PDA

View Full Version : hollowbody en thuis spelen



Mufftin
19 september 2008, 10:59
Ik bracht gisteren een bezoekje aan de muziekwinkel en kwam een hollowbody tegen. Ik ging erop spelen en vroeg me wat af:
De versterker moest best wel hard voordat er een overdrive uitkwam die over het geluid van de hollowbody ging.
Ik bedoel dus je bleef het geluid van de akoestische gitaar best wel duidelijk horen. Hoe doen jullie dit thuis spelen jullie op een hollowbody oversterkt thuis of gewoon over een versterker?

Lexvandoef
19 september 2008, 11:09
Ik heb er eentje gehad en ik speelde thuis eigenlijk bijna altijd met een versterker aan, als ik met dat ding speelde. Zo heel erg hard hoefde de amp trouwens niet bij mij.

Maar ik vond hem mooier klinken met versterker aan.

zoon van Piet
19 september 2008, 11:25
thuis speel ik graag op mijn hollows. ik heb puur akoestische archtops en semi's. de semi's - met elektrieke snaren- klinken ook gewoon akoestisch hartstikke lekker ( de mijne wel, tenminste.) en geven dan een soort elektrisch geluid. Dus ik neem zelden de moeite om de versterker aan te zetten.
Doe ik dat toch.. dan klinken deze gitaren op huiskamervolume met cleane sound voller en 'groter' dan mijn plankgitaren. op hogere volumes of met vervorming.. ontploffen ze!

Rutger
19 september 2008, 11:45
vet!

Ik speel op mijn electrische vaak al onversterkt..

Mufftin
19 september 2008, 16:08
okee dus als ik het goed begrijp hoeft je versterker dus niet echt super hard om te horen wat je speelt met bijvoorbeeld overdrive op laag volume.

hezz
19 september 2008, 16:16
Niet perse nee. Ik hoor als ik echt hard zit te raggen op m'n full-hollow (jaaa, ik rock graag op een jazz gitaar) m'n aanslag akoestisch nog terug. Bij normaal spelen is het vooral de versterker die ik hoor en echt enorm hard zet ik het ook niet. Ik zet de versterker niet zacht, dat is zeker.

steph
19 september 2008, 16:16
Persoonlijk vindt ik het minder dat ik thuis de akoestische klanken blijf horen op laag volume met de semi, vooral het laag klinkt gewoon lekkerder met volume wat harder op de versterker...

RoelTM
19 september 2008, 16:56
De versterker moest best wel hard voordat er een overdrive uitkwam die over het geluid van de hollowbody ging.
ligt dat niet gewoon aan de versterker, dat er nauwelijks een overdrive geluid uit kwam op een lager volume?
welke versterker was het eigenlijk?

vincent136
19 september 2008, 17:27
je zou natuurlijk ook eens TS-9 ervoor kunnen leggen, doe ik ook vaak als ik op laag volume speel. (en met hoog volume ook, gehehe)

barno
19 september 2008, 18:43
jazzbak en een buizenampje van 5 watt: je weet niet wat je hoort qua vintage crunch ...zalig

een blues junior kan wel maar je zit dan al vlug boven huiskamerniveau

Bernardduur
19 september 2008, 18:57
Ik speel mn BaCH 335 kloon erg graag onversterkt thuis; heerlijk geluid met genoeg body zonder dat het hele huis wakker wordt!

richwoodplayer
19 september 2008, 18:59
vooral het laag klinkt gewoon lekkerder met volume wat harder op de versterker...
+1 !!!!! :cooler:

Mufftin
20 september 2008, 00:25
ligt dat niet gewoon aan de versterker, dat er nauwelijks een overdrive geluid uit kwam op een lager volume?
welke versterker was het eigenlijk?

het was een enkel kanaals Marshall jcm 800. Maar het was niet zo zeer de overdrive die er moeilijk uit kwam maar de akkoetische klanken kwamen er zo doorheen zeg maar.

Eko
20 september 2008, 07:32
Ik speel de Gretsch altijd over de versterker. Ik vind hem het mooiste met een Boss Bluesdriver met de gain bijna dicht. Geeft bijna hetzelfde randje als we krijgen wanneer de versterker openstaat.

steph
20 september 2008, 07:37
Ik speel de Gretsch altijd over de versterker. Ik vind hem het mooiste met een Boss Bluesdriver met de gain bijna dicht. Geeft bijna hetzelfde randje als we krijgen wanneer de versterker openstaat.
Ja, dat vindt ik nou ook mooi, gain bijna dicht, master open, klinkt dan echt super zo'n bluesdriver!

Tupelo
20 september 2008, 19:38
Voornamelijk onversterkt & heel soms plug ik in; en 9 van de 10 keer ben ik dan opnieuw overdonderd over de warme klank van mijn Höffie. :satisfie: