

macwilliams
19 september 2008, 20:10
Leuk setje :) persoonlijk vind ik die ibanez de mooiste van de twee.

Braindead
19 september 2008, 20:18
Mooie JEM 7. Ik heb er ook nog ooit exact zo een gehad. In het zwart zeker een van de duisterste uitvoeringen en tegelijkertijd toch typisch Ibanez met de fel groene kleur.

Speelt erg lekker maar bleek toch niet te zijn wat ik wilde.
Die Gibson vind ik zeker minstens zo vet! Hoe klinkt die Gibson in vergelijking met die Ibanez?

richwoodplayer
19 september 2008, 20:33
Vie en Vee, welke bedoel je nu?

vie is de ibanez en vee de gibson denk ik?

Blend
19 september 2008, 23:56
WoW, die mogen er wel zijn zeg, die gitaartjes! Vooral die V is om op te gas-en!

interessander
20 september 2008, 10:41
Bedankt!

De V heeft zowaar een plattere hals dan de ibanez. Ik heb de V nu enkel nog thuis bespeeld dus dat is even wennen (ook vanwege het feit dat hij longscale is) met het kleine standaardje op je been.
De gitaar zit dan nog niet echt in een comfortabele positie, geeft niet want staand vind ik een V heerlijk spelen.

Vanavond beide even mee naar repetitie en dan eens kijken hoe ze het doen, van de JEM weet ik al een beetje wat ik kan verwachten aangezien ik een RG550 met PAF pro heb, de V wordt een verassing (heb hem enkel nog over toneport gehoord) deze heeft een vreemd element met een printpaat, hier rechtsboven op de foto.
http://www.flying-v.ch/pickups/pu80b.jpg

AgileGhost
20 september 2008, 11:59
25,5 inch scale, mahonie body, string-through... man, dat zal brullen! Vet hoor!

interessander
21 september 2008, 19:35
25,5 inch scale, mahonie body, string-through... man, dat zal brullen! Vet hoor!

Dat heb ik gisteren eens op aardig volume op mijn mesa mark III getest. Ze zijn allebei erg fijn qua bespeelbaarheid en sound, maar ik ben toch wel behoorlijk onder de indruk van de V, ik moet enkel de strapbutton op de hoorn verplaatsen, die zit mij te hoog op de hoorn.

Anders Destium
21 september 2008, 19:54
Gave scores, gefeliciteerd!

Die JEM is volgens mij ook flink zeldzaam, of vergis ik me nu?

interessander
21 september 2008, 22:18
Gave scores, gefeliciteerd!

Die JEM is volgens mij ook flink zeldzaam, of vergis ik me nu?

Ik denk dat de V zeldzamer is...

Er zijn meerdere types van de 777 serie gemaakt, de groene (maar 777) en de roze zijn het zeldzaamst, dan de zwarte en dan de gele. Ik had dit model met de disappearing pyramid inlays trouwens ook erg gaaf gevonden, maar die bestaat helaas niet. Deze versie is iets van 5 jaar in productie geweest.

brianxtr
21 september 2008, 23:04
goeden avond keerltie

ik heb al zo'n hekel aan ibanez en dan kom jij ook nog eens met een jem aan?
met vieze kleurtjes op de toets.jembek die je d'r bent!en ik vind die gibson ook totaal niet op een les paul lijken.


maar als jij dondersedonder mij als de donder dondersedoor hebt staat hier het bier goed koud, als je dat maar onthoudt.

potje bier+ potje jemmen?