PDA

View Full Version : gitaar kopen in korea



petertorro
18 september 2008, 23:58
Hallo iedereen

Ik ga binnenkort naar korea en wil daar misschien ook een gitaar kopen.
Waarschijnlijk in seoel
Weet iemand daar een betrouwbare zaak omdat je wel verhalen hoort
van neppers.

gr peter

Mitch
19 september 2008, 10:47
Neppers zijn meer uit China. Daarvoor geldt de regel: als de prijs te mooi is om waar te zijn klopt het niet.

Roemer
26 september 2008, 10:41
Ik ben toevallig net in Seoul geweest en heb mijn ogen uitgekeken!

In de Lonely Planet zag ik een artikeltje over een overdekte muziekmarkt. Na veel gezoek eindelijk gevonden. Wow!!!! Of het echt of nep is weet ik niet zeker. Als het nep is, hebben ze het in ieder geval verdomd goed nagemaakt. Cort, Ibanez, ESP, Jackson, name it.

Ik had bijna een Jem 555 meegenomen voor erg weinig. (Ik zeg niet hoe weinig want dan lachen jullie me uit). Omdat het budget aan het eind van de vakantie (ik kwam net uit Australie) erg mager was en ik niet op de hoogte was van de douane/belastingregels heb ik het uiteindelijk toch niet gedaan.

Ik heb de lonely planet nu niet bij de hand, dus ik weet niet precies waar het was of hoe het heette. Als je wil, kan ik het dit weekend wel even voor je opzoeken.

Veel plezier in ieder geval!

petertorro
17 oktober 2008, 05:50
Hoi

Als je het adres voor mij opzou kunnen zoeken ben ik je zeer dankbaar.

gr peter95x@hotmail.com

petertorro
20 oktober 2008, 13:04
Ik ben toevallig net in Seoul geweest en heb mijn ogen uitgekeken!

In de Lonely Planet zag ik een artikeltje over een overdekte muziekmarkt. Na veel gezoek eindelijk gevonden. Wow!!!! Of het echt of nep is weet ik niet zeker. Als het nep is, hebben ze het in ieder geval verdomd goed nagemaakt. Cort, Ibanez, ESP, Jackson, name it.

Ik had bijna een Jem 555 meegenomen voor erg weinig. (Ik zeg niet hoe weinig want dan lachen jullie me uit). Omdat het budget aan het eind van de vakantie (ik kwam net uit Australie) erg mager was en ik niet op de hoogte was van de douane/belastingregels heb ik het uiteindelijk toch niet gedaan.

Ik heb de lonely planet nu niet bij de hand, dus ik weet niet precies waar het was of hoe het heette. Als je wil, kan ik het dit weekend wel even voor je opzoeken.

Veel plezier in ieder geval!

Hoi Roemer
Als je het voor mij op wil zoeken graag
gr peter

wietse
20 oktober 2008, 15:54
je hebt, als ik me niet vergis, in korea net als in china in grote steden vaak een bepaalde wijk waar allleen maar muziekinstrumentenmakers zitten, dus straten vol met kleine tot grote winkeltjes en eigenlijk allemaal handgebouwd, van klasse spul tot speelgoed brol.
en veel nep, korea was vroeger het land van de neppers, die vaandel is een tijdje geleden overgenomen door china.