PDA

View Full Version : Nieuwe Ceriatone Kits!!!



Realeigo
18 september 2008, 22:12
Ceriatone brengt deze maand weer een aantal nieuwe kitjes op de markt!

- 2 Hiwatt klonen met de te gekke naam: Hey What?!
- Overtone His Royal Majesty (Dumble?).
- En een fender kloon de 5x3 big deluxe.

Dus die ceriatone begint al een aardig bedrijfje te worden met veel keuze uit leuke en redelijk goedkope amps, die je eigenlijk in bijn aalle moeilijkheidsgradaties kunt verkrijgen!

Mitch
18 september 2008, 22:16
Dus die ceriatone begint al een aardig bedrijfje te worden
Laat het hem maar niet horen :seriousf:

Einzeln
19 september 2008, 10:24
Het klinkt zo verleidelijk: 830 dollar voor die Hiwatt.

Rutger
19 september 2008, 10:43
Je moet niet verwachten dat je voor het geld de kwaliteit krijgt van een > E2000,- 'boetiek' amp, alleen omdat ie met de hand in elkaar gesoldeerd wordt. Maar ze bouwen wel heel degelijke amps waar je veel plezier van kunt hebben. Gewoon een goed product voor het geld.

En het mooie is dat als je zelf een beetje handig bent je zo'n kit eenvoudig naar smaak kunt aanpassen :)

Einzeln
19 september 2008, 10:53
Waar zit hem het verschil?

Rutger
19 september 2008, 11:02
Voornamelijk in de kwaliteit van de onderdelen. Ceriatone gebruikt gewoon goede onderdelen, maar niet het top-of-the-line spul.

Daarnaast is de kwaliteitszorg minder hoog, gewoonweg omdat ze in eerste instantie kits aan zelfbouwers leveren en alleen op verzoek het voor jou in elkaar solderen. 'Tweaken' van versterkers is er dan bijvoorbeeld niet bij, dat mag je zelf doen.

Overigens is de klantenservice bizar goed. :) Je kunt het zo gek niet bedenken, hij geeft je overal een goed antwoord op.

paulbekkers
19 september 2008, 11:11
Waar ik nou altijd benieuwd naar ben....:

De kwaliteit van de onderdelen van Ceriatone bepaalt dat ze iets minder goed zijn dan de dure boetiek versterkers. Wélke onderdelen maken het grote verschil?
Je kunt er namelijk ook een volledig in elkaar gezette versterker bestellen, maar dan zonder de OT, PT en buizen. Als dus een groot kwaliteitsverschil in de transformers zit, dan is het bijvoorbeeld al een goed idee om die er zelf in te zetten, niet?

Overigens vraag ik me af of het verschil tussen die (te) dure boetiek versterkers en de Ceriatone clones niet zwaar overdreven wordt. Ik ben ervan overtuigd dat er een verschil is, maar overstijgen de invloeden van gitaar, kabels, signaalketen en instelmarges niet dit verschil?

Om maar een voorbeeld te geven: Zou een goed ingestelde Ceriatone met de juiste randapparatuur niet beter klinken dan zijn dure 'originele' broertje met nét iets minder goede instellingen en acceptabele spullen er omheen?

Lexvandoef
19 september 2008, 11:16
Ik weet niet precies welke onderdelen bij een Ceriatone beter/minder zijn dan bij de originele. Maar ik heb wel een Ceriatone 20 watter (Marshall kloon) gehoord naast een origele Reissue Marshall 20 watter en naast een CMW 20 watter, en het verschil was best groot. (alles werd met dezelfde instellingen en spullen getest).
De Ceriatone was duidelijk de minste in het stel, minder gebalanceerd, het klankspectrum werd aan beide kanten (hoog en laag) veel eerder afgekapt dan bij de Marshall en CWM en hij klonk rafeliger. Het verschil was dus echt wel te horen.

Einzeln
19 september 2008, 11:16
Op het gevaar van verdere OT:Wat mij vooral zou interesseren is waar de meest winst valt te behalen. Betere onderdelen of kit kopen en door een ander in elkaar laten zetten.

Einzeln
19 september 2008, 11:17
Ik weet niet precies welke onderdelen bij een Ceriatone beter/minder zijn dan bij de originele. Maar ik heb wel een Ceriatone 20 watter (Marshall kloon) gehoord naast een origele Reissue Marshall 20 watter en naast een CMW 20 watter, en het verschil was best groot. (alles werd met dezelfde instellingen en spullen getest).
De Ceriatone was duidelijk de minste in het stel, minder gebalanceerd, het klankspectrum werd aan beide kanten (hoog en laag) veel eerder afgekapt dan bij de Marshall en CWM en hij klonk rafeliger. Het verschil was dus echt wel te horen.

En wie kan dit verklaren?

Jimwoud
19 september 2008, 12:14
En wie kan dit verklaren?
Ik niet, maar het klopt wel wat lex zegt, ik was er ook bij. CMW was een overtuigende winnaar.

Chris Winsemius
19 september 2008, 12:26
En wie kan dit verklaren?

Ik zal het proberen :)

CT 20 Watter (?):

- te lage voedingsspanning
- budget-trafo's
- budget elko's

Daarnaast: de Ceriatone 2061 is gebaseerd op de REISSUE 2061X van Marshall en die verschilt weer op 'n aantal punten tov. de echte oude 20 Watters. Bij de Marshall reissue is de voedingsspanning weer beduidend hoger dan origineel en, net als bij veel 18 Watt reissues, zijn er veel probleem geweest met de trafo's die tot 2006 werden gebruikt bij die HW-serie. Zelf vind ik de 2061X wel de best klinkende stock HW-amp van Marshall.

CT kan vrij lage prijzen aanbieden maar 't is niet echt 'n klein bedrijfje, assemblage gebeurt door tieners, letterlijk op de vloer, en zij kopen hun spullen natuurlijk voor veel lagere prijzen in (marges zijn absoluut hoger dan bij veel minder goedkope amps en/of parts).

CT maakt absoluut mooie chassis en boards maar het gros v/d rest v/d onderdelen is niet echt bijzonder (voorzichtig uitgedrukt ;)).

Realeigo
19 september 2008, 12:26
En wie kan dit verklaren?

Kwaliteit, onderzoek, ervaring, zorg en liefde?

E-J
19 september 2008, 12:30
Ik heb lang getwijfeld om een Ceriatone kit te kopen, maar ik denk dat het beter is om in het geval van een kloon van b.v. een Marshall of Hiwatt gewoon voor het origineel te gaan. Je zit namelijk met verzendkosten en heffingen al gauw op de prijs van het origineel... die meestal ook nog beter klinken :).

Twee kleine voorbeelden:

Een Ceriatone "Hiwatt" DR103:
Prijs versterker: +- 1000 dollar (met cabinet)
Verzendkosten: 200 dollar
= 1200 dollar = 850 euro. Heffingen zijn ongeveer 30%, totaal wordt 1,30 x 850 = 1100 euro.

Twee vrienden van mij hebben beide een originele '70s Hiwatt DR103 gekocht voor rond de 1200 euro... dan heb je toch liever het origineel voor 100 euro meer of niet!

Of een Ceriatone 2203:
Prijs versterker: 1000 dollar
Verzendkosten: 200 dollar
= 1200 dollar = 850 euro. Heffingen zijn ongeveer 30%, totaal wordt 1,30 x 850 = 1100 euro.

En... ik kocht het origineel voor 750 euro... :roll:

Ceriatones lijken goedkoop, maar dat valt dus reuze mee...

Pepe
19 september 2008, 12:42
Ceriatones lijken goedkoop, maar dat valt dus reuze mee...


Ik zou dat rekensommetje wel eens willen zien met hun dumble en Matchless kits...

Rutger
19 september 2008, 12:46
Ja, voor de 'gangbare' versterkers kan het prijsverschil minimaal zijn maar bij de duurdere clones is het prijsverschil wel groot...

Ik heb er een aangeschaft omdat het origineel niet te krijgen is: een Trainwreck Liverpool clone. Nou ja, ze zijn wel te krijgen hoor, voor zo'n $30.000 op ebay. Nog even sparen dus....

Toch ben ik meer afgegaan op het ontwerp van Ceriatone zelf, want een originele Trainwreck heb ik nooit zelf gehoord (wie wel?) anders dan op het bekende youtube filmpje. Vergelijken met het origineel is er dus niet bij. De enorme dynamiek en het karakter van de Ceriatone sprak me enorm aan, dus ik ben eigenlijk voor de versterker van Ceriatone gegaan, en niet voor de clone van het origineel (snap je?). Hij heeft m speciaal voor mij in een combobehuizing geplaatst dus de versterker die ik heb is uniek. :)

Hij koste alles bij elkaar, incl. buizen, speaker, etcetera, zo'n E1100,-. Een mooi prijsje voor een op maat gemaakte versterker :)

Het was natuurlijk wel een gok maar ik heb er geen spijt van, kreng klinkt als een klok. En mocht ik in de loop van de tijd er ns wat aan willen veranderen, dan is zelf gaan modden en tweaken gewoon een heel reeele optie.
De Ceriatone kits zijn toch vooral bedoeld om er zelf mee aan de slag te gaan. Hij levert kant en klare sets waar je met een soldeerbout en een rol tin direct mee aan de slag kan en waarmee je een heel fatsoenlijk resultaat krijgt. Het gaat om de hobby van het zelf bouwen en modden. Een dergelijke kit is een mooie opstap naar zelf ns zo'n amp in elkaar klussen.

Chris Winsemius
19 september 2008, 13:10
Ik heb zelf nog niet op 'n echte Dumble of Trainwreck gespeeld maar als ik weer in de states ben ga ik dat direct regelen.

Wel ken ik wat studiogitaristen en technici die wat originelen hebben meegemaakt in de studio en op hun werkbank en ik ken die jongens goed genoeg om te kunnen plaatsen/"voelen" wat zij met hun ervaringen bedoelen.

Zoals bij elke amp/gitaar/pedaal: luisteren is belangrijk maar voelen hoe het reageert op je eigen speelmanier/techniek is imho. eigenlijk nog belangrijker.

ijzerbroot1
21 september 2008, 20:07
Vreemd dat ik nog niemand heb gehoord over de amps van medeforummer Franc, toch "powered by ceriatone".

guitarguru
21 september 2008, 20:36
Vreemd dat ik nog niemand heb gehoord over de amps van medeforummer Franc, toch "powered by ceriatone".

Ik weet niet precies welke onderdelen bij een Ceriatone beter/minder zijn dan bij de originele. Maar ik heb wel een Ceriatone 20 watter (Marshall kloon) gehoord naast een origele Reissue Marshall 20 watter en naast een CMW 20 watter, en het verschil was best groot. (alles werd met dezelfde instellingen en spullen getest).
De Ceriatone was duidelijk de minste in het stel, minder gebalanceerd, het klankspectrum werd aan beide kanten (hoog en laag) veel eerder afgekapt dan bij de Marshall en CWM en hij klonk rafeliger. Het verschil was dus echt wel te horen.



Ik denk dat hierboven bedoeld wordt een Vernet Lead & Bass, en wel de mijne. Ik heb twee Vernets "powered by Ceriatone" en ben best wel tevreden, al ken ik de originelen niet zelf. Nooit over gespeeld dus.

Lexvandoef
21 september 2008, 21:48
Ik weet niet precies welke onderdelen bij een Ceriatone beter/minder zijn dan bij de originele. Maar ik heb wel een Ceriatone 20 watter (Marshall kloon) gehoord naast een origele Reissue Marshall 20 watter en naast een CMW 20 watter, en het verschil was best groot. (alles werd met dezelfde instellingen en spullen getest).
De Ceriatone was duidelijk de minste in het stel, minder gebalanceerd, het klankspectrum werd aan beide kanten (hoog en laag) veel eerder afgekapt dan bij de Marshall en CWM en hij klonk rafeliger. Het verschil was dus echt wel te horen.



Ik denk dat hierboven bedoeld wordt een Vernet Lead & Bass, en wel de mijne. Ik heb twee Vernets "powered by Ceriatone" en ben best wel tevreden, al ken ik de originelen niet zelf. Nooit over gespeeld dus.

Yes, dat was inderdaad die van jou ja.

erwin_ve
21 september 2008, 21:52
Ik zou dat rekensommetje wel eens willen zien met hun dumble en Matchless kits...
Ik heb nu een half jaartje zo'n dumble kloon. Het is stock een absoluut erg goed klinkende versterker voor het geld.
Als ik collega gitaristen echter vertel wat ik er aan veranderd heb sinds de aankoop, worden ze minder enthousiast over een aankoop.
Ik heb zeker zo'n 12/15 onderdelen vervangen en elke keer klinkt het weer iets beter. Laatste verandering: voedingselco zijn een beetje magertjes qua capaciteit; 2 caps parrallel toegevoegd. Resultaat; op podiumvolume is m'n basrepons hoorbaar beter.
Zo kan het lijstje wel even doorgaan. Als je niet van knutselen houd kun je deze tweak jobs beter uitbesteden.

Realeigo
21 september 2008, 21:56
Ik heb nu een half jaartje zo'n dumble kloon. Het is stock een absoluut erg goed klinkende versterker voor het geld.
Als ik collega gitaristen echter vertel wat ik er aan veranderd heb sinds de aankoop, worden ze minder enthousiast over een aankoop.
Ik heb zeker zo'n 12/15 onderdelen vervangen en elke keer klinkt het weer iets beter. Laatste verandering: voedingselco zijn een beetje magertjes qua capaciteit; 2 caps parrallel toegevoegd. Resultaat; op podiumvolume is m'n basrepons hoorbaar beter.
Zo kan het lijstje wel even doorgaan. Als je niet van knutselen houd kun je deze tweak jobs beter uitbesteden.

Of je bespaard kosten door er zelf eentje adgv ceriatone zijn schema's te bouwen vanaf "scratch"

erwin_ve
21 september 2008, 22:04
Of je bespaard kosten door er zelf eentje adgv ceriatone zijn schema's te bouwen vanaf "scratch"
Dan zit je nog met waardes van componenten die maken dat een amp anders klinkt, dat haal je niet uit een schema van Ceriatone.
Two Rock, Fuchs, Van Weelden allemaal maken ze dumble klonen, allemaal klinken ze anders.
Mijn grootste shock tijdens het tweaken was het veranderen van de waarde v.e. cathode bypass cap. Het clean was van gewoon goed naar topklasse gegaan.